18

292 61 6
                                    

"Hey" aku terkejut saat melihat muka si hrj.

OMG,kenapa dia kacak and at the same time so comel?!!!

"Hi too" kataku dengan senyuman.

"Erm, thanks for the gift. Tak sangka awak hadiahkan saya iPhone 11 pro max"katanya lalu tersengih malu.

Aku hanya senyum.

"Suka tak?Tu I beli tahun lepas dengan duit I sendiri. But masa birthday I tahun ni,papa I hadiahkan I the same iPhone 11 pro max warna merah. So I tinggalkan kelabu tu kat dalam laci sebab red is my fav colour"kataku.

"Thanks. Saya suka sangat sangat. Awak orang kaya eh?" tanyanya.

"Yup,my pleasure and ni rahsia. Sorry tak jawab call you sebab tadi I busy main kat taman tema"kataku.

"Sokay" katanya.

Suasana mula sunyi. Aku menggaru belakang telingaku. Seriously aku nak cakap apa ni? Patut ke aku bagitahu fia pasal Chloe tu?

"Erm,so..macam mana awak dengan Yuan? Dah okay?"tanyanya.

"Okay thanks to Guanheng. Cuma cara kitorang berbual macam musuh"kataku.

"Chloe pula?"tanyanya

Aku mengeluh.

"Dia remove I dari group tu. Dia dan Ming cakap I ignore diorang bertiga sejak I berkawan dengan Yuan. Sejak seminggu sebelum exam tu sampai lah semalam,I langsung tak berbual dengan diorang or jumpa diorang. I selalu rehat kat library belajar. Kadang kadang Guanheng dan Yuan pun ikut I sekali"kataku.

Aku mengambil totoro lalu memeluknya.

"Chloe selalu ignore mesej I. And when the next day kat sekolah,dia akan buat macam tak tahu je. Orang lain selalu bagitahu kenapa diorang tak balas mesej I keesokkan harinya. Macam lupa ke apa ke. At least bagitahu lah,ni dia langsung tak bagitahu"kataku.

"Mula mula I okay je. But then one day bila dia berkawan dengan yang lain,dia start macam tu. Jia pun kadang kadang selalu bagitahu I yang Chloe seen je mesej dia"kataku.

"Kalau korang face to face dia pun ignore awak?"tanya hrj

"Sometimes. But salah I juga. Suara I kecik"kataku.

Aku menutup mukaku saat air mataku mengalir.

"Hey,hey. Jangan nangis"kata hrj.

"Seriously,dia tu jenis yang kalau kawan dia lukakan hati dia,dia akan tinggalkan kawan dia tu. Menyesal aku berkawan dengan dia"kataku dengan tangisan

"Awak"panggil hrj.

Aku memandang skrin telefonku dengan air mata. Aku tak dapat tahan air mata ini.

"Sebab ni lah kenapa saya tak suka ada kawan. Diorang akan tinggalkan saya one day kalau saya ada buat silap"kataku.

"You deserve someone better. Tak semua yang datang akan berikan cahaya dalam kehidupan kita,dan tak semua yang datang membawa kegelapan ke dalam hidup kita"kata hrj.

Aku hanya memandangnya.

"Awak rasa saya patut tinggalkan dia tak? Seperti mana dia tinggalkan saya?"tanyaku.

"Yes,ada banyak lagi orang kat dunia ni"kata hrj.

Aku angguk lalu mengelap air mataku.

"Thanks. And btw nama I Wen Mina"kataku.

"My pleasure. Saya Huang Renjun"katanya.

Aku senyum. Tiba tiba,

"Mina"

Aku terus menamatkan panggilan lalu menoleh.

"Eh,mama"kataku.

"Kenapa nangis ni?Siapa tu?"tanya mama.

"Takde siapa siapa pun"kataku.

Mama senyum lalu duduk disebelahku.

"Habistu kenapa kamu nangis?"tanya mama.

"Sebab kawan je ma"kataku.

"And yang tu tadi boyfriend ke?"tanya mama

"What,nooo dia kawan online je mama. Bukan siapa siapa pun"kataku.

Mama hanya senyum lalu keluar tetapi berhenti.

"Iyalah. Kalau boyfriend,jangan lupa tunjukkan mama foto dia"kata mama sebelum menutup pintu.

[✓]Lonely『𝘩𝘳𝘫』Where stories live. Discover now