🗡~e - i - g - h - t~🗡 -baby?

55 3 0
                                    

5 bulan kemudian..

Anybodies p.o.v

"Morning"ucap Daniea

"Morning sayang are you ready to go to school"tanya mummy selepas habis cuti semester akhir..

"Yes of course.."ujarku teruja

Aku mengambil roti dan memasukkan ke dalam mulutku dan ambil lagi sekeping dan memasukkannya ke dalam mulut suamiku dan berlalu keluar sebelum itu aku ada terdengar mummy berteriak melihat muka suamiku yang merah menahan malu...'menantu kesayangan' katakan🙄

"Hehehehe sorry sayang..dah jom"ujarku sambil mengikat tali kasut..

End Anybodies p.o.v
______________________________________

Author p.o.v

Di sekolah..

"Hai babe morning"ujar Analieya

"Ehem,Assalamualaikum"perli Daniea

"Waalaikumsalam"ujar mereka sambil tersengih..

"Dah jom masuk"mereka pun masuk kedalam pagar sekolah..

'Haish kenapa tak sedap hati pulak ni...harap2 takde pape jadilah..'ujar Daniea di dalam hati...

"Bie okey?"soal Haiqall semua melihat arah Daniea

"Err..ok..okayy"ujar Daniea menunduk.

"Are you sure sis?"ujar Dianae..

"Tak kakak tak sedap hatilah sayang."ujar Daniea

"Oklah dah jum masuk takde papelah tu maybe just khayalan jer"sambungnya..

Tiba2 di hadapan pintu..

Bush

Bush

Bush

Bush

Bush

Bush

Mereka membaling telur setelah 6 baldi tepung,susu basi dan telur busuk..

"HAHAHAHAH!!"Gelak mereka kuat sambil merakam..

Entah mengapa Daniea menjadi lemah dan tiba2 menangis.

"Hiks..hiks..hiks..KORANG NI KENAPA HAH..hiks...AKU TAK CARI PASALKAN...hiks..hiks...KAU SYAHADA KALAU AKU BUAT CAM NI KAU MARAH AKU KAN..hiks..hiks...KAMI TAK PERNAH CARI PAS...."

Daniea berlari menuju tong sampah di luar kelas kerana berasa loya dan tekak kering manakala 6D dan CB yang lain mengejar Daniea dan melihat Daniea muntah di dalam tong sampah.Haiqall mendekati isterinya yang menahan perit di tekaknya akibat muntqh yang banyak..

"Uwerkk....huh..huh..uwerkkkk"Daniea memuntahkan isi perutnya..

"Bie are you okayy"tanya Haiqall cemas sambil menggosok belakng Daniea..

"No..uwerkkk...uwerkk..uwerkk"ujar Daniea sambil menggeleng

"Dah jom gi klinik,Dianae and Haikall bagitau daddy cakap aku bawa Daniea pergi hospital cakap dia mun..."percakapan Haiqall terhenti melihat isterinya terlentang tiba2..

"BIE!!"
"KAKAK!"
"ANGAH!!!"Ujar Haiqall,Haikall dan Dianae manakala yang lain pergi berjumpa TBD di bilik disiplin..

"Dah pergi bagitau daddy aku pergi hospital sekarang"ujar Haiqall cemas sambil mengangkat isterinya bridal style..

End Author p.o.v
______________________________________

Haikall p.o.v

"Sayang dah lah nangis tu tak kesian baby ke"ujarku sambil memegang perutnya.Aku menyeka air mata Dianae yang kelihatan lemah melihat kakak kembarnya..

"Sayang nak suruh daddy ceraikan mama sebab anak dia dan dia dah melampau"tegasnya dan dia nekad manakala aku terkejut dan mendiamkan diri..

'Hehehehe author lupa nak bagitau si Dianae ni mengandung dah 1 bulan tau'

"Daddy we need to talk now"ujar nya keras"

End Haikall p.o.v
______________________________________

Dianae p.o.v

"Daddy we need to talk now"ujarku keras sambil menerjah bilik daddy

"Calm down and tell me what happen to your blazer and you too Haikall"tanya daddy

"Ini semua sebab anak tiri aka kesayangan daddy tu!nasib anak Dianae tak pape!I want you to divorce mama,I don't care what"ujarku..

"NO!I CAN'T AQEILAH DIANAE! YOU CAN'T FORCE ME!"Ujar daddy sambil menghempap meja..

Mukaku tercebik-cebik tahan tangis..

"Daddy kitorang dah kotor sebab hiks..TBD hiks..hiks..and kakak masuk hiks..hiks...hiks..hospital now sebab Syahadah..Oh ya hiks..hiks..I'm forgot to tell you that hiks..hiks..hiks..my sister and my brother in-law was going to hospital now"ujarku..

"Hah"

End Dianae p.o.v
______________________________________

Di Hospital...

Haiqall p.o.v

"ARGH!!"aku terkejut mendengar jeritan Daniea..

"Bie are you okayy"tanyaku sambil telinga masih terngiang2 kata2 doktor sebentar tadi sambil tersenyum...

Seorang doktor perempuan keluar dari wad Daniea..

"Doktor how's my wife"tanyaku

"I have a bad news and good news.Wanna hear which one Tengku Haiqall"ujar Doktor Nurfarahanis

"Err..bad news"ujarku

"Okayy Mrs.Haiqall mengalami alahan teruk dan terlalu sensitive.Dia juga dilarang untuk stress kerana akan menyebabkan kesan buruk."ujar Doktor itu..

"Alahan?..err..tukar good news"tanyaku

"She's pregnant for 3 Months and 3 weeks"

"What!!"ujarku..

"Hahahaha congratulation Tengku Haiqall so can I go now"tanyanya dan aku mengangguk..

"Alhamdulillah"ucapku syukur..

"Sayang wake up I want tell you some story"panggilku

"Wait saya penat sat gi eh saya lelapkan mata jap"ujarku dan menutup mata..

2 jam kemudian..

"HUH..HUH..HUH..HUH"aku terlihat Daniea yang kesesakan nafas nya dan terus memanggil Dokter Nurfarahanis..

Doktor memasuki ruang bilik itu dan mengecek badannya..

"Err..Tengku she's fine but pernafasan tak stabil tu jer"ujar doktor itu..

Tit tit tit tit tit..tit...tit...tit tit tit tit

"Hah Alhamdulillah she's fine now"

"SAYANG!!!"jeritnya

"Ye nak apa tak yahlah jerit"ujarku

"Nak air"ujarnya bernada serak basah...

"Ok jap eh"ujarku..

End Haiqall p.o.v
______________________________________

Best tak macam tak je...nampak hambar but sokay I dah cuba yang terbaik...

Btw,,

I nak publish cite baru...

6DEVILIOUZ (Slow update & On-Going)Where stories live. Discover now