Monolog Eldithfin 'haih lelaki ni lagi , rimbat kang baru tau asik nak kacau aku je tak boleh ke bagi aku ketenangan sikit,aku balik Malaysia nak happy bukan nak tengok kau aduhaiii dia ni '"waalaikumsalam, kau nak buat ape number aku?dah la tak bagi salam"
"alamak sorry,assalamualaikum,aku nak number kau sebab aku nak jual"
"ya allah kau ni takde kerja dah ke?sampai nak jual number aku haa? "
"kau tu yang pikir lain, aku nak number kau sebab aku nak contact kau lah"
"macam mana aku tak pikir lain dah kau terang terang cakap nak jual, ee menyampah betul lah"
"amboii menyampah erkk? Cepat lah aku nak number kau ni"
"taknak aku taknak dah lah aku nak balik ni kau dah buang masa aku ni"
"alaa please lah"
Eldithfin terus berlalu tanpa menghiraukan Aeron. Hati kental kan Eldithfin ni.
'takpe Eldith kalau aku tak boleh guna cara ni aku boleh guna cara lain tunggu ye gadis kecil'Aeron bermonolog
Amierul dan Airiel terserempak dengan Aeron yang kelihatan sedikit kecewa.
"kau apesal bro?" tanya Amierul
"aku tak dapat number dia lah"balas Aeron
"alah kau ni ron bagi lah dia sikit masa"sampuk Airiel
"yela,aku balik dulu ya adik aku dah tunggu tu bye jumpa esok"
Aeron pun berlalu pergi.
Setibanya Eldithfin di kereta dia pun masuk dengan muka yang masam mencuka.
"aik Eldith apasal muka masam semacam je"tanya Elfa
"adik jumpa dengan lelaki yang kat airport haritu lah kak, kerja dia tu asyik nak mengusik je adik rimas lah kak"
"alah adik akak ni,biasa lah tu , so apa yang buat muka adik masam macam tu? "
"tadi masa nak pulang dia berenti depan Eldith lepastu dia minta number Eldith then Eldith ckp taknak tapi dia asyik memaksa"
"jadi Eldith bagi ke tak? "
"tak Eldith terus blah dari situ"
"ish Eldith tak baik la buat orang macam tu,buang la perasaan benci Eldith dengan dia, apa salahnya dia nak kawan dengan adik?"
Monolog Eldithfin 'tak baik?apa aku kesah dah kata taknak dia tu yang tak reti cakap aku heishh, berkawan dengan lelaki? Susah lah Eldith nak terima lelaki kecuali ayah , hanya ayah yang mampu memahami Eldith'
"erm tengoklah kak"
Elfa pun meneruskan perjalanan untuk pulang ke rumah.
Flashback
"sorry Eldith,i dah taknak dekat you, i dah bosan dah dengan you,i dah jumpa pengganti yang lebih sempurna dari you , maafkan i"kata Adrean tanpa memikirkan perasaan Eldithfin
"baiklah kalau macam tu, i terima keinginan you, lepasni kita dah tak perlu jumpa lagi lah ya? I harap u faham permintaan terakhir i ni, i pergi dulu bye"tanpa menghiraukan Adrean, Eldithfin pun berlalu pergi tanpa menyedari air mata mulai berguguran.
Jahat kan Adrean? Sebenarnya Adrean lah punca Eldithfin anti lelaki. Adrean tu ex-boyfriend kepada Eldithfin semasa di Melbourne dulu. Disebabkan Adrean semua lelaki yang nak berkawan dengan Eldith tak kesampaian, kini cuma ayah Eldithfin yang Eldith percaya sepenuhnya.
End of flashback
[🤠]
Semasa Aeron dalam perjalanan untuk pulang ke rumah dia asyik memikirkan cara untuk mendapatkan number Eldithfin.
"bang nak tau tak tadi kan ada pelajar baru kat kelas kami"
Aeron asyik memikirkan Eldithfin sehingga tidak mendengar apa yang di bicarakan oleh Tengku Alpha adik kepada Aeron.
"bang, abang oi abang!"
"ye apa adik cakap? "Aeron kembali tersedar setelah mendapat tepukan di belakangnya.
"adik cakap tadi adik ada classmate baru masuk dia daripada Melbourne High School"
'Melbourne High School? Tu bukannya nama sekolah lama Eldith ker?'monolog Aeron
"sape nama dia dik? "
"kalau adik tak silap nama dia Tengku Ellysha Hazel binti Tengku Adam cantik orangnya mata dia warna hazel padan la nama dia Hazel"
Aeron bermonolog 'sah adik dia sah memang sah'
Tiba tiba....
"adik boleh tolong abang tak?"
"tolong apa? "
"esok adik pergi berkenalan dengan dia sekali minta number dia"
"dah dapat pun hahaha dia duduk sebelah adik je"
"nanti adik minta number kakak dia dengan Hazel boleh? "
"boleh boleh tapi abang nak buat ape dengan nunber kakak dia? "
"jangan banyak tanyala just buat apa yang abang suru ok? "
"ok"balas Alpha sepatah
Aeron pun meneruskan perjalanan pulang ke rumah.
Btw Aeron dah ada lesen kereta yer guys.Jeng jeng jeng kamu rasa Alpha berjaya ker mendapatkan number Eldithfin untuk abangnya? Sorry ni bab ringkas saja author 😁
Kalau nak tau cerita selanjutnya sila tunggu update saya yang seterusnya yerr😉jangan lupa tekan ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ love u guyss!!!
YOU ARE READING
ADA APA DENGAN CINTA
RomanceTengku Eldithfin Qairina adalah seorang perempuan yang membesar di Australia . Wataknya yang tidak berapa suka bergaul dengan lelaki menjadikan dia seorang perempuan yang berperangai kasar. Namun begitu dia juga masih seorang perempuan yang ingin di...