Jag mamma och pappa satt vid köksbordet. Alla var tysta och tittade ner i bordet. Jag tittade upp på de.
"Jag fattar inte, varför kan vi inte, ni säger att jag ska börja rida och tävla igen och inte bara sitta på mitt rum och nu när jag vill så kan ni inte skaffa en ny häst till mig!"
"vi har ett problem.."
Jag avbryter mamma.
"MEN VAD FÖR PROBLEM??!!"
Pappa tittade allvarligt på mig och jag satte mig ner igen. Pappa tog ett djupt andetag.
"Vi måste sälja gården"
Jag kunde inte säga nått. Jag kände hur tårarna rann ner för mina kinder. Jag sprang till mitt rum och la ansiktet i händerna.
Jag fattade ingenting, varför, varför har de inte berättat tidigare?!?
Efter 10 minuter så knackar det på min sovrumsdörr. Katy kommer in och sätter sig bredvid mig i min säng. Vi bara satt där och va tysta i en halvtimme.
"Du kan bo hos mig om du vill" sa hon tyst.
När tårarna har tagit slut så smyger jag och Katy ut till stallet. Vi tränsar varsin häst och rider mot skogen. Vi skrittar genom skogen, ingen har sagt något än.
Vi rider längs strandkanten. Efter 2 timmar så ser vi en stig som går in i en skog. Ingen av oss hade sett den förut. Vi rider försiktigt in på stigen. Det var mossa överallt.
"Jag är jättetrött, ska vi stanna här?" frågar jag Katy och bryter tystnaden.
"Visst."
Vi hoppar av och sätter oss på en stor sten.
"Vinner man inte pengar på derbyt?" frågar Katy.
"Jo, man vinner jättemycket."
Katys p.o.v.
Lily tittade på mig och skulle precis säga nått när vi hörde nått.
"Vad var det?" frågar jag Lily.
"Det var någon, han stog bakom trädet och tittade på oss" Sa hon samtidigt som hon hoppade upp på hästen.
Lilys p.o.v.
När vi kom hem så var det kolsvart ute. När vi kom in i mitt vardagsrum så satt mamma och pappa i soffan med varsin dator.
"Vad gör ni?"
De tittade på oss och log.
"Vi letar efter Beautys föl"
-----------------------------------------
inte så långt kapitel, men har äntligen publicerat ett nytt:)
hoppas ni tycker om det:)
YOU ARE READING
Det stora derbyt
Short Story16 åriga Lily bor på sin gård med sin mamma. Hennes pappa och hennes häst dog i en olycka och de har nästan inga pengar. De måste sälja gården förutom om de vinner det stora derbyt. Men hur ska hon vinna det utan en häst?