Dyla pulang ke kelas dgn riak wajah sukar ditafsir.
Dia duduk di tempatnya dan mengeluarkan buku nota.
Kertas dikoyak kepada bahagian bahagian kecil dan menulis nombor setiap kertas kecil .
" okayyy cabutan walk"
Dia menutup kertas kecil satu persatu dan mula random tangannya memilih kertas nombor.
" emm paper number 1 and paper number 3" dia mula membuka.
Paper 1: 20 steps
Paper 3: turn left and go with 11 steps.
Dyla mula berjalan mengikut cabutannya tdi dan langkahnya berhenti di tangga.
Dyla menscan keadaan tangga yang diam namun dia mula terdengar kekekan suara seperti orang tertawa .
Dia mula menaiki tangga itu dan pintu coklat menghiasi kornea matanya.
Dia mendekat .
" hahahahahaha"
" yah benda yg lawaknya? Awek kau tu tahan budak baru tu aku xnak ah dia borak bukan bukan"
" chill la tae yg kau gelaba taik ni asal?"
" diamla kau bising , bak rokok satu"
" eeeyyy asalla xbeli sendiri malang betul nasib kau jimin" keluh lelaki yang berborak bersama Taehyung itu.
" lek ah later aku belanja makan amacam?"
Tok tok tok
" aduhhhh sape sial nak merokok la slalu jadi halangan" keluh Taehyung dan bangun bergerak ke pintu.
" nae" nada malas dan tidak memandang langsung ke arah pemilik yg mengetuk pintu.
" a-awak" usai mendengar suara Dyla Taehyung pantas melihat pemilik suara.
" mcm mne kau ada kt sini hah?" Tegas Taehyung.
" em em saya random walk?"
" kau nk ape"
" taedy kt guard and dia xmakan lagi , saya cari susu xde and dia bab-"
" so? Kau nak suh aku tolong cari susu ah ni?" Straight Taehyung.
" em nae , tapi awak jgn kluar skolah eh"
" eeyy tahu tahu je , yg kau ni xtkut ke ape dekat ngn aku" tanya taehyung.
" nak takut ape awak bukan makan orang pun" selamba Dyla.
" spe kata xmakan? Aku makan perempuan .... lagi lagi mcm kau" kata Taehyung sambil pandang atas bawah pada Dyla.
Dyla senyum dan rapatkan diri pada taehyung membuatkan Taehyung terkedu.
" kalau mcm tu makanla saya aummmmmmnyommmnyommnyomm"
Serentak itu ~
" oiiii sudah sudah la drama awak makan saya saya makan awak , mai masuk" potong jimin.
Dyla mengenyit matanya pada Taehyung dan langsung beredar dri situ sambil
" jumpa saya di guard and jgn lupa makanan taedy"
Sesungguhnya Taehyung tercengang .
Dia menutup pintu bilik dan mula bergerak ke parkir motor.
YOU ARE READING
Catch Ur Heart || KTH
AcakKehidupan budak sekolah yang cuba mengejar cinta pertamanya. Namun berjayakah dia untuk memiliki sekeping hati beku itu? "woiii !!! Aku suka kau" - Dyla Park " jadi?" - Kim Taehyung. Dengdengdeng