WHT OFFİCİAL.
Selam!
Ben Buse. Bir diğer admininiz ve hesabın kurucusu.
Bugün eleştireceğim kitap la_lunaxx adlı kullanıcının Beni Unutma kitabı.
Kurgu (20)
Kurgu hakkında bir şey demek istemiyorum, çünkü; en klişe kurguyu tek bir cümle ile yukarı çıkartabilirsiniz, tek bir cümle ile dibe batırabilirsiniz. Yine de daha iyi, daha olağandışı kurgular yazacağına inanıyorum.
6/20
Özgünlük (10)
Kurgu için yazdığım paragrafı burada detaylı detaylı açıklamama gerek yok sanırım.
5/10
Hikâye Açıklaması (10)
Uzun, tek ve göz yoran paragraf... daha dikkat çekici bir tanıtım yazmaya gayret göstermelisin.
4/10
Kapak (10)
Aham şaham bir kapaktan çok uzak, sadelikten bihaber. Kitabın konusunu yansıttığını düşünmüyorum.
4/10
Karakter Analizi ve Adlar (10)
Karakter adı konusunda puan kırmayacağım. Bu konuda çoğunluk neden büyük bir tepki gösteriyor, bilmiyorum. Eğer sen zihninde karakteri oluşturduktan sonra "bunun ismi bu olmalı," diyorsan öyle olmalıdır. Bilinmedik isim kullandıysa ne var? İnsanların zihnini sorgulamayı lütfen bırakın.
Analizlere gelirsek eğer, sanırım baş karakterimiz Gökçe tam olarak iç dünyasını yansıtamayan bir karakter. Bu demek oluyor ki, iç dünyasında gizlediği güzel yetenekleri var fakat bunu tam olarak lanse edemediğini düşünüyorum.
7/10
Yazım ve Noktalama Kuralları (10)
Bazı yerlerde harfleri uzattmışın, ayrıca noktalama işaretlerini iki kez kullanmışsın. Bu doğru değil.
"Ah!" Boğazından çıkan hırıltılı bir ses ile acıyla bağırdı.
Şeklinde olabilir veyahut şu şekilde de olabilir.
Dudakların ufak bir "Ah!" nidası yükselmiş, aynı zamanda kelimeyi uzatarak hırıltılı bir ses çıkarmıştı.
Bu şekilde yapmalısın, diğer türlü hatalı. Aynı zamanda başka bir yerde şöyle bir hata yapmışsın:
"Çok acı. Çok acı. Çok fazla acı..."
Bu cümle sıralı bir cümle. Devamı gelmeyecekse üç nokta kullanmaya gerek yok.
3/10
Betimlemeler ve Dilde Akıcılık (10)
Betimlemelerden çok yaptım, ettim, gittim, geldim ve bu tarz şeyler vardı. Betimlemeler sadece karakterin iç dünyasını lanse ederken var. Bu oldukça üzücü. Ayrıca dilin sade bu okumakta zorluk çektirmiyor.
6/10
Kitap Adı, Bölüm İsimleri ve Kitap Düzeni (10)
Bölüm isimleri çok düzensiz. Gözlerimi yormadığını söyleyemem tabii.
1.BÖLÜM: "BEYAZ" şeklinde yazman daha uygun olacaktır. Ayrıca insanların gözü daha az yorulacaktır. Kitabın ismi şahsen kurguya uyduğunu düşünmüyorum. Daha naif, akılda kalıcı, kitaba özel bir şey bulabilirsin.
Kitap düzeninde iki üç paragrafa ayrılacak paragrafları, tek parça halinde yazmışsın ve bu oldukça göz yoruyor, ki belli bir yerden sonra okuyucunun dikkatinin dağılmasına neden oluyor.
5/10
Yazar İlgisi (10)
Açıkçası bu kısım konusunda ne diyeceğimi bilmiyorum lâkin yorumlara bakılırsa yazar, okurlarına karşı oldukça ilgiliydi.
10/10
Ufak Detaylar (10)
Kitabı okurken bölümler tamamen yüzeyseldi. Biraz daha ayrıntılar beklerdim açıkçası.
5/10
100 üzerinden 55 aldın. Dahada gelişeceğini umuyorum, başarılar!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WHT ELEŞTİRİ
Short StoryELEŞTİRİ SİZİ GÜÇLENDİRİR! Kim güçlenmek istemez ki, değil mi? Oldukça detaylı bir ve objektif bir şekilde kitabınız eleştirilsin, adminlerimiz Niki, Kübra ve Damla size birbirinden hoş tavsiyeler versin istiyorsanız hemen ilk bölüme künye bırakabil...