Bab 5

20 3 0
                                    

Amy melangkah masuk ke dalam hospital di mana satu-satunya tempat dia berharap untuk mendapatkan vaksin. Dia beranggapan yang kawan baiknya itu sudah digigit zombie.

"Kita balik jelah. Aku rasa pelik je kat sini." Bryant terasa bulu romanya menegak.

"Kenapa kau takut ke?" Amy sedikit tersenyum.

"Aku bukan takut tapi kan pernah ada kes bunuh kat sini. Kau tak takut ke?" Bryant memandang aneh terhadap Amy.

"Betul ke aku tak---" Belum sempat Amy menghabiskan kata-katanya pintu di hadapan mereka terbuka sendiri.

"Selamat datang Amy Chris dan kawannya. Setahu saya, saya adalah orang yang menggunakan ilmu hitam untuk mengubati penyakit. Tapi tak sangka pula ada yang mahu datang ke sini lagi."Doktor Bard keluar dari pintu tersebut dan membuatkan mereka terkejut.

"Doktor sekarang bukan masa yang sesuai. Tolonglah saya kalini. Saya perlukan vaksin untuk menyelamatkan kawan saya."Amy merayu terhadap doktor Bard.

"Boleh.. Mestilah boleh.. Tapi kau kena korbankan seseorang untuk mati." Doktor Bard berkata sambil memandang kearah Bryant.

"Takkanlah sampai macam tu sekali?"Amy sedikit terkejut. Tapi tak mustahil doktor Bard sanggup membunuh. Kalau tidak pasti tiada kes bunuh di sini.

"Amy kenapa dia pandang aku?"
Bryant berbisik pada Amy.

"Baiklah saya dah buat keputusan."Amy seperti tidak mendengari kata-kata Bryant.

"Amy jangan salah langkah sudah. Baik kita bla dari sini"
Bryant merasa sesuatu yang aneh.

"Saya korbankan kawan saya ni kepada doktor." Bryant sangat terkejut dia ingin berlari pergi tetapi kakinya seperti ditarik.

"Aku terpaksa."Amy tersenyum. Seperti ada sesuatu yang merasuki dirinya.

"Amy apa yang kau buat ni?" Bryant pasti itu bukan Amy.

"Terima kasih Amy. "Doktor Bard tersenyum gembira.

Bryant cuba untuk menembak mereka berdua tetapi seperti di halang oleh sesuatu.

"Lepaskan aku!"Kata-kata Bryant hanyalah sia-sia sahaja.

~~~

Melarnize terasa sangat lapar dan tidak tahu makanan apa yang boleh dimakan olehnya.

"Buah kelapa? Ish takkanlah aku nak panjat pokok ni.. Aku harap Amy selamatlah."Melarnize hanya bersandar di pokok kelapa sahaja. Dia kelihatan sangat penat.

Tiba-tiba bunyi aneh dari semak-samun membuatkan dia terkejut.

"Tolonglah aku nak dunia ni normal balik!"Melarnize resah. Dia tidak tahu apa yang patut dia lakukan sekarang.

"Tolong aku!"Melarnize terdengar jeritan seorang lelaki di dalam semak. Perlukah dia menolong?

Melarnize tanpa berfikir panjang terus mengambil ranting pokok yang berdekatan. Ranting apalah sangat.

Melarnize perlahan-lahan mendekati bunyi jeritan tersebut. Melarnize terkejut setelah melihat seorang lelaki yang sedang menghalang dirinya daripada digigit zombie.

Melarnize mendekati zombie itu dengan perlahan-lahan. Dia menusuk zombie tersebut dan zombie itu terbaring.

"Haih nasib baik. Kalau tak--" Melarnize terkejut apabila melihat lelaki itu adalah Mika.

"Kau lagi? Kalau aku tahu tadi lebih baik kau mati je." Melarnize memang tak sangka Mika sejahat itu.

"Dahlah" Mika berlari meninggalkan Melarnize seorang diri .

"Haih teruknya."Melarnize hanya menghiraukannya dan bersandar di pokok kelapa tadi.

Bersambung..

Thankyou for read 💖👻

True Dead [ 1 ]Where stories live. Discover now