"Jungkook"
Jungkook memandang Namjoon sekilas lantas melempar pandangan ke balkoni yang menghadap dunia Vampire.Wajahnya ketat seperti tiada perasaan.
"Raja Andrew ingin berjumpa dengan kau"
Jungkook mengeluh kasar lantas memejam matanya rapat.Matanya dibuka semula apabila dia berada di depan singgah sana Raja Andrew yang sedang duduk dia atas kerusi emas dengan penolongnya yang berada di sebelahnya.
"Kenapa tuanku memanggil hamba?" Ujar Jungkook seraya melutut di depan Raja Andrew.Raja Andrew tersenyum sinis lantas menyuruh Jungkook bangun dari melutut.
"Justin,tak perlulah berlutut di depan appa.Tak lama lagi,kamu yang akan mengantikan appa memerintah seluruh dunia Vampire bila kamu menemui takdir kamu untuk hidup bersama.Ingat,Jungkook.Cari pasangan kamu sebelum bulan purnama" Pesan Raja Andrew atau nama sebenarnya Jeon Jung Hyun.
"Baik,appa"
"Itu sahaja.Kamu boleh balik"
Jungkook memejam matanya dan seketika dia berada di dalam bilik pejabat.Iris mata perang Jungkook bertembung dengan iris mata unggu milik Jimin.
"Wow,impressive!Tak lama lagi,hyung bakal jadi raja" Ujar Jimin seraya tersenyum sinis.Jungkook mendengus kasar.
"What did you want,Davien?"
Jimin tersenyum sinis.Cawan perak yang mempunyai darah manusia yang baru sahaja dibunuhnya tadi diletaknya ke tepi.Jimin berdiri menghadap Jungkook yang tinggi lagi daripada nya.
"Nothing.I just came here to tell you that Joona is your queen,not your slave"
"Yes,it is.She is my slave.Dia hanya permainan aku saja.Aku tak ingin jadikan dia permaisuri aku" Ujar Jungkook dingin.
"Because she is just a human,right?"
Rahang Jungkook gemertak kuat apabila Jimin tersenyum ke arahnya dengan senyuman ejekkan.Jimin ketawa sinis lantas bahu Jungkook ditepuk.
"Aku tahu takdir kau dengan Joona.Cuma kau sahaja yang menafikan,Justin.Remember? Kau kena cari permaisuri sebelum bulan purnama" Ujar Jimin.Nadanya sedikit tegas tidak seperti tadi.Jungkook hanya mendiamkan diri
———————————
"Hurm,bosan" Joona berjalan di sekeliling istana tersebut.Tiba-tiba,matanya tertancap melihat seekor anjing gebu berlari ke arahnya.
"Uwuwuwu,anjing!!!" Joona mencangkung mengusap bulu anjing berwarna hitam coklat.Anjing tersebut berguling-guling mania di depan Joona.
"Eyyy,geramnya aku!!!Asal kau ni comel sangat,hah?!" Joona mengeletek perut anjing tersebut sekali digomol-gomolnya anjing gebu itu.
"Yeontan!Yeontan!Yeon...tu pun dia!Yeontan!" Joona mendongak melihat Eudes menuju ke arahnya.
"Ni anjing kau ke?" Tanya Joona.
"Haah,anjing aku.Nakal betul dia ni.Puas aku cari dia merata-rata rupa-rupanya dia ada kat sini" Ujar Eudes.Yeontan turun dari pangkuan Joona lantas mengesel di kaki V.
"Alololo,anak appa ni.Nak manja manja dengan kita" V mencangkung lantas mengeletek perut Yeontan.
"YAH!!!EUDESS!!!!SHIT!ANJING KAU BERAK KAT ATAS KATIL AKU!ERGGH,YAK!V!!!!MANA KAU!!!"
"Weyh aku cau dulu!Bye,bye" Eudes berlari pecut membawa Yeontan masuk ke dalam bilik lantas mengunci pintu.
Dapat Joona melihat Augustine dari jauh berjalan ke arahnya dengan muka macam babun kehilangan anaknya menuju ke arahnya dengan rambut sedikit serabai.
"Mana V?"
"T.....tu......ka....kat dalam" Gagap Joona.Takut apabila aura hitam mula keluar dari belakang Yoongi.Joona membuka langkah meninggalkan Yoongi yang teleport masuk dalam bilik V sebelum dia terkena letupan dengan kata-kata makian yang terlahir dari mulut Augustine.
Jalan punya jalan,Joona kini baru tersedar dia berdiri di depan pintu yang sangat usang mungkin sudah lama ditinggalkan.
Joona memulas tombol pintu tersebut.Tidak berkunci.Joona melangkah masuk ke dalam bilik tersebut.Perabot di dalam bilik tersebut kelihatan usang dan berhabuk.Terdapat banyak sawang labah-labah di dalam bilik.
Tangan Joona menyentuh piano yang sudah berhabuk.Keyboard piano ditekannya.
Ting!Ting!Ting!
Joona berjalan lagi sehinggalah kakinya tersepak sesuatu yang diletak di bawah piano.
"Kotak apa ni?" Kotak kayu berukiran bunga Rose diambilnya lantas dibukanya.Joona terkedu melihat sepasang gaun pengantin berwarna putih dan tiara bertakhtakan berlian di dalam kotak tersebut.
"Siapa punya gaun ni?"
"Joona!Apa kau buat kat sini?!!?"
TBC
YOU ARE READING
[OG]Vampire Slave •Jeon Jungkook•
VampirosKissh di antara seorang vampire dan seorang manusia biasa iaitu Jeon Jungkook dan Kim Joona