İlk olarak kişi cildinin hassas olduğundan emin ise (dermatolog tarafından netleştirilmiş ise) cilt yapısına uygun olan doğru ürünler seçmeli. Doğru ürün kullanımı cilt bakımında dikkat edilmesi gereken en önemli unsurdur. Hassas ciltliler bilinen tüm tahriş edici içeriklerden uzak durmalıdır. Kimyasal içeriği fazla olan ve alkol içeren ürünler kullanmamalılar. Cildi soyan ve kurutan içerikli ürünlerden ve partiküllü peelinglerden kaçınmalıdırlar. Özellikle yazın güneşin dik geldiği saatlerde dışarı çıkmamalı, çıkılması gerekli ise yüksek koruma faktörlü güneş koruyucular kullanmalıdırlar. AHA ve BHA içeren ürünler kullanmamalı, eğer gerekli ise dermatologdan yardım almak gereklidir.
Yani cilde zarar veren içerikli maddeler ve maskeler kullanılmaması gerekir .Hassas ciltler için bakım önerileri
-Hassas cilt nedir?
Hassas ciltler, diğer cilt tiplerine oranla tahrişlere daha meyilli, kimyasal maddelere karşı daha duyarlı ve yapılan bakımlara karşı daha hassas olan cilt tipidir. Bu cilt tipinde bariyer fonksiyonu bozukluğu olduğu için sinir uçları savunmasızdır ve sinirsel tepkiler daha güçlüdür. Bu yüzden yanma, soyulma, kabuklanma, sızlama, kaşınma gibi sinirsel faaliyetler sonucu ortaya çıkan durumlar hassas ciltler de daha çok görülür ve hemen hissedilir.
Hassas ciltlerde kan damarları cilt yüzeyine genetik olarak daha yakındır. En ufak bir sıkıntılı durum bile yüzdeki kan damarlarının genişlemesine neden olur. İnce derili ciltlerde bu kanlanma gözle görülür derecededir. En ufak bir durumda bu tip ciltler hemen kızarır ve kızarıklık tetikleyici unsurlar devam ettiği sürece devam eder.
-Hassas ciltler ciltlerine ne gibi bakımlar yapmalı?
İlk olarak kişi cildinin hassas olduğundan emin ise (dermatolog tarafından netleştirilmiş ise) cilt yapısına uygun olan doğru ürünler seçmeli. Doğru ürün kullanımı cilt bakımında dikkat edilmesi gereken en önemli unsurdur. Hassas ciltliler bilinen tüm tahriş edici içeriklerden uzak durmalıdır. Kimyasal içeriği fazla olan ve alkol içeren ürünler kullanmamalılar. Cildi soyan ve kurutan içerikli ürünlerden ve partiküllü peelinglerden kaçınmalıdırlar. Özellikle yazın güneşin dik geldiği saatlerde dışarı çıkmamalı, çıkılması gerekli ise yüksek koruma faktörlü güneş koruyucular kullanmalıdırlar. AHA ve BHA içeren ürünler kullanmamalı, eğer gerekli ise dermatoloğa danışmaları gereklidir.
-Hassas ciltler ne gibi cilt bakım ürünler:
Nivea ürünlerinden yararlana bilirsiniz💛
*REKLAM AMAÇLI ASLA DEĞİLDİR .Kullanılması gerekenler:
1) Hyaluronik Asit
Hyaluronik asit (HA) vücutta, özellikle cildin dış katmanlarında doğal olarak bulunur. Araştırmacılar HA'nın Batı tıbbında ve bitkisel ortamlarda hem güvenilir hem de etkili olduğu sonucuna varmışlardır. Hyaluronik asidin iltihaplı eklemlerin ve dokuların iyileştirilmesinde fayda sağladığı saptanmıştır.
2) Zeytinyağı
Zeytinyağının yanıkların daha hızlı iyileşmesine ve cilt bariyerlerinin en iyi şekilde işlev görmesine yardımcı olduğu gösterilmiştir.
3) Aloe Vera
Aloe vera, yüzyıllardır yanıklar, kesikler ve sıyrıklar için iyileştirici bir tedavi yöntemi olarak kullılır. Aloe vera kremi, radyasyon tedavisi gören baş veya boyun kanserli hastalarda meydana gelen deri tahrişi ve deri iltihabını geciktirdiği gözlemlenmiştir. Ayrıca yaraların iyileşme süresini hızlandırmada ve yanıkların iyileştirilmesinde de etkilidir.
4) Shea yağı
Shea yağı, binlerce yıldır Afrika shea ağacının fındığından elde edilmektedir.
5) Ayçiçeği Tohumu Yağı
Ayçiçeği tohumu yağı, deri bariyerinin sağlıklı kalmasına yardımcı olan bitki kaynaklı bir bileşendir. Yaraların iyileşme sürecini hızlandırmaya yardımcı olduğu gösterilmiştir. Yağlı ciltlerin yüz ve vücutlarında dikkatli bir şekilde kullanması gerekmektedir.
6) Hindistan cevizi Yağı
Hindistan cevizi yağı yüz için hafif gözenek tıkanıklığına neden olurken vücut nemlendiricisi olarak kullanım için iyi bir seçim olacaktır. Antibakteriyel olması sayesinde cildin korunmasını arttırıcı özelliği vardır.Umarım işine yaramıştır :Canım alalalalal5 💛
Diğer bölümlerde görüşmek üzere CANLARR💖💖💖
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karışık kitap
Ficción GeneralBu kitapta size fikielerimi bölüşücem.İlginç bilgiler vericem.Sizi eğlendiricem.Umarım bunu başarırımm❤️