Öncelikle buraya wattpad hikayelerini gömmeye gelmedim. Sadece birkaç şeye değineceğim;) şunu söylemem gerekir ki wattpadte gerçekten okunmaya değer hikayeler var. Ama ben bazı hikayelerde geçen gerçekten akıl almaz algılardan bahsetmek istiyorum. Bazı (aslında çoğu) hikayede kadınları aşağılamak adeta farz olmuş. Şiddet içeren ve bunu meşrulaştıran hikayelere hiç girmeyeceğim çünkü çıkamam derin bir konu o. Onun dışında kadınları sanki çok normal bir şeymiş gibi karşılanan ama aslında aşağı gören bazı durumlar var.
İlki kesinlikle çoğu hikayede zengin tarafın erkek, korunmaya muhtaç tarafın ise kadın olması. Güçlü bir kadın karakter yazmaktan bu kadar korkmayın. Ya da erkeklere zengin olmazlarsa hiçbir değerleri yokmuş gibi davranmayın.
İkincisi adet döngüsü, cidden bundan hâlâ utanan insanlar var mı?! Markete sevgilisiyle girince ped almaktan utanan kadınlar beni utandırıyor.
Üçüncüsü kadınların kendilerine kaba davranan, zorbalık yapan erkeklerden hoşlanması. Kafayı yemek üzereyim. Yok öyle bir dünya demek isterdim ama maalesef var öyle bir dünya. Ve bundan hoşlanmak tamamen bir hastalık. Tedavi olun!
Diğer bir rahatsız edici olan şey ise şu sahip olma / ait olma ve 'orospuluk' mevzuları. Şunu bilin ki bir kadının en az bir erkek kadar sevişmek istemesi ve bunu yapması normal, bu onu 'orospu' yapmaz. Bir kadının bir erkekle sevişirken bakireliğini kaybetmesi kadını o erkeğe ait kılmaz. Size söylüyorum bu tür şeyleri okuyup keyif alan kadınlar siz mal değilsiniz neden böyle bir muameleyi kendinize yakıştırıyorsunuz?
Bir diğer konu ise çoğu hikayede erkekler acımasız, karanlık, soğuk, badboy havalarında falan. Asla aşk nedir bilmez, gülmez falan filan işte sonra da karşısına masum, eline el değmemiş, içki/sigara nedir bilmez sözde meleğimiz çıkar ve bu salak badboy bu kızla birlikte azıcık insan olmaya başlar😩. Yazık, bu hikayelerde erkeklere öyle bir değiniyorsunuz ki üzülüyorum. Gerçekten erkekleri ve kadınları sadece insan olarak ele alsanız olmaz mı? Mesela kadınların sevişebildiğini, sigara/alkol kullanabildiğini, dünyaya hep toz pembe bakmadığını; erkeklerin gülebildiğini, alkol/sigara kullanmak zorunda olmadığını, aşık olabildiğini falan hiç düşünemiyor musunuz acaba?
Kesinlikle değinmek istediğim bir diğer konu da LGBT bireylerin varlığının yok sayılması. Bu insanların baş kahraman olmalarını geçtim yan karakter olarak bile hikayelerde karşımıza çıkmıyorlar. Neden? Sadece soruyorum neden? Onları yok saymalarınız yok mu...
Başka bir konu da var ki o da baş karakterlerin 'mükemmel' görüntüleri😣. Kadının ve erkeğin baş karakter olması için 'mükemmel' saydığınız güzellik algılarına uymaları gerekmez! Bir de şöyle hikayeler var baş karakterimiz ilk başta şişman, sivilceli, gözlüklü, diş telli falan oluyor önce kimse onu sevmiyor sonra 'mükemmel' bir forma bürünüyor veeeee evet herkes, özellikle diğer baş karakter, ona aşık oluyor! Şişman, sivilceli, gözlüklü, diş telli bir insanı kimse sevemez mi? Cidden bu hastalıklı düşünceye sahip misiniz? Diyecek hiçbir şey bulamıyorum.
●●●
Eveeet şimdilik değinmek istediklerim bunlar. Fakat aklıma gelirse daha da yazacağım. Sadece wattpadle ilgili olmayacak yazdıklarım birçok alanda söylemek istediğim şeyler var. Artık susan taraf olmak istemiyorum. Yazdıklarıma katılıyorsanız ya da katılmıyorsanız lütfen belirtiniz. Ve neden katılmadığınızı da belirtirseniz çok mutlu olurum. Sağlıkla kalın✋
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİRTAKIM ŞEYLER
RandomSadece okunması için yazmadım. Yazmak benim terapim ve burası da terapi alanım. Kendimce takılıyorum işte😶