Keesokan harinya , mak aku sedang berkomunikasi dengan seseorang di dalam telefon di ruang tamu manakala aku sedang menonton youtube di ruang meja makan . Biasalah makan sambil main handphone , itu kan tabiat huehue .
[ MY MOM AND CHUN HAO JIAN ]
my mom : " Hello , ini saya mak kepada hanis . Ingat tak tentang semalam ? Ha boleh ceritakan tak apa yang dah jadi semalam sampai hanis menangis ? ", pujuk mak agar chun hao jian cerita tentang perkara yang sebenar .
chun hao jian : " Oh ya , I still remember . Okay I'll tell you the truth story ", kata dia dengan sopan .
setelah beberapa minit mak berkomunikasi dengan chun hao jian , akhirnya mak dah tahu kisah yang sebenarnya .
my mom : " Okeyh thanks a lot for being honest to me and tell the truth story , but when I listen to what you've said about I was just shocked because I didn't think you could say that to my daughter . But I'll forgive you for what you've done and please do not compared others life with your life . It may seem rude . Got it ? ", tanya mak .
chun hao jian : " Yes I understands , thank you for forgiving me and please don't delete my number okeyh ", kata dia .
my mom : " Okeyh no problem with that . I'll end it here . When I have time , I'll met you okeyh ? ", kata mak .
chun hao jian : " Okay , bye for now . See you next time ", kata dia .
tamat sudah perbualan mak dan chun hao jian .
me : " Mak...mak chat siapa tu ? ", soal aku .
my mom : " Takde siapalah . Mak chat dengan kawan mak je ", terang mak .
me : " Ouh okeyh ", kata aku .
kemudian , sedang aku menonton youtube tiba - tiba ada satu panggilan yang aku tak kenal . lepastu aku menjawab panggilan tersebut untuk mengetahui siapakah gerangan .
me : " Hello siapa ni ? ", tanya aku .
chun hao jian : " This is me chun hao jian . Did you remember ? ", tanya dia .
me : " Chun hao jian ? Siapa ye ? ", tanya aku kekeliruan .
chun hao jian : " Tentang baju hoodie awak semalam , ingat tak ? ", tanya dia .
tanpa teragak - agak aku terus offkan panggilan tersebut .
pada waktu malam , apek tu masih lagi menelefon aku tidak henti - henti dan menghantar chat kepada aku , tetapi aku mengabaikannya .
my mom : " Hanis kenapa biarkan panggilan tu , jawab la . Siapa yang call tu ? ", soal mak .
me : " Takde siapalah mak . Itu cuma nombor yang hanis tak kenal je . Entah dari mana tah dia dapat nombor hanis ni ", kata aku .
my mom : " Iyelah tu....tu nombor budak cina semalam tu kan ? Kenapa tak jawab ? Kesianlah dia asyik call kamu je . At least jawablah and then tanya kenapa call ", bebel mak .
me : " Biarlah , malaslah nak layan orang macam tu . Takde benda yang nak ditanyakan ", ujar aku dengan keluhan .
my mom : " Haihhhh kamu ni....dah besar dah , cubalah matang sikit hanis oiii ", keluh mak .
me : " Iyelah iyelah....tengoklah macam mana ", kata aku .
my mom : " Ha boleh pun , nak kena bebel baru nak buat , hanis hanis ", kata mak .
Tbc .
YOU ARE READING
✧・゚_ A Muslim Girl & A Chinese Boy _✧・゚
Teen FictionChinese boy ›› Chun hao jian Muslim girl ›› Nur Hanis Qaleesya 『 design name only 』 ❝ The boy who likes a girl that he meets but the girl is too ego because the boy once hurt his heart ❞ ❝ The question is , can the boy win the heart of the girl he...