Part 3

135 14 1
                                    

Joona POV

"Erghh,aku kat mana ni?" Joona bangkit dari pembaringannya lantas menoleh sekeliling.

Wait?!What?!Ni bukan bilik aku?!!!?!Aku kat manani?!!!

"Eh,awak dah bangun"Aku menoleh lalu melihat seorang lelaki tersenyum ke arahku sambil menatang dulang yang ada susu dan roti di atasnya menuju ke arah aku.

" Awak siapa!!!!?!!" Joona menarik selimut menutupi tubuhnya dengan wajah yang berang.

"Jangan risau.Saya tak apa apakan awak.Saya ni baik tau.Ada ke patut orang yang berwajah worldwide handsome ni nak curi anak dara orang?" Ujar lelaki tersebut sekali dengan pakej hidung yang sengaja dikembangkan.

Pui!Worldwide handsome konon.Habang Kim Seok Jin lagi handsome dari dia😒

"Eerrr...ok" Aku mula mendekatinya lantas roti tersebut akan capai lalu menjamahnya.Lelaki tersebut hanya tersenyum melihat aku.

Apa kes laki ni senyum senyum macam psycho nak bunuh orang ni?Dah gila ke apa?😐

"Makan elok elok.Dah habis,minum susu tu" Ujar lelaki tersebut seraya bangkit dari katil melipat selimut yang dipakai oleh ku tadi.

"Awak siapa sebenarnya?" Tanya ku.Kerja yang dibuatnya tadi tergendala lantas menoleh ke arahku sambil tersenyum.Dia meletak selimut yang dipakai oleh ku di dalam almari lantas duduk di atas katil bersebelahan denganku.

"Saya Kim Seokjin.Awak boleh panggil saya Anthony" Ujar lelaki tersebut.

Huarghh!!!Menyesal aku kutuk habang bitiyes yang aku minat Kim Seok Jin.Patutlah muka sama.Nama pun sama!!!😭😭😭

"Anthony?Nama apa tu?" Soalku.Anthony ketawa kecil lantas mengusap kepalaku perlahan.

"Awak ni comel lah.Tu nama untuk orang Kristian.Nama korea saya Kim Seok Jin.Nama Kristian saya,Anthony Kim" Anthony tergelak kecil.Aku hanya meng 'oh' kan saja.

"Saya panggil awak Jin lah sebab nama dan muka awak sama macam habang bitiyes" Kataku.Dapat ku melihat wajahnya berkerut.

"Bitiyes? Sapa tu?Tak kenal" Ujarnya.

What the,takkan tak kenal!!!Artist popular tu kot!!!Halah halah!Ouh yah aku lupa.Dia kan vampire.Manalah tahu apa apa.Apalah kau ni Joona,huahuahua!!!

"Takda apalah"

"Ouh,dah.Pergi mandi.Kalau awak nak pergi mana mana,panggil je saya" Ujar Jin sebelum keluar dari bilik.Aku mencapai tuala lantas menuju ke kamar mandi untuk beradu.

Ewah ewah kau,Joona.Mentang mentang lah kamar mandi tu macam kat istana.Aku nak berangan jadi puteri sekejap.Hahaha!!!

———————

Aku meronda melihat persekitaran dalaman istana ni.Uwarghh!!!Macam dalam MV Bitiyes Black Swan.Uwu!Uwu!Do your thang~ Do your thang with me now~ Ok stop stop.Sempat lagi aku menari Black Swan kat sini.Huarghh!!!

Aku meronda lagi sehinggalah aku tidak sedar bahawa aku sudah berada di taman.Sedang aku berjalan.....

Krakk!!!

"Warghh!!!Annavien Chim kena pijak!!!Huarghh!!!" Aku terkejut dan aku tersedar bahawa aku memijak patung perempuan lelaki tersebut.

Like seriously?!Lelaki main patung?!?!

Gulp!Weyh asal seram sia aku tengok patung ni.Macam patung Annabelle aku tengok.Dengan makeup tebal mata macam nak terkeluar.Uish seram dowh.

"Eyy janganlah pijak patung Chim!!!Ergh,ergh!Dia nak mati tu!" Lelaki tersebut menghentak kakinya tanda protes.

Aku mengambil patung tersebut lantas menyerahnya kepada lelaki tersebut. "Aigoo,mian. Aku tak sengaja" Ucapku.

Lelaki itu tidak mengendahkanku malah dia menekan dada patung tersebut membuat CPR.Mataku terbeliak melihat lelaki tersebut mencium bibir patung tersebut sambil menekan dada patung tersebut

Euw jijiks!

"Annavien.Bangun!Hiks!Jangan tinggalkan Chim!Hiks!" Jimin memeluk patung tersebut dengan erat.Aku mengeluh lantas melutut memegang bahu lelaki tersebut.

"Chimchim ku sayang,Annavien dia oklah" Ujarku.Kalau tak disebabkan dia sakit,tak aku panggil dia Chimchim😪

"Betul eh?Haahlah.Jantung dia berdegup.Yeay!!!Annavien chimchim hidup!" Lelaki tersebut melonjak kecil dengan patung yang berada di dakapannya.

Eee geram aku tengok pipi montel dia tu.eeee,rasa nak cubit je😡

"Nama awak siapa?" Tanyaku.Lelaki tersebut memandangku dengan wajah ceria.

"Hi,hi!!!Nama Chimchim Park Jimin.Nama Kristian Chimchim Davien Park.Nama noona siapa?"

"Nama noona Park Joona"

"Nama Kristian?"

Aik?Perlu meh nak letak nama Kristian?

"Err,nama kristian noona punya tak ada.Tapi kawan noona selalu panggil noona Anna" Ujarku.

"Ouh,mesti noona tetamu kan?Jom,Chimchim bawa noona jumpa hyung-hyung Chimchim"Jimin menarik tanganku masuk ke dalam istana.

Aish,first jumpa lelaki yang baik dan prihatin,second pula jenis hyperactive, perangai macam budak budak.Hah lepas ni siapa pulak yang aku jumpa.





TBC

Yow😌

[OG]Vampire Slave •Jeon Jungkook•Where stories live. Discover now