Macam-macam la mamazola ni

4 2 2
                                    

Lari lari masuk bilik, bukak kuih tu. Haa kan dah kata bukan Mazola. Aku pun buat la tindakan sewajarnya, call l mamazola.

"hello makcik"

"ha, ni orang sibuk ni nak hantar sana sini, esokla akak hantar eh"

"saya ni yang tadi la, baru je makcik hantar tadi"

"yang mana, sebuk la ni. Mana la nak ingat"

"makcik saya yang oder Mazola tadi tu yang bayar siap dapat baki syiling lagi tu"

"oh haa adik kenapa, ni duk hantar order malam ni call semabng lain na"

"tak bukan nak sembang la, order saya salah. Saya nak Mazola bukan makmur"

"tu Mazola la"

"Mazola bukan ada oren oren sikit ke makcik ?"

"haish tak, Mazola putih bersih mana ada oren oren adik"

"takpela, saya hantar gambar. Saya cam je mana kuih Mazola mana kuih makmur"

Aku pun meroyan la dekat status masa tu meminta belas kasihan dan perhatian viewers status aku masa tu. Nasib baik la ramai yang reply sokong aku. Siap ada yang bukak google image tolong searchkan lagi betul ke tak tu kuih Mazola atau makmur. Aku pun jadi semakin yakin nak menuntut bela kuih Mazola idaman mama tu.

"hello, mak cik nak datang bila ni? Saya tak makan makmur saya makan Mazola je. Esok dah raya ni, macam mana ni?"

"mak cik mintak maaf ya, malam ni la makcik pi hantar ganti, sebab sekarang ni nak bukak puasa dah, segan".

"ha, okay. Saya tunggu. Dua bekas tau nak tukar".

################____________________##################

Malam kali ni pulak, si mamazola bawak la si papazola. Macam kena attack pulak aku. Aku pun hulurla dua baling kuih makmur dekat pazangan Mazola tu. Andddd....

"laa, adik ! dua bekas ka? Ingatkan sebekas".

"em takpala"

"takpa adik , esok pagi akak hantar lagi sebekas tau"

"eh takpayah la"

"takpeee adik, esok pagi raya akak datang tau".

"em, kalau macam tu, makcik bawak Mazola lagisebekas lepastu bawak biskut y lagi sebkas, nnti saya tambah duit"

mamazola version rayaWhere stories live. Discover now