dream ; twelve

237 41 16
                                    

Chan meluru ke arah setiap khemah dan zip khemah dibuka kasar.

Tiada.Tiada seorangpun kawannya di dalam 4 buah khemah itu.

"Korang dekat mana!"dia melaung namun tiada sahutan melainkan suara unggas daripada hutan.

Chan masih tidak berputus asa.Dia malah memeriksa di setiap pelosok yang mereka pernah jejaki pagi tadi termasuklah di kawasan berdekatan air tejun.

"H-hyung.."Chan jatuh terduduk dan automatik menangis.

"Seungcheol hyung!!"Chan memandang sekujur tubuh yang separuh tenggelam di dalam air dengan mata tertutup.

"Cheol hyung!"Chan segera mendapatkan tubuh kaku Seungcheol dan memangkunya.

Hyung irreona!Jangan tinggalkan Chan!"pipi Seungcehol ditepuk berkali kaki namun tiada respon daripada namja bermata bulat itu.

"ANDWAE!!"Chan menangis semahu mahunya.

Dia berharap yang Seungcheol hyung akan bangun dan mengatakan bahawa ini adalah prank namun tak.

Seungcheol dah tiada.

Dengan tangisan yang masih bersisa,Chan membawa Seungcheol ke khemah dan dia terududuk di atas rumput.

Mana dia nak cari mereka yang lain?

"Suka dengan kejutan ni?Tu baru sikit!"

Suara tadi muncul kembali.Chan yang mendengar terus berdir.Dia sangat matah sekarang.

"KAU NAK APA DARIPADA AKU BODOH!?KENAPA KAU KACAU KAWAN KAWAN AKU!?"

"Aku dah suruh kau tinggalka mereka tapi apa kau cakap?Tak ganggu hidup kau?Tengoklah kalau imbenda ni ganggu hodup kau atau tak"

"TAK GUNA KAU!"

"Chan!"

Chan berpaling mendengar suara kawannya.

"Kwan!Vernon!"Chan menerpa ke arah mereka namun langkahnya terhenti apabila melihat tubuh yang dipapah mereka berdua.

"Hoshi hyung!"Chan terkejut.Ditatapnya sekilas tubuh hyungnya yang berlumuran darah di bahagian kepala dan tubuh.

"Kenapa dengan Hoshi hyung?!"

Seungkwan tidak mampu menjawab.Dia menangis teresak esak.

"Ada batang pokok jatuh atas Hoshi hyung..."ujar Hansol perlahan.Matanya turut basah.

"K-kita bawa pe-pergi khemah dulu!"Chan turut membantu mereka memapah Hoshi yang sangat lemah ketika itu.

Belum sempat mereka tiba di khemah,Hoshi tiba tiba terlepas dari pegangan mereka.

"Hoshi hyung!"Chan cepat cepat melutut di hadapan Hoshi yang terbaring lemah.

"Hyung bertahan!"Hansol memberi semangat kepada Hoshi yang menatap mereka dengan pandangan yang cukup lemah.Seungkwan pulak dah makin lebat menangis.

"C-chan"seru Hoshi perlahan.

Seungkwan dan Hansol segera memandang wajah hyung mereka yang tercalit sedikit darah merah.

"Ne hyung"Chan menyingkirkan air mata diwajahnya.

Mata Hoshi mula tertutup dan tangan Hoshi yang cuba menyentuh wajah Chan jatuh di atas jalan.

"Hyung?"Chan menepuk lembut pipi Hoshi.Tiada respon diterima.

"Hyung!!"Chan menggoncang kasar badan Hoshi yang sudah memejamkan mata.

"Chan!Dahla tu!Hoshi hyung dah takde!"Hansol berusaha menenagkan chan yang semakin menggila.

"SEMUA NI SALAH AKU!" Chan menunduk kesal.Air mata dari tadi berlari di wajahnya.

"Jangan salahkan diri kau Chan" Seungkwan memujuk.Dia mengusap belakang Chan.

"Tadi Seungcheol hyung dan sekarang Hoshi hyung!Lepas ni siapa?!"

"Seungcheol hyung?Kenapa dengan Cheol hyung?"

Chan terdiam.

"Kenapa dengan Cheol hyung?!" Seungkwan menggoncang kasar bahu Chan.

"D-dia lemas"tutur Chan sebelum wajahnya diraup kasar.

Seungkwan kaku.Perlahan lahan dia terududuk di atas tanah.

"Maafkan aku..."Chan bersuara kesal.

"Dah,sekarang ni kita angkut dulu mayat Hoshi hyung.Kau letak kat mana mayat Cheol hyung?"tanya Hansol walaupun mulutnya tak rela menambah perkataan mayat di hadapan.

"Dalam khemah"jawab Chan lemah.

"Kwan,kau tolong aku dengan Chan. Sekarang bukannya masa yang sesuai untuk sedih"Hansol memberi arahan.Bimbang kalau sedih mereka makin melarat.

Setelah mayat Hoshi ditempatkan di dalam khemah,mereka bertiga duduk berkumpul bersama.

"Korang berdua pergi mana tadi?"Chan menyoal.Baru teringat hyungnya yang lain masih hilang.

"Tadi aku nak cuci mangkuk dekat air terjun tu,aku ajaklah Vernon temankan.Entah macam mana,kami tak jumpa jalan balik.Pokok besar dekat dengan air terjun tu je yang aku jumpa bila dah ulang alik cari jalan balik"terang Seungkwan yang sudah tenang sedikit.

"Macam mana kau jumpa...Hoshi hyung?"Chan menyoal perlahan.

"Bila kami pusing lagi sekali,pokok besar tu dah tumbang dan Hoshi hyung ada kat b-bawah.A-ada darah-

Hansol tidak meneruskan bicara.Dia teresak kecil.

"Kita kena keluar dari hutan ni"Chan lantas berdiri.

"Kunci van ada dengan siapa?Cheol hyung?"Seungkwan menyoal.

"Tak.Tadi dia ada bagi kat Joshua hyung suruh simpankan"ujar Hansol sambil mengeluh.

Macam mana mereka nak keluar dari hutan ni dengan selamat?Lapan orang lagi masih hilang tanpa jejak.Dia orang dah mati tanpa tahu siapa pelakunya.Mampu ke mereka bertiga selamatkan yang lain?

"Lee Chan..."

Suara seseorang diiringi petikan gitar merayap di pendengaran mereka bertiga.

Seungkwan menutup matanya rapat dan menolak nolak bahu Hansol yang dah ternganga luas.Chan pula menatap ngeri ke arah sosok tidak jauh di hadapan mereka.

Joshua.

[ C ] dream ⦂ 𝙡𝙚𝙚 𝙘𝙝𝙖𝙣Where stories live. Discover now