لقد اخذتني سحر كلماتك في رحله عشق لا نهايه لها فماذا تفعل بي ...
في صباح يوم جديد تستيقظ شغف علي صوت رنين الهاتف وينطق برقم غير معروف فأمسكت الهاتف واجابت
شغف : الو مين معاياا
لكنها لا تسمع شئ سوي صوت انفاس شخص علي الجهة الاخري
شغف بإستغراب شديد : الو مين يااترد يااهقفل السكه
لكنها ايضاا لا تسمع شئ ولكن عندما اوشكت علي غلق المكالمه
فتحدث هو بنبره عميق : شغف
هل تعلمون عندما تكون في سباق سريع او ثور هائج يجري خلفك ماهو احساس قلبك يبداا بالخفقاان بشده ويضطرب بشده هذا هو حال شغف .
فتحدث بنبره عميق مليئه بالعشق : ليتني استيقظ علي وجهك الجميل كل صباح وحتي يكون يومي مشرق ؛وااه لو تدركي مقدار حبك في قلبي يااعزيزتي انتي مثل الخمر المسكر بالنسبه لقلبي ويإن القلب ويتألم علي فراقك عنه .
لم تستطيع التنفس لم تقدر علي اخذ نفسها وهي مخوذه بسبب هذه الكلمات التي اسكرتها ولم تستطع الكلام.
فتحدث هو بنبره شغوفه عاشقه : ويأتي يوم ما حين اضمك الي صدري ولن ترحلي ابداا ؛ واسهر الليالي لكي اعبرلك عن عشقي لكي ؛ احبك ياامن جعلتيني شغوف لكي .
هي لم تستطع السيطره علي قوه انفاسها وخفقان قلبها فلم تتحمل كل هذاا فصرخت بقوه : انت مين .
واخذت تتنفس بسرعه جنونيه
فضحك هو عليها يعرف انه استفزها واستنزف قواها من سحر كلامه : هتعرفي يااشغف هتعرفي بس الصبر حلو .
شغف بصرااخ : انت مين يااعم انت لو مقولتش انت مين ان............
شغف بصدمه وهي تسمع صوت اغلاق المكالمه : ده قفل السكه انا يتقفل السكه في وشي ده انا حتي معرفتش هو مين عشان يقفل في وشي ؛ لا وكمان بيضحك هو بيضحك عشان خلني مجنونه ولا ايه .
فأخذت تفكر من هو ولكن طردت هذه الافكار بعيداا وقامت من الفراش وامسكت العصا وتوجهت الي الحمام لتفعل روتينها اليومي ولكي تجهز الغداء للدكتور سعيد وزوجته
بعد ان خرجت من الحمام وذهبت لكي تشغل الراديو وجلست علي الاريكه تستمع الي اغاني ام كلثوم وبدون وعي منها شردت في الماضي
FLACH BACK
خرج محمود من السياره وراي رجل ملثم يقف امامه ويقول : ازيك ياامحمود
محمود بشجاعه : انت مين وعايز ايه
الرجل الملثم وهو يحرك اصابعه بنفي : لا لا مش ديه الاجابه الي انا عايزها ياامحمود وامر رجاله : خدوه هو ومراته وبنته علي المخزن بسرعه يلاااا
محمود بزعر : ملكش دعوه بيهم ايااك تقرب منهم ااااياااك
امسكواا الرجال محمود واخرون امسكوا جوريه وشغف
فتقدم الرجل الملثم من جوريه واخذ يتحسس وجهها بيديه
الملثم بشهوه : واخيرااا هخدك لياا يااجوريه ومحدش هيبعدني عنك تاني.
جوريه بتقزز : ابعد ايدك ال***** عني
الملثم بشهوه وهو يمسك ذقنها : زي ماانتي شرسه .
محمود بصرااخ : اابعد ايدك عنها ياا*** متقربش منها ابعد وربناا لقتلك .
فيقترب منه الملثم وفي ثانيه يضربه بقبضه يده القويه في وجهه فسقط محمود ارضاا متالماا
شغف بصرااخ : بابااا بااابااا لااا .
