⊱ Chapter 05 ⊰

82 7 0
                                    

setelah berborak dengan begitu lama , akhirnya kereta range rover kepunyaan apek tak guna tu dah sampai dan memakir keretanya di sebelah kereta mak aku .

chun hao jian : Keluar dari keretanya dengan gaya yang berlagak .

me : Aku pun keluar dari kereta untuk berjumpa dengan si apek tak guna tu .

chun hao jian : " Where's my clothes ? I didn't see it ? ", tanya dia .

me : " Sekejap ", kata aku lalu mengeluarkan bajunya yang disangkut daripada dalam perut kereta .

me : " Nahh ", kata aku .

chun hao jian : " Heyyy , ada wrinkles lagi ma dekat baju saya ", merungut dia .

me : " Ambik jelah...kedut sikit je pun , itu pun nak merungut . Balik nanti boleh je kan gosok balik , payah sangat ke nak gosok , cerewet betullah dia ni ", kata aku sambil menjeling apek tu .

chun hao jian : " What...cerewet ? Heyy I don't like any of my clothes wrinkled because they look messy . Got it ! ", kata dia .

me : " Apa - apa je lah . Taknak ambik ke baju ni kalau tak... ", kata aku .

tak sempat aku nak habiskan ayat aku , apek tu dah menyampuk .

chun hao jian : " Kalau tak apa ? Urmmm.... ", kata dia sambil renung aku dengan agak tajam .

me : " Eh kenapa renung - renung orang pulak ni ", kata aku .

me : " Ambiklah cepat baju ni , tak faham ke ", kata aku .

chun hao jian : Mengambil baju tersebut .

me : " Ha ambik pun , ingatkan taknak tadi ", kata aku .

me : " Dah takde apa lagi kan , saya nak balik ", kata aku .

chun hao jian : " Eh wait...i want to ask a question to you ", kata dia .

me : " What ? ", tanya aku .

chun hao jian : " Why are you wearing this ugly hoodie ? You look scruffy . The shirt has no brand at all . Mesti harga baju hoodie tu murah kan ? Am I right ? ", tanya dia tanpa ada rasa serba salah dalam diri dia .

me : Dah mula rasa marah and nak menjerit . Sakit telinga aku dengar perkataan yang keluar dari mulut apek tak guna tu .

me : " Suka hati sayalah nak pakai baju apa pun . Yang awak nak pertikaikan saya pakai baju apa kenapa . Tahulah awak tu kaya , orang berada . Tapi takpayah la nak hina orang sampai macam tu sekali . Takde hati ke ? Hati dah jadi batu eh sampai perlu nak hina orang ? Takde perasaan eh ? Tak fikir ke apa orang akan rasa bila awak cakap macam tu ? Cakap main sedap mulut je ! ", kata aku dengan suara yang tinggi .

me : " Saya tahu saya ni sederhana je . Tak perlu nak banding - bandingkan saya dengan awak ", kata aku dengan suara yang tinggi lalu air mata aku mula jatuh satu persatu .

chun hao jian : " Heyy , why are you crying , that's true ma ", kata dia dengan berlagak sekali lagi .

me : " Bila saya dengar apa yang awak cakap , hati saya dah hancur sangat sebab awak memperlekehkan saya sepertimana awak memperlekehkan hidup saya ! Hati saya macam dah kena tikam dan dibelah ! Awak faham tak ! Awak tak fikir pun perasaan orang lain ! ", jerit aku .

chun hao jian : " Heyyy no , i-i....i'm really sorry for saying that to you . I didn't mean to do that ", kata dia dengan rasa serba salah yang membelenggu diri dia .

me : " What...you didn't mean to do that ? Hehhhh jangan nak merepek la ", kata aku .

chun hao jian : " I'm really sorry ", kata dia .

me : " Dah , saya dah taknak dengar apa - apa lagi . Dah takde apa nak cakap kan ? Saya nak balik ! Awak dah boleh delete nombor saya , lagi pun saya tak save nombor awak pun . Baju awak saya dah pulangkan so dah takde kena mengena dengan awak lagi . Faham ! ", kata aku .

lalu aku berjalan pergi dan masuk ke dalam kereta .

chun hao jian : " Heyyyyyyyyy , don't go , I'm not done yet ! Please forgive me . Heyyyyyyyyyyyyyyyy ! I'll not delete your phone number , remember that ! ", jerit dia .

my mom : " Eh hanis kenapa ni ? Kenapa hanis menangis ni ? ", tanya mak kerisauan .

me : " Takde apalah mak . Mak jom pergi mall lagi boleh tak , hanis craving pulak air tealive , pastu hanis nak makan dekat mykori desserts , boleh ? ", tanya aku sambil mengelap air mata .

my mom : " Hmm yelah , asalkan dapat buat kamu happy balik ye , kesian anak mak ", kata mak sambil menghelakan nafas kerisauan .

my mom : " Tapi kejap ye , mak nak jumpa dengan budak cina tu kejap eh ", kata mak .

me : " Mak nak buat apa jumpa dengan dia , kan dah pulangkan baju dia ", tanya aku dengan pelik .

my mom : " Hanis takpayah tahu la , adalah ", kata mak .


[ MY MOM AND CHUN HAO JIAN ]


my mom : " Hello , saya mak kepada hanis . So I'm here to met you cause I wanted to asking you why did my daughter crying ? Did you do anything wrong ? ", tanya mak .

chun hao jian : " Actually yes , I made a mistake ", kata dia dengan serba salah .

my mom : " What are you doing ? Can you tell me ? ", tanya mak .

chun hao jian : " Urmm yes I can tell you what happened a while ago but I have something I need to do now and I don't have much time ", kata dia .

my mom : " Umm okeyh , if so I'll give you my phone number to you and you chat me and tell me what happened okeyh ? " tanya mak .

chun hao jian : " Okay , there's no problem with that . I'll chat you as soon as possible and thank you for the phone number . I'll go right now ", kata dia .

my mom : " Okeyh , have a safe drive ", kata mak .

kemudian , mak masuk ke dalam kereta dan menuju ke mall yang aku minta .

me : " Mak cakap apa ? Mak tanya apa ? ", tanya aku dengan perasaan yang ingin tahu .

my mom : " Takde apalah . Kamu tak perlu tahu pun ", kata mak aku sambil tersenyum .










Tbc .

✧・゚_ A Muslim Girl & A Chinese Boy _✧・゚Where stories live. Discover now