Bu bölümde bazı wattpad karakterlerini (yazanları) eleştirmek istiyorum.
Şunu fark ettim ki saf salak olmakla iyi bir insan olmak çok karıştırılıyor. Özellikle kadın karakterler çoğu hikayede saf, salak, sakar, aptal, masum (maalesef bakire anlamında kullanılıyor), kendi ayakları üzerinde duramayan, zorbalıktan hoşlanan, karşı cinsten etkilenmek için tek kriteri dış görünüş olan saçma sapan insanlar olarak yansıtılıyor. Çok üzülüyorum evet dış dünyada da böyle insanlar elbette vardır ama bunun çok fazla hikayede iyi bir şeymiş gibi lanse edilmesi can sıkıcı. İnsanlar iyi olabilir bu onları aynı zamanda salak yapmaz. Zeki, güçlü ve iyi bir karakter yazmak zor mu?
Ve yan karakterler. Baş karakter dışındaki bütün kadınlar sırnaşık, orospu, erkeklere yapışık kadınlar olarak gösteriliyor. Bütün kadınlar baş karakter olan erkeğe ilgi duymazsa olmaz mesela. Örnek vermek gerekirse bir mağazaya baş karakter olan kadın ve erkek girince kadın mağaza çalışanı erkeğe daha fazla ilgi gösteriyor diğer kadınla ilgilenmiyor, aşağı görüyor falan filan. Yok öyle bir dünya! Erkekler için de aynısı geçerli. Erkekler de hep yavşak olarak gösteriliyor.
Ayrıca neden çoğu hikayede baş karakter olan erkek acımasız, asla gülmeyen, model gibi bir görünüme sahip, umursamaz, aşırı zengin, ultra zengin, birsürü kadınla birlikte olmuş ve bununla övünen ayrıca yattığı her kadına orospu muamelesi yapan bir insan olmak zorunda ki? İnsan olması bu kadar zor olamaz cidden. Baş karakterdeki salağın da bunu görünce dibi falan düşüyor.
Yani tam olarak sormak istediğim soru şu: neden çoğu hikaye türk yaz dizisi gibi? Anlatmama gerek yok kafanızda canlanmıştır zaten o kalitesiz görüntüler.
Herkes hikaye yazmak zorunda değil! Kurgu, anlatım, yazım kabiliyetiniz yoksa yazmayın bu kadar basit. Bırakın wattpad gerçekten yazma tutkusu olan kurgu yapabilen anlatım yönünden kalemi güçlü olan insanlara kalsın. Bırakın wattpad denilen uygulama iyi bir amaca hizmet etsin. Yukarıda bahsettiğim ve lanse ettiğiniz bu karakterler hiç de iyi amaçlara hizmet etmiyor tam tersine başlıca yanlış ve korkunç algılar ortaya çıkarıyor.
●●●
Katıldığınız ya da katılmadığınız yerler varsa lütfen yorumlarda belirtin. Seviliyorsunuz❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİRTAKIM ŞEYLER
RandomSadece okunması için yazmadım. Yazmak benim terapim ve burası da terapi alanım. Kendimce takılıyorum işte😶