فإقترب منها الراجل وامسكها من شعرها بقوه وصرخ بها في عنف : اخرسي يااا**** ده انتي بذاات هتشوفي الويل مني بسبب انك بنته .
شغف بتالم وصراخ : الحقني يااباباا يااماما الحقوني .
محمود بتعب : سبها سبها وقولنا انت عايز ايه .
الملثم بنظراات حقد وشهوه الي زوجته : عايز روحك ومراتك .
محمود بزعر : انت بتقول ايه مستحيل تقرب منهم مستحيل .
المثلم وهو يقترب من زوجته وهو ينفي براسه : لا هقرب وهتشوف بعينك فامسك جوريه من يدها بقوه واخذها معه الي السياره وامر رجاله بأخذ محمود وشغف و خلفه الي السياره
وانطلق بهم الي......
END FLACH BACK
استفاقت من شرودها وهي تبكي علي صوت جرس الباب فذهبت اليه ووقفت خلفه وهي تجفف دموعها بسرعه حتي لا تلاحظ صديقتها
شغف: مين
اسيل بنرفزه : يلعن ابوو شكلك مش كل يوم اقول انا زفت اسيل زفت اسيل.
شغف بضحك : يااهبله الامان وواجب.
اسيل بضيق : امان مين ياختي هو حد يعرف مين امان ده .
شغف بضحكه وهي تحمد الله ان صديقتها لم تتكلم عن شئ بها : يابت بطلي بقي ويلا عشان نعمل الغداء.
اسيل بفخر : لا مااناا خليت ماما تعمله .
شغف بحزن : ليه كده بس تعبتي طنط هاجر وخلاص وبعدين كنا انا وانتي نعمله سواا اينعم انا مش هعمل حاجه بس علي الاقل اغير الروتين شويه .
اسيل بحزن علي صديقتها : يااسطاا خلاص يااسطا بلاش كلام من ده واكملت بمشاكسه وبعدين انا فاشله في الطبيخ وانتي كده برضوا يعني يرضيكي سعيد ومراتك يموتوا بتسمم .
شغف بضحكه صغيره : لا وعلي ايه الطيب احسن فين يااستاذه الاكل ده .
اسيل بفخر وكانها تستلم جائزه نوبل : لا مااانا مجبتهوش سبته هناك .
شغف بصدمه : ايه سبتيه هناك بيعمل ايه هناك الله يخربيتك ده الرجل قرب يوصل .
اسيل بصدمه : ايه قرب يااختي هروح جري اجيبه واجي ؛ وذهبت مسرعه وهي تتمتم بكلمات غير مفهومه .
شغف وهي تغلق الباب وتضحك: ولله مجنونه .
ذهبت الي غرفتها لكي تكمل سماعها لام كلثوم لكنها انتبهت لشئ احست بإنها لست بمفردها احست بإنفااس شخص خلفها وتحديدا علي عنقها وفجاه التفت ذراعان فولازيه حول خصرها بتملك وهو يضمها اليه وصوت يهمس في أذنها : وحشتيني ياشغفي .
.................................................
نزلت اسيل سريعا ولم تلاحظ الشخص القادم بتجاهها واصطدمت به
اسيل وهي مسرعه في المشي ولم تلتفت له حتي : اسف يااسطاا بجد معلش مستعجله
الشخص بصدمه : يابنت المجنونه .ذهبت سريعا الي سيارتها وتحركت بها الي بيتها وهي تتمت : يعني التخلف جاي يشتغل النهارده علي حظي الهباب معرفش ايه ده يااربي صدق الي قال المنحوس منحوس حتي لو علقوا علي راسه فنوس
ووصلت الي بيتها وصعدت الي المنزل وفتحت الباب ودخلت وهي تنادي بصوت مرتفع جداا حتي انه سمعهوه الجيران
: مامااااا يااماما انتي فين الاكل فين ياست الكل الله يكرمك هتنفخ .
والدتها هاجر وهي تاتي مسرعه : في ايه يابنت الهبله مش انا قولتلك مجهزاه وحطحولك جوه .
