WHT • PUANLAMA SİSTEMİ

160 28 0
                                    

Wattpad Help Team Official.

Selamlar WHT ailesi! Bu bölümde de biraz eleştirilerimizi hangi ana başlıklar altında yapacağımıza değineceğiz. Baştan anlaşalım; puanlama sistemi hem sizin hatalarınızı daha net görmenize hem de bizim kitabı daha rahat bir şekilde eleştirmemize olanak sağlamak amacıyla vardır. O halde başlayalım!

I ₪ Kurgu:
-Olayların işleyişi ve mantık dizilimine bakılır.

II ₪ Özgünlük:
-Kitabın bütününde kopyalardan ve klişelerden ne kadar uzaklaşıldığına bakılır.

III ₪ Hikaye Açıklaması:
-Hikaye açkklamasının uzunluğuna, imla ve noktalama kurallarına uyulup uyulmadığına, kitabın doğru bir şekilde özetlenip özetlenmediğine bakılır.

IV ₪ Kapak:
-Kapağın estetikliğine ve kitabı yansıtıp yansıtmadığına bakılır.

V ₪ Karakter Analizi ve Adlar:
-Karakterlerin iç dünyasına, derinliklerine ve orijinalliklerine bakılır.

VI ₪ Yazım ve Noktalama Kuralları:
-Yazım ve noktalama kurallarına ne denli uyulduğuna bakılır.

VII ₪ Betimlemeler ve Dilde Akıcılık:
-Betimlemelerin dozunda ve kitabı akıcı bir hale mi yoksa ağır bir bir havaya mı soktuğuna bakılır.

VIII ₪ Kitap Adı, Bölüm İsimleri ve Kitap Düzeni:
-Kitap adının ne denli özgün ve kitabı yansıttığına, bölüm isimlerine, sayfa düzenine vs. bakılır.

IX ₪ Yazar İlgisi:
-Bölümlerin ne sıklıkta geldiğine, yazarın okuruyla ilişkisine ve ne kadar yoruma geri döndüğüne bakılır.

X ₪ Ufak Detaylar:
-Önemsiz görünen ufak detaylar kitabı kusursuzlaştırır. Ne kadar detaylı olunduğuna, derinlere inilip inilmediğine ve arka planda kalmış ufak pürüzlere bakılır.

Evet, işte bu kadar!

UYARI*  Bazı detaylar puan kazandırırken bazıları kaybettirebilir.

NOT* Eleştiriler 100 puan üzerinden değerlendirilecektir.

WHT ELEŞTİRİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin