BAB 5

76 25 2
                                    

"monyet kau kata!"dengan nada yang kuat sehingga menarik perhatian orang ramai di dalam panggung wayang tersebut.

Monolog Eldithfin 'alamak apa aku buat ni! Ni semua sebab lelaki ni lah heish' Tanpa membuang masa Eldithfin bergegas keluar dari panggung wayang.

'astafirullah yang dia terasa sangat tu kenapa?? Matilah aku'Aeron bermonolog lalu dia pun mengejar Eldithfin sehingga ke luar panggung wayang.

"Eldith eh Eldith tunggu la aku, sorry la sebab tadi, yang kau jerit kenapa? Tak boleh bagi slow dah speaker mulut kau tu? "bebel Aeron

"kau yang panggil aku monyet apasal? Dah lantak aku lah nak bagi kuat ker nak bagi pelan mulut aku ni,semua ni sebab kau aku malu tau tak! "balas Eldithfin dengan marahnya.

"alaa sorry la baby sorry please"

"apa! Baby! Eee please lah! kau kalau tak ganggu hidup aku boleh tak? Ni yang kau ikut aku keluar apasal? Dah takde niat nak tengok wayang sebab takde aku? Eh kau memang sengaja kan nak tengok wayang tu? "bebel Eldithfin

"adoi dah jadi nenek kebayan dah mengomel ntah apa nya, adik aku yang nak tengok jadi aku ikut je lah yang kau nak marah marah kenape? Bukannya panggung wayang nenek kau juga!"

"eh kau boleh diam tak! "

"ok ok sorry hmm sorry erkk sebagai tanda maaf meh lah aku belanja kau aiskrim"

"aku taknak!"

"habistu kau nak apa? "

"aku nak kau blah boleh!?"

"taknak aku nak teman kau kat sini sampai adik kau dan aku keluar"

"lantak kau lah tiang! "

Eldithfin terus duduk di kerusi panjang yang disediakan ,Aeron turut duduk di kerusi tersebut sambil memikirkan satu perkara yang boleh dibuatnya untuk memujuk gadis kecil nya itu.

'apa aku nak buat erk? Ermm aku takde idea lah,boleh tahan garang juga gadis kecil ni'Aeron bermonolog .

"Eldith aku nak tanya sikit boleh? "tanya Aeron

"sikit je tak payah melebih lebih"

"kenapa kau tak suka kawan dengan lelaki erk? "

Eldithfin bermonolog 'apasal dia nak tau sangat ni eishh sebok je lah!'

"yang kau nak tau buat ape? Kalau aku bagitau pun kau bukannya berminat pun!semua lelaki sama je"

"alaa aku nak tau la pleasee...tak kau salah tu bukan semua lelaki sama erk"

Tiba tiba...

'asal perasaan aku lain macam erkk dengan mamat ni? Nak bagitau ke tak?nak ke tak nak ke tak?' Eldithfin bermonolog

"hello miss Eldithfin jauh termenung, cepat la bagitau"

'asal dia termenung erkk? Soalan aku ni sensitif sangat dekat dia ker'monolog Aeron

"kalau aku bagitau kau janji tak bagitau orang lain,aku malas sebenarnya mengungkit ni tapi kau degil sangat heishh! "

"ye ye aku janji, aku cuma nak tau je"

Lalu Eldithfin pun menceritakan semua tentang Adrean dan secara tidak sengaja entah mengapa Eldithfin berasa selesa untuk berkongsi ceritanya dengan Aeron.

Wahhh adakah ini adalah tanda permulaan bagi Aeron dan Eldithfin? 😍

"Eldith aku nak bagitau kau something ni"

"ape tu? Kau cakap je lah"Eldithfin sudah rasa mulai ingin mengenali Aeron dengan lebih dalam,ada sesuatu yang menarik pada Aeron sehingga membuatkan Eldithfin rasa ingin dekat lagi dengan Aeron.

ADA APA DENGAN CINTAWhere stories live. Discover now