Kalau dah jodoh tak ke mana <3

12 2 0
                                    

Satu malam yang hening ni, jeng jeng jeng...

Ha !! takde apa pun, mama kata dia nak merasa kuih Mazola . aku pun nak la acah-acah jadi anak solehah kan, grab la phone aku and bukak setiap satu group whatsapp perlis sebab nak cari Mazola. Takdeeeeee weh !!! aku hantar la broadcast message dekat almost semua contact aku, Tanya mana nak cari kuih mazola. Ada reply, ada seen ada membantu, ada tak. Biasalah lumrah manusia kan. Cari bila perlu, hilang bila senang. Eh tiberrr

And masa tarawikh (masa je la, bukan aku yang terawikh hehehe), ada satu chat masuk. Yess gais yess ! ada orang jual Mazola. Masa tu macam sayap tumbuh boleh terbang ke awan biru menggapai awan buat gula-gula kapas. Happy gilaa wehh.

Aku pun tunggu apa lagi, demi mencari keredhaan si mama dan menggapai syurga Firdausi aku pun submit la oder. Kebetulan, orang tu jual biskut y jugak which is favourite kakak jugak. Aku ni tamak, nak la jadi adik kesayangan, aku pun tambah order duluuuu hehehe.

Tak lama lepas tu, si penjual pun reply chat aku. Dia mintak alamat rumah sebab nak datang cod. Aku ni nak jugak jadi pembeli yang baik hati dan nak memudahkan si penjual, aku pun hantar lah location rumah aku terus (sebab rumah aku pakai poskod Bandar padahal rumah aku ni luar Bandar, hewhehw aku pun tak faham dengan system rumah aku)

Tapi si penjual tu marah aku. Dia kata dia nak alamat bertulis. Aku pun taat jelah, tulis jelah alamat aku. Lepastu dia kata okayyy, esok nak hantar.

################___________________##################

Esoknya, aku sumpah excited macam tunggu takbir raya. Tapi phone aku tak bedering apa pun, takde chat masuk ke, sendu . tak lama lepastu si penjual tu pun chat aku. Dia kata tak dapat nak datang sebab order aku yang dia nak cod harini, kawan dia terambil and bawak pergi meniaga.

Hancur hati aku weh ! aku pun kata la "takpela. Esokmasih ada in sha Allah.saya tunggu esok je la. Jangan kerja keras sangat takutpenat, kita kan nak raya dah ni.kalau sakit ke demam ken anti susah" (aku cakapmacam tu sebab akak aku sendiri peniaga, aku tanak la kalau akak aku buat salahand dia kena cajap yang buruk-buruk, sebab aku percaya kifrah@karma. Ha ringankan tangan bukak la facebook korang atau instagram korang search bisnes akakaku, aqmacraft). Tu yang menyusun ayat cakap elok-elok. Lagipun dp whatsapp sipenjual tu macam dah berusia sebaya mama dah, but she keep bahasakan diri dia as'akak'.

mamazola version rayaWhere stories live. Discover now