5 dagar senare
*knack knack*
Jag satt i min fotölj i mitt rum och bara stirrade ut över gården. Jag har suttit här sen vi kom hem från veterinären. Papa kom in och satte sig på min säng.
" Jag vet att det är svårt för dig, men du kan inte bara sitta här och tro att allt blir bättre, Masse har undrat vart du är och vi behöver hjälp med hästarna"
Det blev tyst.
" Katy har frågat efter dig"
"Han är borta pappa, vi hade ett mål, att tävla i derbyt TILLSAMMANS."
" jag vet, du kan ju rida någon annan häst vi har ju så många, jag tränar dig som förut."
Det blev tyst igen.
Pappa suckade och gick ut ur ummet.
Han har rätt, jag har inte ens visat att jag finns för Katy. Jag gick ner till köket och tog fram fika,la ner det i en korg och gick till stallet. jag tränsade cindy och red till stranden.
"så du ändrade dig?"
Jag tittade upp och såg mamma och katys mamma Tina.
"Jag tänkte överraska Katy"
Vi log mot varandra och de red vidare. Jag red tillbaka när jag had lagt allt på en picknickfilt. Jag borstade och tränsade en häst åt henne medans jag lyssnade på musik på min radio.
Jag tog Cindy och Eclipse och ställde mig en liten bit ifrån Katys fönster.
"KATY"
Hon tittade ut genom sitt fönster, log och 5 sekunder senare så sprang hon mot mig samtidigt som hon tog på sig sina boots.
Vi hoppade upp på hästarna och red mot skogen. När vi kom till galoppstigen som vi kallar det så fattade vi galopp. När vi skulle sakta av så började Cindy och Eclipse skena, vi skrattade så mycket så vi knappast kunde hålla i oss. När vi äntligen fick stopp på dom så var vi nästan framme vid stranden.
Vi hoppade av hästrarna och gick fram till picknickfilten. Vi satte oss ner och började äta kakorna som jag hade tagit med.
" så vilken häst sa du rida nu?"
"Jag vet inte, ingen av de är lika duktiga som Beauty var."
jag tittade ut mot horisonten, någonstans måste det finnas en häst som passar mig, jag ska vinna derbyt, för Beauty.
"Men har inte Beauty ett föl?"
"Jo, men vi sålde henne, hon står faktiskt i ett stall ca 2 timmar bo..." Vi sprang mot hästarna och galopperade snabbt hem. Innan vi ens han hoppa av så var mamma och pappa framme vid oss.
"Har det hänt något?" undrade mamma.
" NEJ MEN BEAUTY HAR ETT FÖL!"
" ja, det visste vi redan." Jag tittade på mamma som om hon var dum.
"VI KÖPER FÖLET OCH TRÄNAR DEN SÅ KAN JAG RIDA DEN!"
De tittade sorgset på mig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har inte uppdaterat på länge men nu kommer jag sitta på ett tåg länge så jag la ut det här.
Ganska kort och inte det bästa men hoppas att ni fortsätter läsa boken:)
Tack alla som läser, snart är det 100 som har läst!!!!!
hoppas ni tycker om den!:)
YOU ARE READING
Det stora derbyt
Short Story16 åriga Lily bor på sin gård med sin mamma. Hennes pappa och hennes häst dog i en olycka och de har nästan inga pengar. De måste sälja gården förutom om de vinner det stora derbyt. Men hur ska hon vinna det utan en häst?