اسيل وهي تخبط يدها بجبينها : ااخ ده انا نسيت خالص؛ انا راحه اجيبه اهوو
هاجر وهي تضرب كف بكف : لاحول الله يارب ربنا يشفيكي يابنت بطني ياارب وتتذكر شئ وتقول : اااه صحيح ابن خالك جاي النهارده عشان عزمته لانه لسه جاي من السفر بقاله يومين وانا قولت يجي يتعشي معانا يعني تبقي علي العشاا النهارده .
اسيل بإستغراب : ابن خالي ابن خالي مين .
هاجر وهي تشتم في سرها ابنتها المتخلفه ذهنياا : الله يحرق يااشيخه ابن خالي مسعود يااعجله مراااد يالي هتشليني قريب .
اسيل بتذكر وهي تتذكر صديق طفولتها الغائب : مرااااد اه ياااه الواد ده مشوفتهوش من ايام اما كنت في سنه سته ابتدائي كان شحط كده لوحده ماشاء الله .
هاجر وهي تمسك أذنها بقوه طفيفه : انتي يابت مش هتتلمي ده انتي اتخرجي السنادي يعني المفروض تكوني دكتوره محترمه مش سرساجيه كده .
اسيل وهي تتألم: ياماما ودني يااماما ايدك تقيله ايه ده.
هاجر وهي تتركها وتدخل الغرفه : حسب الله ونعم الوكيل في الخلفه الهباب ديه .
وتصيح اسيل بمشاكسه : براحه طب علي نفسك يااحجه هاجر في ناس عايزينك.
هارج وهي تصيح من الداخل : اتلمي بدل اما اخلي الشبشب يسلم عليكي ومتتاخريش ياا ياخلفه مهببه ؛ وسلميلي علي شغف
اسيل بخوف وهي تتذكر شبشبها الطائر : لا وعلي ايه الطيب احسن ومش هتاخر حاضر واكملت بمشاكسه هاجي بعد العشاا حاضر من عينياا ياهاجر هسلملك عليها حاضر .
هاجر وهي تمسك شبشبها وتاتي مسرعه لكي تلقنها درساا: وديني مااناا سيباكي يالي ناقصه ربايه انتي .
اسيل وهي تأخذ الطعام مسرعه وتخرج من الشقه وتصيح : اهدا كده يااشبح صلي علي النبي وهي تغلق الشقه في لحظه اصطدام الشبشب الطائر بالبااب
هاجر بتنهيده : اااه ياإسيل الكلب محدش هيموتني غيرها اما اروح اجهز العشاا.
.......................................................
في منزل شغف
التفت ذراعان فولازيه حول خصرها بتملك وهو يضمها اليه وصوت يهمس في أذنها : وحشتيني ياشغفي .
وطبع قبله رقيقه علي عنقها الظاهر .
شغف بخوف وصدمه : انت مين ؛ ودخلت هنا ازاي ؛ وتابعت بخوف شديد : وعايز مني ايه .
فتحدث بنبره عاشقه : ده انا ياشغف قلبي .
هذاا الصوت نعم انه هو صاحب المكالمه اللعينه توترت شغف بخوف وحاولت ان تفك حصاره من عليها ولكنه احكم ذراعيه عليها اكثر وقربها اليه اكثر فاصبح ظهرها ملتصق بصدره وشفتاه تلامس أذنها وهمس بنبره خافته تسير الرعشه في جسد هذه المسكينه : مش هتعرفي تهربي مني ابداا يااشغفي ......يتبع.................
..............................................فوت وكومنت باقي 😂💃
مش انا الكاتبه الروايه صحبتي بس هي عندها ظروف ومش هتعرف تنزلها فهي سمحالي أني انزلها بدالها💕
أنت تقرأ
"شغف قلبي"
De Todoلقد عشقتك بدون اردتي ؛ لقد اقتحمت حياتي بدون ان اشعر بك ؛ لقد سحرتني بكلماتك الجامحه ؛ فلم استطع ان افعل شئ غير انني احبيتك دون ان اراك.