Genap seminggu Eldithfin bersekolah di SMK Bukit Jati.
Semasa di dalam kelas,
Tok.. Tok... Tok
"maaf menganggu cikgu Hidayah,boleh saya berjumpa dengan Tengku Eldithfin Qairina?"
Eldithfin bermonolog 'aduh kenape cikgu Fazli panggil aku ni? Aku ada buat masalah ker? '
Cikgu Fazli adalah guru disiplin di sekolah itu.
"ye cikgu Fazli boleh, Eldithfin boleh pergi"
Eldithfin pun bergegas bangun dan mengikuti cikgu Fazli ke bilik disiplin.
Sementara itu,
Aeron bermonolog 'kenape dia kene panggil erk? Dia ada masalah disiplin ker? '
"korang rasa kenape dia kene panggil?"tanya Aeron kepada Airiel dan Amierul.
"manalah kitorang tau"jawab mereka serentak
Semasa di bilik disiplin,
"Baik Eldithfin kamu boleh masuk dan silakan duduk"
"terima kasih cikgu"
"kamu tau tak kenape cikgu panggil kamu ni? "
"err...saya tak tau cikgu, kenapa cikgu panggil saya ni? "Eldithfin bertanya sedikit takut
"cikgu nak bagitau yang esok ada mesyuarat untuk semua badan pengawas di sekolah ini dan cikgu mau kamu hadir. Jelas? "
"err...tapi kenapa cikgu? Boleh saya tanya? "
"kalau kamu mau tau dengan lebih lanjut silalah hadir mesyuarat pengawas esok yah? Ni suratnya, kalau takde apa apa lagi kamu dah boleh masuk kelas sekarang"
"err... Terima kasih cikgu"jawab Eldithfin dengan ragu ragu
"ohhyaa Eldithfin cikgu lupa nak bagitau, tolong panggilkan Aeron sekali yah lupa nak panggil dia tadi"
"baik cikgu"
Eldithfin pun kembali semula ke kelas 5Carnation.
" assalamualaikum cikgu,boleh saya masuk? "
"ye Eldithfin kamu boleh masuk"
Aeron hanya memerhatikan Eldithfin dengan perasaan ingin tahu apa yang telah terjadi kerana surat yang di tangan Eldithfin memberi rasa curiga.
"err cikgu Hidayah, cikgu Fazli arahkan saya untuk panggilkan Aeron ke bilik disiplin"
"baik terima kasih Eldithfin kamu boleh duduk"
"Aeron sila ke bilik disiplin sekarang juga"
'aik aku pulak? Apasal sebenarnya ni?' Aeron bermonolog
Aeron bertanya kepada Eldithfin tetapi Eldithfin hanya menjongketkan bahunya.
"baik cikgu"
Aeron pun pergi ke bilik disiplin untuk berjumpa cikgu Fazli.
Semasa di kelas,
"Eldith apa yang cikgu Fazli cakap dengan kau? " tanya Izzah
"dia suruh aku hadir mesyuarat pengawas esok"
"aik kenapa pula? "tanya Merry lagi
"manalah aku tau dia kata kalau nak tau selanjutnya hadir mesyuarat tu so tunggu je lah esok"
"ok" jawab mereka berdua serentak
10minit kemudian Aeron kembali ke kelas dengan senang hati dan senyuman yang cukup lebar.
YOU ARE READING
ADA APA DENGAN CINTA
RomanceTengku Eldithfin Qairina adalah seorang perempuan yang membesar di Australia . Wataknya yang tidak berapa suka bergaul dengan lelaki menjadikan dia seorang perempuan yang berperangai kasar. Namun begitu dia juga masih seorang perempuan yang ingin di...