" Naeun ssi, "."wae omma? ". sahut Naeun yang memandang wajah omma dan appanya silih berganti.
"omma dan appa ada perkara penting nak beritahu kamu". Jawab appa Naeun dengan wajah seriusnya.
Naeun mula memandan pelik " perkara penting? perkara apa? tak pernah pulak omma dan appa serius macam ni". Naeun ketawa perlahan memandang wajah omma dan appanya.
Dengan perlahan Ommanya memberikan sepucuk surat dan diletakkan kepada Naeun. "Naeun ssi, kamu bukalah dulu tengok isi dalamnya". Arah Omma Naeun.
Tanpa kata Naeun Langsung membuka dan membacanya, DAN " BWO????!!!!! ". Naeun mencampakkan surat itu dengan wajah terkejutnya.
"omma! appa! apa semua ni?!!! Naeun tak faham! cuba jelaskan!".
"Naeun ssi, tenang, omma dan appa memang nak bgitahu kamu, tapi tak sangka perkara ni datang begitu cepat dari jangkaan kami, mungkin dah tiba masa kami bagitahu kamu". Ujar Ommanya
"Naeun ssi, maafkan kami sebab merahsiakan perkara ni dari kamu, kami bukan sengaja, kami buat semua ni untuk melindungi kamu, sekarang waktunya di saat umur kamu sudah 17 tahun,
kamu harus kembali pada keluarga SEBENAR kamu". Terang Appanya.Naeun terdiam dengan air matanya yang tidak henti turun membasahi kedua pipinya, "omma , appa, apapun yang berlaku Naeun takkan pergi mana-mana ,Naeun tetap nak tinggal dekat sini Omma dan Appa adalah Omma dan Appa Naeun! ". Tegas Naeun
"Naeun ssi, cuba jangan DEGIL! kalau betul kamu sayangkan KAMI, pergi ke keluarga BARU kamu, nahh kamu ambik beg kamu keluar dari SINI!". arah Appa Naeun sambil menarik lengan Naeun keluar dari rumah nya.
"Andwae!!! omma ! appa! ". Naeun meronta-meronta untuk melepaskan diri.
sebaik keluar dari rumahnya, alangkah terkejutnyaa Naeun bahawa terdapat tiga orang lelaki bersut HITAM, sedang berdiri tegak menunggu dirinya.
Ommanya memegang lembut bahu Naeun dengan air matanya tidak henti-henti mengalir keluar...
"omma, Appa , tolong Naeun taknak pergi". Naeun memeluk KUAT tubuh kedua omma dan appanya.
Begitu juga dengan Omma dan Appanya , merekajuga terlalu berat hati untuk melepaskan anak perempuan mereka yang telah dijaga sejak dari kecil.
Namun, PERJANJIAN tetap PERJANJIAN , mereka harus menyerahkam Naeun tatkala umurnya mencecah 17 TAHUN.
Mereka terpaksa berbohong kepada Naeun kerana harus melindungi Naeun dari musuh keluarganya sehinggalah hari ini tiba ....
"Naeun ssi, kalau kamu sayangkan Omma dan Appa, tolong janji pada Omma dan Appa, yang kamu jaga diri baik-baik, jaga kelakuan kamu baik-baik ya, sayangi keluarga kamu macam kamu sayangi KAMI ya sayang , Omma dan Appa terlalu sayangkan kamu terima kasih kerna menjadi anak perempuan yang terbaik buat omma dan Appa". Ucap ommanya dengan tangisannnya yang tidak dapat dibendung lagi.
"Naeunssi, ingat ye pesan KAMI, KAMI sayangkan kamu". Ujar Appanya dengan senyuman lembutnya.
"omma , Appa, walaupun terasa PAHIT, Naeun akan PERGI demi OMMA dan APPA, jaga diri ye OMMA dan APPA, Naeun sayang sangat pada Omma dan Appa,".
YOU ARE READING
P.R.E.T.T.Y NAEUN
Fanfictionmengisahkan tentang gadis GEMUK bernama NAEUN , Dia dibesarkan dikalangan keluarga yang sederhana. Pada Usia 17 tahun dia mendapati dirinya adalah Anak Pengusaha dari Pusat Gedung membeli belah yang terkenal iatu Gangnam Mall. Bermulalah episod baru...