16

9.5K 349 12
                                    

......

عند ليلي كانت في زهول من اللي حصل قدامها بنت رمت نفسها وهي بتحضنه علي زياد اللي مصدوم زيها ومش عارف يعمل ايه ..

ليلي قامت من مكانها وسحبت البت من شعرها...وبعدتها عن زياد

زياد كانت ساكت ومش عارف يعمل ايه وخائف من ردة فعل ليلي

البت بغضب..انت شكلك اتجننتي ازاي تعملي كده فيا كده يا حمار ة

ليلي باستفزاز..اولا انت لسه مشفتيش جنان ..وانا هوريكي الجنان علي أصله دلوقتي..لكن بقي موضوع حمارة دي فمحدش طلب منك تقولي اسمك ...

البت..زيزو حبيبي مين البت دي وأزاي تكلمني كده..

ليلي..بسخرية..ساكت يا زيزو باشا رد ولا اقولك اسبكم لوحدكم عشان تاخدوا راحتكم ..سلا يا زيزو ..

وخرجت من المطعم كامل ..كان قائم يروح وراها
.بس البنت مسكت أيده ..زيزو انت سايبني ورايح فين ..

زياد ..ابعدي عني كده يا شيخة ..انا عارف انت جتيلي من انهي داهيه..وخرج خلف ليلي ولكن لم يجدها....

زياد..بغضب...كان لازم تيجي دلوقتي ما احنا كنا حلوين
اشوف فيك يا يوم يا شيخة...رجع. ...زياد البيت..بعد كده راح علي المستشفى عشان يبدأ شغل

..عند بيت ليلي..

كانت قاعدة علي السرير. وبتعيط كانت نفسها..بس هو محضنهاش......لا بس هو حتي لما قربت مبعدهاش عنه ..
يوووه اعمل ايه دلوقتي..حتي متصلش بيا. سبحان ما صبرني عليهم الاتنين النهاردة..كنت هموت وأكلها بسناني والله.....ااااه يا زياد الكلب..بقيت تقولك زيزو.. حبيبي..حبكم برص ميت انتو الاتنين وتكون شببه...بس البت كانت فرسه....يلهوي ايه العك اللي بقوله ده لا وبكلم نفسي..منك لله يا زياد مش عارفه أنا بعمل ايه..ولا بقول ايه..لتقول بصوت عالي يا رب صبرك..

دخلت الام علي ليلي...مالك يا بت من ما جيتي وانت بتاكلي في نفسك وقاعدة بتكلمي نفسك..

ليلي بغيظ..صفصف..سبيني لوحدي دلوقتي..يامه  نفسي احطها تحت رجلي دلوقتي ..والله لو شفتها تاني لاوريها...

صفاء وهي بتخرج ..البت اللي حلتي اتجنت ...

لتقع ليلي علي الارض من كتر الضحك...يلهوي انا اتجنين وجنيت نبع الحنان معايا..منك لله يا زياد الكلب...والله لاربيك وجان في دماغها في فكرة شيطانيه.....

خرجت ليلي من الغرفة...وجدت والدتها في المطبخ وفي طبق بطاطس ..

ليلي في نفسها..وتبدأ مهمة سرقه البطاطس...في منتصف المطبخ خلف نبع الحنان صفصف يوجد طبق بطاطس ...الخطة هي ..وبكل فخر ..اني اتسحب واخده..حد شاف اسهل من كده ..لا طبعا..

ليلي مسكت طبق البطاطس..وهتفت بنصر...تم عمليه سرقه البطاطس بنجاح..وقبل أن تكمل لقيت حد مسكها من شعرها..

"همسه عشق " الجزء الاول والثاني "حيث تعيش القصص. اكتشف الآن