02

391 78 10
                                    

👑라자 || MYG

👑라자 || MYG

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

•5.00petang•

Dungg Dungg Dungg

Semua dayang-dayang berkumpul tepat pada masanya . dan terlihatlah raja dan panglima yang berada disisi yoongi.

fuhlamak dua-dua handsome .kalau boleh mahu sahaja culik dan letak dekat dalam poket .

❛ kamu yang dibelakang tu ! Kamu pandang apa ? ❜

jerit panglima tersebut . Manakala yang lain semuanya memandang kearah sooyoung.

Tidak mungkin hanya mereka sahaja , raja pun memandang tajam kearah sooyoung. gulp ...

❛ p...patik ke ? ❜

soal sooyoung seakan tidak percaya . Baru hari pertama jadi dayang istana dah angau awal-awal.

❛ yelah kamu ! ❜

jerit lagi si panglima . Muka sooyoung jangan cakap , merah sangat menahan malu .

❛ sambunglah wahai panglima... ❜

ujar raja yoongi yang tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan .

❛ menjunjung titah , tuanku ❜

tunduk si panglima kearah raja yoongi yang masih setia memandang tajam kearah aku.

    ❛ pertama , sebagai dayang istana , kalian semua perlu mengikuti arahan pihak atasan , tidak kira arahan apa sekalipun. ❜

     ❛kedua , jangan ada dayang yang menyimpan perasaan terhadap raja ❜

     ❛ tidak boleh keluar dari istana tanpa kebenaran pihak istana ❜

    ❛dan yang paling penting , perlu mempunyai bidang , contohnya memasak dan perubatan. ❜

Dayang-dayang yang lain hanya menganggukkan kepala .

Manakala sooyoung hanya mendiamkan diri . mana tidaknya , raja masih lagi memerhatikan diri dia .

Dalam hati sooyoung , dan sumpah seranah raja tu , ramai lagi perempuan dekat situ , nakjuga dipandangnya sooyoung .

❛ itu sahaja , hamba semua sudah boleh pulang ke kamar untuk menguruskan diri ❜ ujar panglima tersebut .

Sooyoung dan dayang-dayang yang lain menunduk hormat kearah raja .

Kemudian semuanya mengambil langkah untuk ke bilik masing-masing.




♥ Skip ♥
•bilik pertama•
'

❛eo ? hai !❜

sapa seseorang wanita yang lebih kurang sebaya dengan sooyoung .

❛err hai..❜

jawab sooyoung dengan berhati-hati . takut , yelah dia bukan ramai kawan .

❛apa nama awak ? awak kan yang kene tegur dengan panglima yang handsome tadi tu ? ❜

soal seorang dayang yang sedang membelakangi sooyoung .

❛ oh ya , nama saya Park Ryeomi . panggil sahaja ryeomi . Selamat berkenalan ! ❜

sambung Ryeomi .

❛ nama saya Han Sooyoung , panggil sahaja sooyoung . dan selamat berkenalan juga , ryeomi ❜

balas sooyoung .

❛boleh kita jadi kawan ? Saya tiada kawan disini...❜

ujar Ryeomi . Nasibnya juga sama seperti sooyoung , tiada kawan .

❛ boleh , nasib saya pun seperti awak . Tiada kawan disini ❜ . balas Sooyoung .

Akhirnya , dia ada kawan disini , tidaklah dia kesepian.




[TBC]
☞ vote sila , terimakasih .

[C] KINGS || MYGWhere stories live. Discover now