"Kak sedar tak sedar dah 16tahun Eldith dekat sini, Eldith cadang nak pindah Malaysia nak duduk dengan mummy and daddy" kata Eldithfin kepada Elfa"Are you sure Eldith? Takkan nak tinggal kakak sorang-sorang dengan adik dekat sini tak bestlah"
"Hmm kakak dengan adik taknak balik malaysia ? Jomlah kita sama-sama balik Malaysia rindu lah dengan mummy daddy"
"adik ok jer hehe" jawab Elly tanpa ditanya
"ok kalau macam tu kakak setuju kita semua pindah Malaysia , Eldith call mummy bagitau yang kita nak pindah malaysia"
"ok kak" balas Eldithfin
Eldithfin Pov
'rasanya mummy sibuk ke sekarang ? hmm takpelah aku call jelah' monolog Eldithfin
Eldithfin membuka telefonnya dan mendail nombor mummynya
beberapa saat kemudian..
"assalamualaikum mummy"
Waalaikumsalam Tengku Eldithfin Qairina Binti Tengku Adam ya ada apa call mummy ni macam ada benda penting je nak cakap?
"Haah, mummy ni macam tau-tau je Eldith nak cakap sesuatu "
"apedia?"
"sebenarnya mummy Eldith nak cakap yang kakak, Eldith dan adik nak pindah Malaysia nak teman mummy dan daddy rindu lah mummy hmm"
"Alhamdulillah kamu semua nak pindah , nanti mummy bagitau daddy untuk urus perpindahan kamu ye"
"Okay mummy thanks assalamualaikum , bye mummy love you"
"Welcome sayang , waalaikumsalam love you too"
"mummy cakap nanti dia bagitau daddy untuk urus perpindahan kita semua"kata Eldithfin dngn kakak dan adiknya
"ya allah kau permudahkanlah urusan perpindahan sekolah kami semoga semua berjalan dengan lancar" Elfa menada tangannya (berdoa)
End Eldithfin Pov
Pada hujung minggu , mummy Eldithfin menghubungi anaknya
"Assalamualaikum Eldithfin"
"Waalaikumsalam mummy "
"alhamdulillah perpindahan kamu semua sudah diluluskan"
"wahhhh yeke mummy ? yeayyyy "
" ye sayang , daddy dh book tiket kamu balik ke Malaysia"
"bila flight kitaorang ?"
hujung minggu ni
"okay mummy , kitaorang nak berkemas dulu ya"
"okay sayang , jumpa minggu depan"
"okay mummy , Assalamualaikum"
"waalaikumsalam"
Eldithfin menamatkan panggilan telefon dan menjerit
"YEAYYYY MINGGU DEPAN BALIK MALAYSIAA"
kakak dan adiknya terus masuk kedalam bilik Eldithfin
"apa yang kakak cakap tadi ?" tanya adiknya
"KITA BALIK MALAYSIA MINGGU DEPANN !! DADDY DH BOOK TIKETTT"
dan mereka bertiga pun menjerit keriangan
mereka terus berkemas kemas kerana tak sabar nak balik ke tanah air tercinta
[ 💘 ]
semasa di KLIA,
Tengku Eldithfin Qairina sibuk berbual di telefon dengan kawannya yang berada di Austraulia sehingga telefon miliknya terjatuh akibat di langgar oleh seorang lelaki yang tinggi lampai. Ketinggian lelaki itu menyebabkan kepala Eldithfin terpaksa mendongak ke atas untuk melihat wajah lelaki itu.
"hello men please use your eyes when you walking jangan ikut suka hati langgar orang je"kata Eldithfin lalu mengambil telefonnya yang terjatuh tadi.
"apa hal salahkan aku pula ? Kau yang dok asyik cakap sorang-sorang dengan telefon tak tengok jalan"
"amboi dah langgar orang tak reti nak minta maaf dengan aku heih lelaki ni dasar lelaki betul laa! "
"baiklah, nama aku Tengku Aeron David salam perkenalan and sorry that's my fault"
"tak tanya pun nama kau apa , tak malu erk? Dah laa aku nak blah nasib baik handphone aku ni tak pecah kalau tak siap la kau hmm!"
"aik aku dah say sorry pun takkan masih marah kut oi ingat kau ada hutang satu benda dengan aku lagi"jerit Aeron kepada Eldithfin yang semakin jauh
Aeron pun bermonolog 'siapa perempuan tadi tu arghh??? aku pasti akan cari balik perempuan tadi tu!!!kau telah mencuri hatiku wahai gadis kecil'Aeron telah pun menamakan Eldithfin dengan gelaran 'gadis kecil'
"hutang tak hutang ada aku kesah yang aku tau aku benci nak tengok kau lagi"kata Eldithfin perlahan
"siapa tadi tu? Macam mesra semacam ja akak nampak korang dari jauh" tanya Elfa kepada Eldithfin
"haa mesra?please lah kak Eldith tak kenal pun dia tu dah la langgar Eldith lepastu siap tengking erghhh benci nak tengok muka dia lagi lepasni benci! Benci! Benci!"
"amboi adik akak ni bila la agaknya nak berubah perangai tu jangan dok benci lelaki tu silap hari dia jodoh kamu hmm tak tau malu tu nak simpan mana"kata Elfa yang sangat kenal dengan sikap adiknya yang anti lelaki itu.
Eldithfin bermonolog 'jodoh dengan dia? Please la aku tak berkenan pun dengan dia , dah benci nak tengok muka dia tu siaplah kalau aku jumpa kau sekali lagi lelaki tiang!'yee Eldithfin menggelar Aeron sebagai 'lelaki tiang.'
"kak lama lagi ker daddy dengan mummy ni"tanya Eldithfin
"huh baguslah Eldith tanya macam tu dah sampai pun diorang panjang umur daddy and mummy kita"
"assalamualaikum daddy mummy"serentak mereka bertiga memberi salam dan menyalam kedua orang tua mereka lalu masuk ke dalam kereta dan menuju pulang ke rumah.
Haa come on guyss kalau kamu berminat jangan lupa vote yaaa hehe and tunggu next update sayaa okeh:)⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ love u guysss!!
YOU ARE READING
ADA APA DENGAN CINTA
RomanceTengku Eldithfin Qairina adalah seorang perempuan yang membesar di Australia . Wataknya yang tidak berapa suka bergaul dengan lelaki menjadikan dia seorang perempuan yang berperangai kasar. Namun begitu dia juga masih seorang perempuan yang ingin di...