😊~t - w - o~😊 -innoncent idea

64 10 0
                                    

"Kakak enough!!!"marah daddy."(eh lo suficiente, dijiste, ¿olvidaste quiénes son para ti y quién yo, mis gemelos y mis hermanos para ti papi?)"ujar Daniea dalam bahasa Sepanyol supaya tidak diketahui orang lain yang bermaksud..(huh enough you said,did you forgot who they are to you and who me,my twins and my sibling to you)

"Bahasa apa tu weii?"bisik Haikall kepada Dianae.."huh sebok jer hal orang"balas Dianae dalam keadaan berbisik..

"(no, no lo soy y nunca lo olvidé, pero mamá sigue siendo mi esposa Daniea recuerda que ...)"balas daddy maksudnya (no I'm not and never forgot it but mama still my wife Daniea remember that...)

"Huh you still want keep her up?"ujar Daniea tanpa berbahasa Sepanyol

"Yes she still my wife remember.."ujar daddy dalam keadaan hendak bertenang..

"Don't ever thing I want to back to your home..never..ever.."ujar Daniea semua tercengang setelah mendengar kata2 terakhir Daniea...

"Kakak"ujar Dianae sambil menangis.
"Kakak"
"Kakakkk!!!!!!"ujar Dianae

"Yes Aqeilah,you stay with mummy nanti kakak dah okey I pick You up okey.."ujar Daniea sambil memegang tangan twins nya.."kakak kau nak pergi mana"ujar Syuhada..

"Aku bukan kakak kandung or tiri kau dik"ujar Daniea..."kita takda ape2 pun jangan harap aku nak berbaik dengan kau!!?!?!"jerit Daniea

"Okayy kalau itu yang kau nak you are still my enemy till di"ujar Syahada
"Arghhhhh (te odio papi ... por ti mis gemelos o si debo llamar a Kakak para que salga de casa ella quiere dejarme todo es por tu papi!!!?!?!)jeritnya sambil mengejar kakaknya

Tapi malangnya Daniea bergerak dahulu sebab hendak mengambil pakaian nya.Dia hendak pergi ke rumah 6D house yang belum ramai yang tahu cuma dia sahaja.

______________________________________

"Arghh sampai pun penat..."ujar Daniea..

Setelah tiba dirumah, Daniea pun terus menerus ke katil untuk merehatkan diri..

End Daniea P.O.V
______________________________________

Dianae P.O.V

Setelah sampai dirumah Dianae terus meluruh ke bilik mak tirinya...

"Woii apa masuk bilik aku ni!!!"ujar mama..
"Sebab kau kakak aku menghilang!!!!"ujar Dianae sambil mencekik mamanya...

"Oiii mama aku tu kau nak bunuh ke apa!!!"jerit Syahada.."Dianae lepaskan mama!!"laung mummy..

"No she's not my mama!!"laung Dianae...
"Dianae lepaskan dia!!"ujar daddy..

Dan tiba2 penglihatan Dianae mula hitam dan gelap..perkataan terakhir dia dengar ialah"abang tolong angkat anak saya bang!!!"ujar mummy cemas..

Setelah disahkan demam,Dianae tidak mahu makan yang dia tahu cuma bertenang dan mencari maklumat tentang keberadaan kakak kembarnya...

End Dianae P.O.V
______________________________________

3 Minggu kemudian

Anybody's P.O.V

Daniea mula melihatkan diri setelah 3 minggu tidak berjumpa dengan sesiapa...

'Perhatian kepada Tengku Aqielah Aziedillah Daniea sila ke bilik pengetua sekarang juga saya ulang kepada....'

"Apa lagilah agaknya yang daddy nak ya.."ujar Danirlea kepada adiknya
"Entah kak"balas Dianae

Setelah sampai di pejabat..
"Kak Zizi,daddy ada?"ujar Daniea kepada Setiausaha Daddy...

