#06

40 11 9
                                    

Author lanje lagu Jungkook. His voice sooooooo sedap sampai author sendu tadi....sambil baca sambil tu dgrlah lagu jk still with you ni!!



-

School // BTS-

Seokjin menutup buku itu lalu mengeluh. Namjoon dan Yoongi yang sedang berbaring di atas sofa memandang Seokjin.

"Asal Seokjin? Ada bende jadi ke?" Tanya Namjoon.

"Nampaknya group kita akan ada masalah nanti" ujar Seokjin perlahan.

Yoongi yang sedang baring atas sofa terbangun lalu memandang Seokjin.

"Taehyung dan Jungkook berebut Si budak baru tu...Jimin dengan Hoseok sama-sama suka Haneul" terang Seokjin.

"Wait? Jimin suka Haneul? Bukan
Hoseok jeke suka Haneul tu? Kenapa tiba-tiba" tanya Yoongi hairan.

"Sebenarnya Jimin dah lama suka Haneul sebelum Hoseok suka Haneul lagi" terang Namjoon sambil menguap rambutnya kebelakang.

"Macam mana kau tau?" Seokjin dan Yoongi memandang Namjoon meminta penjelasan.

"Jimin dah lama cerita pasal Haneul kat aku..bila dapat tau Hoseok suka Haneul,Jimin suruh aku jangan bagitau Hoseok,dia takut nanti mereka bergaduh" terang Namjoon panjang lebar.

Yoongi baring semula. "Apa yang writer nak sebenarnya dari kita? Dari dulu lagi?" Yoongi merenung kipas diatasnya.

Mereka semua terdiam saat mendengar luahan Yoongi.



************************************



Haneul meneman Eunji bekerja part time di kedai serba aneka itu.

"Kau ni Haneul..blik lah dulu" Eunji memandang Haneul yang sedang melepak di tempat cashier itu.

"Aku taknak blik lagi...stress la duduk rumah..dah la family aku takde kat rumah aku sorang je" jawab Haneul.

Eunji mengelengkan kepalanya. Dia bukan apa takut Haneul tak selesa je dengan suasana ini. Yela diakan anak orang kaya.

Tapi Haneul kelihatan sudah biasa dengan situasi ini. Maybe dia dulu orang macam Eunji jugak kot.

"Aku tengok kau tak rapat sangat dengan budak lain kenapa ek?" Tanya Eunji.

"Aku tak suka la kawan dengan budak-budak gedik..sebab tu aku suka kawan dengan orang cam kau" Haneul memandang Eunji sambil tersenyum.

Eunji membalas senyuman Haneul. Patutlah perwatakan Haneul macam kasar sikit, tak suka berkawan dengan budak gedik rupanya. Kiranya macam Haneul ni budak swagg la.

"Gomawo sebab selalu ada dengan aku"

"No problem sis" Haneul menepuk bahu Eunji.

Loceng kedai berbunyi tanda ada pelanggan masuk. Seorang lelaki masuk ke dalam kedai itu dengan menjijit beg kertas.

"Cik Na Eunji?" Tanya lelaki itu.

"Ye saya..kenapa ekk?" Jawab Eunji. Haneul yang berada di sebelah Eunji turut blur.

"Ni ada penghantaran barang untuk cik" lelaki itu menghulurkan beg kertas itu kepada Eunji. Eunji mengambil beg kertas itu.

Selesai saje Eunji menanda tangan, lelaki itu terus keluar dari kedai itu.

"Apa tuh? Cer bukak?" Haneul ingin melihat isi.

"Malas la bukak lagi" Eunji menolak tepi beg kertas itu.

"Ish kau ni...alang-alang bagilah aku tengok sekali" Haneul mengambil beg kertas itu.

Haneul buka beg kertas itu. "Baju sekolah?" Haneul mengeluarkan sekeping surat dari dalam beg itu.

"Eh ada surat?" Eunji mengambil surat di tangan Haneul.

'Pakai la baju sekolah tu..takyah guna duit kau..aku lanje - Jeon Jungkook'

Eunji tersenyum. Sesungguhnya makhluk bernama Jeon Jungkook ni sweet rupanya.

Haneul terbaca surat itu. "Jungkook?" Eunji cepat-cepat menyorokkan surat itu dibelakangnya.

"Halah takyah nak soroklah aku dah baca dah" Haneul memandang Eunji. Tajam.

"Kau ada pape ke dengan Jungkook tu?" Tanya Haneul serius.

"Ehh mana ada..kitorang takde pape pon..aku tak tau apa motif Jungkook bagi baju kat aku" terang Eunji.

"Kau tak nampak lagi eh apa yang Jungkook nak?"

Eunji mengerutkan dahinya. "Takde apalah ignore je apa aku cakap tadi"

Haneul termenung sendiri. Dia tahu Jimin nak perhatian dia dan dia tahu jugak Hoseok sukakannya. Sebab tu Haneul taknak terima Jimin walaupon hatinya sudah terpaut dengan lelaki itu tetapi dia takut jikalau hubungan baik antara Jimin dan Hoseok musnah gara-gara dirinya.

Haneul mengeluh perlahan. Dan wajah sendu Haneul diperhatikan oleh Eunji.













TBC

Lagu Jungkook berputar-putar dalam ingatan author ni guys...help me!!

Btw korang ada shipper tak dalam cerita ni Taeji shipper? Eunkook shipper?

Klau second pulak, Hamin shipper? Honeul shipper?



[H] School // BTSWhere stories live. Discover now