Chapter 5: Rumah

12 5 38
                                    

Dyla seorang perempuan kacukan filipina itu memasuki taman perumahannya.

Setiap langkahnya

Dia mengingati seseorang dulu yang sangat berharga dari dirinya

Membuatkan harinya gembira

Mencerahkan hari harinya

Namun semua telah pun berakhir

Apabila seseorang itu mempunyai penyakit di stage 4

Barah otak

Meninggalkan impak yang besar pada Dyla

Apabila si mati itu sudah berjaya bagi Dyla untuk memegang gelaran

Bestfriend


Hari demi hari keadaan Dyla merosot

Masih tidak boleh terima pemergian kawan baiknya

Menganggap diri tidak berguna selepas mengetahui kesihatan dan keadaan kawan baiknya sudah di stage 4 .

Meraung meratapi pemergian kawan baiknya.

Flashback<

( semua dalam bahasa filipina but klau aku copy bahasa filipina bukan korg fhm hahahaha jdi anggap bwh ni bahasa filipina)

" nia ~ jangan pergi siapa nak berteman dengan aku siapa nak menceriakan hari aku? Kenapa kau xbuat rawatan lanjut? Kau boleh sembuh Nia kau boleh t-tapi kau sanggup berserah tanpa berusaha" Dyla meluahkan perasaannya pada seorang gadis sebaya dengannya yang berbaring lemah di atas katil hospital.

Nia hanya tersenyum melihat Dyla.

" aku sendiri dapt tahu di waktu aku stage 3 , rawatan? Mahal aku xmahu menyusahkan ibubapa aku yang bekerja di restoran tu . Walaupun aku terima rawatan.... itu hanya membazirkan duit. Peluang untuk aku sembuh tipis dyla tipis .

d-dyla jangan risau pasal aku ... aku mintak maaf atas semua salah silap yang pernah aku buat secara fizikal mahupun mental" balas nia dengan suara makin perlahan.

" k-kau xpernah bagitahu nia kau pendam seorang diri . Sepatutnya kau bagitahu aku" hambur tangisan Dyla.

" aku boleh tanggung kau nia hik aku boleh tanggung kau hik"

" aku bodo nia aku bodo hik kenapa time kau dah teruk baru aku tahu kau ada penyakit ni? Kenapa nia hik jangan tinggalkan akuu" raung Dyla meratapi badan kawan baiknya kaku dan tidak bernyawa.

Flashback end>

" hik niaaaa" empangan air mata milik Dyla jatuh jua.

Dyla membiarkan airmata nya turun dan hanya melangkah malas .

Kbuk buk

" juseonghamnida juseonghamnida"

Dyla mengangkat wajahnya.

Alangkah terkejut nya pemuda itu melihat wajah Dyla yg basah dgn air mata.

" eo? Waegurae?" Tanya pemuda itu pada Dyla seraya menghulurkan tisu pada Dyla.

Dyla pantas mengelap wajahnya.

" takde apa apa" pandang Dyla pada pemuda itu dan terus melangkah pergi.

" cantik" pemuda itu memandang Dyla pergi dan beredar.


🐙🐙🐙


Taehyung mengeluarkan buku mathematicnya . Dia membuka buku teksnya. Memerhati bab bab yang akan dipelajari.

Catch Ur Heart || KTHWhere stories live. Discover now