Teaser 7

78 2 0
                                    

#EbookDoktorCintaHatiku

Teaser

"Sayang, dah lama awak tunggu?"

Pantas Dhiyanah dan Maria memandang ke arah suara yang menegur. Terkejut Dhiyanah apabila dipanggil sayang di hadapan Maria.

Fil berdiri di hadapan mereka dengan wajah yang dia sendiri tidak dapat tafsirkan. Sama ada lelaki itu marah atau menyampah melihat dia di sini.

"Fil..."

"Kenapa tak tunggu saya dekat atas? Receptionist tak ada bagitahu awak ke?" Fil menapak menghampiri Dhiyanah. Dia berdiri di sebelah wanita itu dan hanya muka beku saja yang dipamerkan di hadapan Maria. Sakit betul hatinya mendengar setiap bait kata yang keluar daripada mulut Maria. Kawan jenis apakah Maria ini?

Dhiyanah menepuk dahinya perlahan. Dia betul-betul terlupa setelah nampak Maria tadi.

"Saya..."

"Tak apa. Jom lah, kata tadi nak keluar kan? Seminar saya sambung malam nanti." Ajak Fil dengan suara yang lembut.

Berdegup laju jantung Dhiyanah mendengar suara Fil yang dia tidak pernah dengar selama ini. Apa yang sudah terjadi pada Fil Ukasyah?

"Awak tak penat ke? Kalau penat tak apa, kita keluar nanti saja."

Memang niat dia ingin mengajak Fil keluar bersama tapi tak sangka pula sekarang Fil yang mengajak dia keluar.

"Tak apa, untuk sayang saya ni, saya tak akan rasa penat." Balas Fil dengan senyuman manis terukir di bibir. Dapat di lihat mata Dhiyanah yang masih lagi berkaca itu. Tangannya dikepal bagi menahan rasa amarah. Kalau tak fikirkan mereka berada di tempat awam, sudah lama dia kerjakan Maria.

Dup! Kali ni, jantung Dhiyanah sudah semakin laju berdegup. Rasa tak bernafas dia sekarang. Masuk kali ni, sudah dua kali Fil panggil dia sayang! Mata tidak lepas memandang renungan lembut daripada Fil. Rasa longlai badan dia sekarang.

E-book Doktor Cinta Hatiku RM12 Pre-order (22/5/2020-5/6/2020) https://wapp.my/60133247263/Saya+nak+order+DCH

(Ebook) Doktor Cinta HatikuWhere stories live. Discover now