Extra

379 54 12
                                    

Satu tahun enam bulan kemudian,

"Kenapa kau tak ikut Yuan dan yang lain main?"tanya Chenle.

"Malas. Kau kenapa pula tak join diorang?"tanyaku.

"Aku datang cuma nak berehat bukannya nak bermain"katanya sambil menghirup air kelapanya.

Aku hanya angguk.

"Btw,cuba kau tengok lelaki kat hujung sana"kata nya.

Aku menoleh.

"Kenapa dengan dia?"tanyaku.

"Takde..aku perhati je dari tadi..dia asyik perhatikan kau je..kau pergilah sapa dia..mungkin dia suka kau kot..cinta pandang pertama"kata Chenle sambil menyiku lenganku.

"Iyelah tu..dia perhatikan aku sebab aku duduk sorang sorang kot. Lagipun aku ni tunang orang..kalau aku ke sana,nanti apa pula orang cakap"kataku.

"So maksudnya kau pun berminat nak kenal dia"kata Chenle dengan teruja.

"Aku tepis juga air kelapa kau tu nanti"kataku.

Chenle mencebik sambil memeluk kelapanya.

"Okaylah..aku nak duduk sana..bye"kata Chenle lalu pergi.

"Tahu pun takut"kataku.

Aku bermain dengan pasir menggunakan kakiku. Bosan lah datang sini. Dah enam bulan aku graduate..dah lima bulan juga aku bertunang dengan Minghao..eyy geramnya.

Aku tak suka Minghao langsung! Langsung! Geez,semua ni demi syarikat papa. Aku mencebik lalu memandang lelaki yang Chenle katakan tadi.

Shit! Dia betul betul perhatikan aku. Dia mengalihkan pandangannya. Entah entah dia nak culik aku kot. Dia memandang ku lagi.

Aku hanya senyum. Dia pun membalas senyumanku. Aww,manisnya senyuman dia. Omg,aku rasa aku nak tengok senyuman tu hari hari lah.

Tiba tiba,

"WEN MINA!!"

Aku menoleh. Pakk!!

"Argh!!"aduhku.

Mereka menghampiriku.

"Kau okay Mina? Sorry sorry..aku tak sengaja tampar kuat sangat"kata Yangyang.

"Sakitlah bodohh"marahku.

"Nah tisu..hidung kau berdarah tu"kata Minghao sambil menghulurkan tisu.

Aku pun mengambil tisu itu. Kepala ku terasa sungguh sakit. Aku mula menggenggam tisu itu dengan erat.

"Mina? Kenapa ni?"

"Mina?"

Pandanganku terus gelap gelita.

🦛🦛🦛

Aku membuka mataku. Good,aku kat dalam hotel. Nasib baik bukan kat hospital. Aku memejamkan mataku sekali lagi. Aku nak tidur.

"Mina cuma pengsan sebab terkena bola je,pa. Jangan risau sangatlah"

Suara tu. Suara Minghao. Aku membuka mataku lalu duduk dan mencari kelibatnya. Namun kosong. Oh,dia kat dalam tandas kot.

Wait...

"Yang langgar aku dulu Minghao kan?"

Author pov


Renjun memerhatikan Mina dari jauh. Dia mengeluh.

"Dia dah move on kot"kata Renjun.

Dia mula memandang manusia yang sedang mandi manda di pantai itu.

"Wen Mina,aku pun cintakan kau juga"katanya.

Dia mula memandang Mina semula. Tak lama kemudian,Mina memandangnya. Dia terkejut lalu mengalihkan pandangannya ke arah lain.

"Dia nampak aku ke?"tanya Renjun.

Dia memandang Mina semula. Mina hanya senyum. Renjun pun membalas senyumannya. Lama mereka bertentang mata dan berbalas senyuman.

Tiba tiba,

"WEN MINA!!"

Renjun berdiri apabila bola itu terkena kepala Mina. Dia ingin menghampiri Mina,namun kakinya seakan ditahan oleh sesuatu. Dia mengeluh lalu duduk semula. Orang ramai mula menghampiri Mina.

Tak lama kemudian,Mina pengsan di pangkuan Chenle. Renjun berdiri semula sambil memerhatikan Minghao mengangkat Mina gaya bridal style dan dibawa ke dalam hotel.

"Aku harap Mina okay"katanya.


-CONTINUE-

[✓]Lonely『𝘩𝘳𝘫』Where stories live. Discover now