Hoofdstuk 2

6 1 0
                                    

"Oké, nu gaan we de toetsen bekijken die jullie vorige week gemaakt hebben.", zei meneer Mineare. Ik weet het echt een super vreemde naam. Het doet me denken aan minnaar. Oké, maar om niet van het onderwerp af te wijken. Hij is dus onze leerkracht Chemie. Ja, alleen het vak zelf is al super saai. Raad eens? De leerkracht zelf is even saai, als hij niet saaier is. Het is een 44 jaar oude man maar hij kan met gemak 68 jaar lijken. Zijn grijze haren zijn namelijk zo dof dat als je het naast een grijs pakje wol legt , je het verschil niet eens ziet. Zo grijs en wolachtig is het ja.

Ik krijg mijn test terug en zie een 5.5/10 staan. Ja oké net over de helft. Cava zeker. Ik kijk naast me en zie dat er iemand een 10 heeft...Hoe? Dan kijk ik achter me en zie ik ineens dat mijn beste vriendin een 8 heeft. "Hoeveel heb jij?, vraagt ze. "Niet zo goed in vergelijking met jou... Ik heb een 5.5..." "Je bent toch over de helft. Dat is echt nog redelijk hoor. Vooral met zijn verbeterstijl. Haha.", zei mijn beste vriendin. "Haha, wow dat is wel waar tho.", zei ik.

"Sommige van jullie kunnen wel wat bijbenen vind ik. Als je goed wilt staan voor dit vak moet je sowieso in de 60 zitten. Anders zal het toch kantje boortje worden voor sommige van jullie. Ik ga jullie dit weekend de examenleerstof doorsturen. Ik hoop dat sommige toch al dit weekend beginnen met studeren. Nog een fijne laatste 2 uur tot het weekend jongens en meisjes!", zei meneer Minaere.

Ik dacht bij mezelf: "Veel studeren zal ik niet doen met die fuif van morgen..." Net ofdat mijn beste vriendin mijn gedachten kon lezen zei ze: "Studeren gaat er voor ons niet inzitten hé." We liepen samen de klas uit. 3/4 was al weg omdat ja wie gaat er nu niet zo snel mogelijk weg. We hebben best wel een grote school dus we moesten heel wat gangen door en trappen doen om op de speelplaats te komen. Toen we nog maar halverwege de lange gangen waren, kwamen we ineens Owen en een vriend van hem tegen. Ugh hier had ik nu echt geen zin in. Sophie ging meteen naar hem toe en gaf hem een knuffel. Ik en Owen zijn vriend stonden er maar wat bij. Hij zei:"Hey, ik ben Roan." en knipoogde naar me. Ik begon te blozen. Hij mocht er best zijn. Hij had zwart haar en groene ogen. Ik zei snel: "Hey, ik ben Olivia." Ik merkte dat ik hem iets te lang heb staan aanstaren en hij kijkt me daarom ook grijnzend aan. "You like what you see huh?", zei hij. Ik begon gewoon te lachen want wat moest ik anders doen. Sophia en Owen zaten in de tussentijd gewoon wat te babbelen en klef te doen. Sophia zei opeens: "Kom Olivia we moeten echt gaan. Straks zijn we de laatste op de speelplaats." Owen zei: "Oe badassje van me. Te laat op de speelplaats erg hoor." Ik moet eerlijk zijn, hij viel wel mee. Ik vond het erg grappig dus ik moest effe lachen. Sophia keek me aan met een blik van: ik ga je vermoorden. Roan zei half lachend: "Ja, we zullen maar gaan of ik blijf lachen." Iedereen zei gedag. We draaiden ons terug om en Sophia begon te babbelen. Ik hoorde totaal niet wat ze zei want ik draaide mijn hoofd snel over mijn schouder. Ik zag Roan die me van top tot teen aan het bekijken was en keurig glimlachte. Ik vond hem erg sympathiek en vooral knap! WOW! Hij zei iets tegen Owen en hij keek half naar me. Ik moet zeggen, het zag er erg aantrekkelijk uit.

Ik draaide mijn hoofd snel terug om want ik heb sinds deze 10 seconden niets verstaan van wat Sophia zei. Ze zag dat ik had teruggekeken en ze zei: "Amai, Roan en jij hebben precies wel een erge aantrekkingskracht voor elkaar." Ik moest ermee lachen en zei: "Hij mag er wel zijn." Sophia zei: "Jaja..." Ze begon te giechelen. Ik deed mee. We kunnen altijd op de meest randomste momenten een giechelmoment hebben. Ja, we zijn nu eenmaal giecheltrienen.

Dit was hoofdstuk 2. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden. Het wordt nog spannend. Geloof me. Ik probeer er het beste van te maken. Ik waardeer het ook voor de mensen die dit boek lezen en het in hun bibliotheek/leeslijst zetten. Erg lief!:-) Je mag ook altijd een comment achterlaten met tips, feedbacks, vragen of iets anders. Nog een fijne dag en geniet van het goede weer! <3

Soulmate touch?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu