2. nap | Kedvenc női karakter

535 32 8
                                    

[A második-harmadik nap kérdéseit azért nem teljesen értem, mert hacsak nem egy varázslény a kedvenc szereplőnk, akkor az illető nyilván emberi személy, aki nő vagy férfi lehet. Ez esetben, gondolom, arról lehet szó, hogy az adott nemen belül a második kedvenc karakterünket kellene megnevezni, úgyhogy akkor én most így teszek, és leírom az általam legkedveltebb női szereplőt, aki nem Ginny.]

Lily Evans.

Harry édesanyja fontos eleme a könyvsorozatnak, és az anyai szeretet tökéletes példája, ugyanis az életét adta a fiáért, aki így túlélhette Voldemort gyilkos átkát

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Harry édesanyja fontos eleme a könyvsorozatnak, és az anyai szeretet tökéletes példája, ugyanis az életét adta a fiáért, aki így túlélhette Voldemort gyilkos átkát. Többnyire csak említés szintjén szerepel a könyvekben, illetve emlékekből ismerjük, de ennek ellenére végigkíséri a köteteket, és egész sokat megtudunk róla.

Ő volt az, aki a legközelebbi kapcsolatban állt a Tekergőkkel, és később James Potter felesége lett — bár ismertségük kezdetén kifejezetten utálta a fiút, de hát, van ilyen. A hetedik kötetben az is kiderül, hogy Piton gyerekkoruktól fogva szerelmes volt Lilybe. Az, hogy a lány viszonozta-e a gyengéd érzelmeket, vitatott. A könyvben nem utal rá semmi, de az ellenkezőjére sem, én viszont mindig is úgy képzeltem, hogy Lily csak barátként tekintett Pitonra (később ugyebár a fiú megbántotta azzal, hogy lesárvérűzte, úgyhogy ez is elmúlt).

Az alapján, amit tudunk róla, Lily hasonló jellem lehetett, mint Harry. Kedves, szerény, becsületes és jóérzésű karakter, aki annak ellenére, hogy muglik között nőtt fel (és a nővére otthon megkeserítette az életét, miután kiderült, hogy boszorkány), remekül megállta a helyét a Roxfortban, és sok barátja lett. Különösen tehetséges volt bájitaltanból, így jóban lett a tanárával, Horatius Lumpsluckkal, és bekerült a Lump klubba.

Hűséges lány volt, aki a végletekig védelmezte azokat, akiket szeretett, és nem félt szembeszállni azokkal, akik ártottak nekik. Annak idején Jamesszel is szembement, és igazi griffendéles módjára, nyíltan a szemébe mondta a véleményét róla, megtaposva ezzel a fiú hatalmas egóját. Úgy gondolom, az őszinteségével Lily renget tett hozzá James jellemfejlődéséhez, részben neki köszönhető, hogy végül úgy-ahogy, benőtt a fiú feje lágya.

Amit Lily hibájaként láthattunk, hogy talán túlságosan is érzékeny volt, könnyen sértődött, és magára vette az emberek véleményét. Illetve amiatt, hogy mugli születésűként érkezett a Roxfortba, eleinte kicsit görcsös és maximalista lehetett, akárcsak Hermione (de ezt szerintem később James oldotta nála, ahogy a Granger-lány esetében Ron). Ennek ellenére egyértelműen pozitív és kulcsfontosságú karakter, én mindig kedveltem. Nagyon érdekes és összetett személyiség, aki talán a legnagyobb értéket képviseli a történetben: a szeretetet.

30 napos Harry Potter kihívásWhere stories live. Discover now