Part 7

2.4K 94 50
                                    


Sebulan sudah berlalu..

Hubungan antara Hanif dengan Hariz semakin erat sebagai adik beradik angkat...

Manakala hubungan Hanif dengan Tasya pula semakin hambar apabila dah mula Tasya jarang call atau chat dengan Hanif...Hanif tidak tahu kenapa sikap Tasya dah mula berubah..seakan tidak mahu melayannya seperti dulu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hanif berjalan ke kantin sekolah untuk menunggu kawannya Faizul habis kelas..Faizul mengambil subjek Acc manakala Hanif pula ambil subjek ICT. Acc dan ICT ni subjek pilihan..boleh pilih ikut minat..jadi Disebabkan subjek lain-lain terpaksa lah Hanif tunggu Faizul sampai habis kelas untuk berjalan bersama untuk ke asrama..

Hanif : Haih..lamanya Faizul nak habis kelas. Aku dah lah tak makan time rehat tadi...

Tiba- tiba ada lembaga berbisik di telinga Hanif..membuatkan Hanif terkejut.

Hariz : Kenapa tak makan?.............

Hanif : Ouh..makcik dara bawak Lori....( Hanif melatah )

Hariz : HAHAHAHA...pandainya makcik Tu bawak Lori.

Hanif : Ish abg ni ..terkejut lah adik. Nasib baik tangan ni tak tumbuk muka abg...

Hariz : Hahaha..garangnya budak ni..meh lah sini kalau nak tumbuk.

Hanif terus mencubit lengan hariz..

Hariz : Auch!!..sakit lah. Orang suruh tumbuk dia cubit pulak..

Hanif : hahaha padan muka....Tu lah siapa suruh kenakan adik..

Hariz : ish budak ni..yelah-yalah sorry syg

Hanif : ish apa abg ni..nanti orang dengar macam mana?..(marah Hanif)

Hariz : biarlah orang dengar abg memang syg Hanif pun..hehe

Hanif : ish..tumbukkan.

Hariz : Hanif syg abg tak?

Hanif : ye..

Hariz : Hanif cintakan abg tak?

Hanif : ish apa abg ni..kitakan adik beradik angkat tak lebih dari Tu lh.

Hazir : Hmmm ok..

Hariz sedikit kecewa kerana dia Masih Belum dapat memiliki hati Hanif sepenuhnya...hariz juga perlu ingat Yang Hanif mesih mempunyai gf..jadi bukan masanya lagi untuk dia memiliki hati Hanif sepenuhnya..

15 minit berlalu...Faizul pun muncul

Faizul : Wey..sorry lah aku lambat...cikgu fatimah tadi dia buat ujian pulak..tak siap tak boleh balik..kesian kau tunggu lama..ehh abg Hariz pun ada?

(Btw Faizul dah tahu semuanya tentang Hariz dengan Hanif..semuanya telah di ceritakan kepada Faizul oleh Hanif)

Hariz : Ye lah..memang lah Ada..dah Tu takkan nak tinggal budak ni sorang-sorang...Tak apasal ii kena culik pulak.

Hanif : ish apa abg ni...adik bukan budak lah..

Faizul hanya tersenyum melihat gelagat Hariz dan Hanif.(Walaupun kena marah dengan Hariz😂)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KAU & AKU (bxb)Where stories live. Discover now