Tok tok tok

"Masuk"laung daddy dari dalam.."daddy nak apa?"ujar Daniea..
"Daddy nak kakak balik istana arwah tok ayah and tok ummi malam ni"ujar daddy.

"For what?"tanya Daniea.."Balik jer ada beda nak bincang dengan kamu"ujar daddy

"Tengoklah kalau kakak tak busy"ujar Daniea.."ok but kalau boleh kena pergi.."ujar daddy lagi.."InshaaAllah dy"ujar Daniea.."hah balik kelas.."
______________________________________

Di Istana Crystal:Malam

"Haihh,,"ujar Daniea diluar..

"Sayang,naik atas tukar baju guna yang atas katil okayy.."ujar mummy..
"Okayy mummy"ujar Daniea sebelum salam semua orang..

"WHAT!?!!?!"jerit Daniea.."kakak kenapa tu?"laung mummy.."Mummy kenapa baju tu,takde baju lain ker.."Ujar Daniea

"Kakak guna jer."..."okayy dy"jerit Daniea..

Setelah siap dia menggunakan heels yang disuruh dan tiba2...

"Errr..er..kenapa semua orang nampak Aqielah macam tu err..hodoh ke Aqielah.."ujar Daniea tergagap-gagap..

"Tak weii cantik kau cantik sangat betul terpegun aku.."ujar Haiqall
"Err...thanks.."ujar Daniea..manakala"Ishh you ni I kan ada you tak puji pulakk...Ishh merajuklah I macam ni.."ujar Syahada .."Aku rasa kita dah break lah sejak bila aku jadi bf kau, perasan."ujar Haiqall...

"Okayy2 enough dah jom makan nanti sejuk..."ujar daddy dan semua pun makan..

Setelah makan semua berada di bilik khas Crystal Family...

"Apa yang daddy nak bincang"ujar Syuhada..tak sabar..

"Macam ni tok ummi ada wasiat untuk 6D and CB tentang.."ayat daddy tergantung..."tentang apa?""Daniea tak sabar untuk mengetahuinya...

"Mummy dah sepakat dengan kawan mummy and daddy nak kahwin kan Nia dengan anak Aunty Hazlin"-Mummy Haiqall & Daniae

"Ye sayang daddy tau Haiqall boleh jaga kamu"-Daddy Daniae

"WHAT!!?!??-Daniae & Haiqall
"NO I don't want!!"jerit Daniea..

"Ini wasiat dari tok ayah dan tok ummi sayang.."ujar mak ngah...
"Mama kitorang pun ker.."ujar Aizalea..

"Ye baca ni.."ujar Daddy selaku Pak Long...

Assalamualaikum,

Cucu-cucu tok semua ni mungkin masa kamu baca ni tok dak takdek kan sayang....

Daniea mengangguk

Tok nak kamu semua 6Deviliouz berkahwin dengan Coolz Boys kerana opah dan tuk dorang ialah kawan tok sayang dan tok,nak korang bagitau rahsia kamu semua selepas kamu kahwin boleh ye sayang tu jer tok nak bagitau,,,

Harap korang boleh lah ye sayang tok semua ni...

Salam sayang dari Tok Ayah dan Tok Ummi...

"So how?"ujar daddy..

"Kami setuju tapi kami tak janjikan dorang bulan dan bintang.."ujar Daniea dan yang lain sambil mengangguk dan mengalirkan air mata yang tak mahu berhenti...

"Okayy kami setuju tapi pasal rahsia tu.."ujar Mummy..
"Tu lepas kahwin baru boleh tahu.."ujar 6D

"Tapi daddy tahukan team TBD sayang dengan CB apa ni Daddy!!?!??"marah Twins T...

"Haah bang macam tak tau anak kita suka twins H.."ujar mama
"Ini arahan ayah dan ummi saya.."muktamad dari daddy...

Setelah bersalam Mereka sekeluarga termasuk 6D and family tidur di Istana Crystal....

6DEVILIOUZ (Slow update & On-Going)Where stories live. Discover now