Aku nampak Wonwoo hyung pandang muka aku dalam.Ada kesan tangisan pada wajahnya.Seokmin hyung pulak,muka dia kosong takde eksperisi.
Apa semua ni?
"Kau rasa diorang tu betul ke hyung kita?"Hansol menyoal setelah beberapa lama kami mendiamkan diri.
"Aku tak tahu tapi baik kita belajar daripada pengalaman lepas.Jangan cuai"aku masih memandang ke hadapan tepat di kawasan hyung hyung aku berada.
"Wey Chan!Wonwoo hyung panggil kaulah!"Hansol menepuk bahu aku laju dan aku memandang Wonwoo hyung.
Mulutnya bergerak menyebut satu perkataan yang kami tak dengar tapi melalui gerak mulutnya,aku tahu dia sebut nama aku.
"Aku rasa tu bukan Wonwoo hyung"ucap Hansol tegas dan mata aku melirik ke arah Seokmin hyung.Masih sama,takde eksperisi.
Aku menghela nafas kasar sebelum memandang Hansol.
"Tu hyung kita.Wonwoo hyung dan Seokmin hyung"
Hansol membulatkan mata.
"Kau cakap apa ni Chan?Dah terang dah tu bukan hyung kita!Tengok Minghao hyung tadi.Kau tak ingat ke?"
"Ingat,aku ingat semua.Tapi kau tak perasan ke dari Jun hyung tadi pun macam nilah.'Dia' yang kawal badan hyung kita semua tu.Dan buat kita 'bermain' permainan dengan hyung kita sendiri"
"Aku tak faham kau nak cakap apa"
"Kau dengar sini.Sekarnag ni kita cuma ada dua pilihan untuk permainan gila ni"aku mengeluh sebelum menyambung kata.
"Satu,membunuh"
Senyap.
"Dan dua,dibunuh"
Wajah Hansol berubah terkejut.Segera dia memandang wajah hyung kami yang tegak berdiri di luar.
"Makananya,untuk menang dalam 'permainan' ni,kita mesti pilih membunuh?"soalnya cemas.
Aku mengangguk.
"Dan itu yang kita perlu buat sekarang kakau nak menang"ujarku perlahan
Hansol terdiam sebentar.
"Kau nak menang 'permainan' ni dengan aku Chan?"soalnya
Aku tersenyum pahit dan mengangguk.
"Kita kena sama sama menang"
"Jadi,sekarang macam mana kita nak keluar dari sini?"ujar Hansol sambil memandang Wonwoo hyung dan Seokmin hyung yang hanya berdiri kaku di depan kami.
"Aku bukannya kejam tapi kita takde pilihan lain selain buat macam ni"aku mula memegang kejap stereng.
"Macam mana?"
"Langgar mereka"
Van mula bergerak laju sebelum menghentam kedua dua tubuh hyung kami yang berdiri menghalang laluan.
"Mianhae hyung.Aku terpaksa"ujarku sayu apabila van kami sudah memasuki jalan yang dari tadi kami patutnya lalu untuk tembus ke jalan besar dan pulang.
"Hansol,kau okey?"aku bertanya sambil fokus pada pemanduan.Tak sangka kami dah nak menang dalam 'permainan' ni walaupun aku terpaksa bergelar pembunuh.
Senyap.
"Hansol?"
Bang!
Aku terkejut besar!Macam mana hyung aku yang dua orang tu boleh bangun dan pukul sisi van yang kami naik ni?!
Oh,aku lupa bukan ada 'sesuatu' yang kwal mereka.
"Hansol!!"aku menjerit saat pintu van sebelah pemandu tercabut akibat dipukul berkali kali.
Van aku berhentikan dan cuba menolong Hansol yang kini ditarik kasar oleh hyung aku yang dikawal segala aktivitinya.
"Arghh!!"Hansol berteriak apabila kakinya menghasilkan bunyi setelah ditarik oleh 'Seokmin hyung'.
Aku buntu.Macam mana aku nak tolong Hansol?Macam mana?
"Chan.."Hansol yang masih bergelut itu memanggil nama aku perlahan.
Aku sekadar mengangkat kening.Dah kenape pulak dia ni ajak aku borak time genting camni?
"Kau cari jalan balik ye?"dia memandang aku sambil tersenyum.
Aku pelik.Dah memang dari tadi pun kan kami cari jalan balik sama sama?
"Apa kau cakap ni?Kan kita dari tadi dah struggle cari jalan balik"aku membalas sambil memukul kepala 'Wonwoo hyung' yang macam zombie dah aku tengok.
"Kau baliklah dengan selamat,biar aku lengahkan mereka"ujar Hansol yang masih menahan serangan daripada 'Seokmin hyung'.
Aku terkejut.
"Kau cakap apa ni?!"aku meninggikan sedikit suara.
"Chan,kita dah takde masa.Daripada kita sama sama mati kat sini,aku tak kisah kalau aku mati sekalipun untuk selamatkan kau.Sekarang ni,aku nak kau lari.Lari jauh dari tempat ni dan balik dengan selamat" dia tersenyum seiring dengan air matanya yang mula gugur.
"Tak!Aku takkan tinggalkan kau Hansol!Kau satu satunya kawan aku yang masih hidup!"aku menjerit sambil menangis.
"Chan,kalau kau rasa kita ni kawan tolong tunaikan permintaan aku tu"
"Kita dah janji tadi untuk bersama kan?!Kalau hidup pun bersama dan mati pun bersama dan sekarang kau cuba mungkir janji dengan cuba buat benda bodoh yang akan korbankan kau?!Wae?!!"
"Mianhae Lee Chan,aku tak boleh tunaikan janji tu...mianhae"Hansol masih tersenyum dengan air mata yang semakin lebat turun di pipinya.
"Tak Hansol!Jangan pergi!"aku cuba untuk menggapai bahunya namun gagal,dia dah terjun ke bawah tinggalkan aku seorang diri dalam van ni.
"ANDWAE!!"aku menjerit sekuat hati.Depan mata aku sekarang ni,Hansol dipukul dan disepak teruk oleh 'hyung hyung' aku.
Bodohnya aku sebab jadi penyebab semua kawan sendiri dalam bahaya.Bodohnya aku sebab hanya mampu tengok saat kematian mereka.Bodohnya aku sebab tak boleh buat apa apa untuk selamatkan mereka.Bodohnya aku!
"Lari Chan!Selamatkan diri kau!!"Hansol berteriak pada aku yang masih menatapnya sambil menangis.
Kau bodoh Lee Chan,tengoklah sealrang ni apa kau bokeh buat.Takde apa.
"Chan!Lari!"Hansol masih setia menyuruh aku selamatkan diri walaupun dia sedang hampir dengan ajalnya.
"Saranghae Hansol-ah!Mianhae!"aku terus memandang ke hadapan dan memecut laju van keluar dari tempat tu.
Dari tempat yang menyimpan 1001 kenangan manis pada sebelah lagi dan melakar 1001 kenangan pahit pada sebelah malam.
Tak lama kemudian,aku terjumpa jalan raya.Aku terus memecut di atas jalan tanpa memikirkan arah tuju.Yang aku tahu,aku sedih.Sangat sedih.
"Kalau aku nak ikut diorang boleh tak?"
Skreett!
Bang!
YOU ARE READING
[ C ] dream ⦂ 𝙡𝙚𝙚 𝙘𝙝𝙖𝙣
Fanfic❝ It's just a dream, isn't it? ❞ + kiyowo cover by Pinterest + lee chan fan fiction + svtbbuing's storyline 2O2O start : 11O72O end : 3OO72O