O5

534 107 7
                                    

ryuha’s pov

Kevin menemani aku pulang ke kondo. Aku tak membantah. Aku masih takut sebenarnya, jadi ada bagusnya Kevin ada dengan aku. Aku larikan diri ke sini daripada suami aku dan, bila-bila masa saja dia boleh muncul— atau, mungkin sekarang? Entahlah.

Are you sure that you will be okay, Ryuha? ”

Kevin mengulangi soalan yang sama tanpa jemu setiap kali menemani aku balik ke kondo. Dan, aku juga sedaya upaya cuba yakinkan dia walaupun hakikatnya aku tiada jaminan yang aku akan selamat di sini.

I’m fine, Kevin. Betul, setakat ni tiada apa-apa berlaku. ”

Okay, then. Call me kalau ada apa-apa, hm? ”

Aku sekadar mengangguk kecil, tersengih ke arah Kevin. Sebaik sahaja Kevin beredar, aku memusingkan badan menghadap pintu rumah. Belum sempat aku ingin mengambil kunci, ada seseorang menyentuh bahu aku dari belakang. Secara drastik, aku menepis tangan gerangan tersebut—

“ J–Jacob? ”

Jacob nampak terkejut dengan tindakan aku, namun cepat-cepat dia bersuara, “ Awak okay, Ryuha? Saya buat awak terkejut ya? I’m sorry, but saya cuma nak ajak awak makan dekat rumah saya. Saya ada buat jamuan sikit. Today is my birthday. ”

Senyuman yang aku suka itu mulai terukir. Senyuman yang menyenangkan aku.

O–oh, your birthday? Happy birthday, Jacob! M–maaf, saya tak berniat nak tepis tangan awak tadi. Saya terkejut sikit. ” Jujur, jantung aku hampir terhenti tadi. Aku fikir suami aku datang ke sini tanpa pengetahuan aku.

Jacob masih tersenyum, “ No, it's okay. Jom? Don't worry. Kawan-kawan saya ada di dalam. Saya boleh kenalkan mereka dengan awak. ”

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

lullaby. jacobWhere stories live. Discover now