Bölüm şarkısı:
XXXTentacion - $$$UYARI: Bu eleştiri nikitayya tarafından yapılmıştır. Eleştiride görülen herhangi bir hatada lütfen bu hesapla (whtofficial) değil eleştirmenin kendisiyle iletişime geçin.
Eleştirmen: nikitayya
Eleştirilen: yasemin_blk
Kitap Adı: Son Umut
Not: Kitabın tamamını okudum.
O zaman başlayalım! Huh, saat olmuş gecenin 2.00'si ve ben eleştiri yazıyorum. Harika! Neyse lafı uzatmadan işime döneyim ben.BİR BAŞKA UYARI: Eleştiride spoiler olabilir ama kitabı okuyamacak kadar da olmaz.
I ₪ Kurgu
Eveeet, başlayalım bakalım.
Öncelikle ben bu kitabın ana konusunu tam kavrayamadım. Eğer kurgu düşündüğüm gibi İnci'nin zorlu bir takım şeyler yaşayarak hayatının değişmesiyse bence bu pek yeterli değil. Neden daha fazlası olmasın? İnci zorlu bir hayat mücadelesi verirken bunca zamandır ölü olarak bildiği babası geceleri ansızın odasında belirmeye başlayabilir, bu durumu insanlara anlattığında kimse ona kulak asmayabilir ve insanları kendisine inandırmak için odasına bir kamera takabilir. Kaydı izlediğindeyse tüm gece babasıyla konuşmuş olduğu halde odasında yalnız başına konuştuğunu ve dolanıp durduğunu görebilir. (Korkutucu 😱)
Fikir işte canım. Demek istediğim şu ki: Daha fazlasını yapmaktan korkma. Karmaşık bir senorya okuru kitaba bağlar. (Gereksiz yere fazla uzatılmazsa tabii.)
Sonraaa...
Şimdi maddeler halinde kitabı okurken aklıma yatmayan şeyleri sıralayacağım. Huh.
1) İlk bölümde başta herkes üzgündü ağlıyordu falan sonra bir baktım Hira'yla Toprak da işin içine girmiş bir parti hakkında konuşmaya başlamışlar. Sonrasında da gülüşerek elbise almaktan falan bahsettiler. Onun ardından da sadece kapı çaldı diye kalp krizinden ölecekler sandım. Bu kadar keskin ve zıt duydu bu kadar art arda gelmemeliydi bence.
2) Olaylar bir an da gerçekleşiyor ve ne olduğunu anlayamıyorum. Dönüp bir kez daha okumak zorunda kaldım çoğu kez. Kaza geçirmeleri an çok ani oldu bence. Duyguları daha iyi verebilirdin, daha fazla betimleme yapabilirdin.
Hadi bunu geçtim. İnci intihar etmek istedi ve kendini uçurumdan denize attı ya. Onu da Asil (adından emin değilim) kurtardı. Ben bunu çok sonradan anladım. Sanıyorum İnci atladı denize, o sırada Asil de intihar etmek için atladı. Bir an da İnci fikir değiştirerek onu kurtarmaya çalıştı falan. Nasıl böyle anladım hiçbir fikrim yok. Olaylar birbirine giriyor bazen. Hele konuşmalar. Kimin ne dediğini anlayamıyorum. Bunlara dikkat et.
3) Çoğu olay tahmin edilebilirdi be. Bunlar olmasın "Oha," diyeyim isterdim ama olmadı işte.
4) İnci'nin babasının sırf iflas etti diye tüm ailesini öldürmek istemesi ve bunu yapması aklıma bir türlü yatmadı. Affedersin ama hiçbir baba böyle şey yapmaz. Gerekirse sokaklarda dilenir ama ailesinin saç teline zarar vermez.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WHT ELEŞTİRİ
Short StoryELEŞTİRİ SİZİ GÜÇLENDİRİR! Kim güçlenmek istemez ki, değil mi? Oldukça detaylı bir ve objektif bir şekilde kitabınız eleştirilsin, adminlerimiz Niki, Kübra ve Damla size birbirinden hoş tavsiyeler versin istiyorsanız hemen ilk bölüme künye bırakabil...