"Tasya!!"jerit jordan.
"Ahhh.. kejap."jawap tasya dalam bilik dengab suara yang kecil.
"Tasya!!!!"
"YE! KEJAPLAH B*DOH!!!"marah tasya sambil duduk dengan kaya kasar.
"Cepatlah.."
"Ish! Laki ni. Setiap hari mesti ke panggil aku pergi bilik dia, last2 di mintak tolong ambik air je. Kepala holick dia!"bebel tasya sambil berjalan lambat kebilik jordan.
"Ha? ApAAa!!!!!"jerit tasya secara tiba2.
"Pahal?"tanya jordan. Tasya menjerit kerana terlihat jordan memakai seluar pendek lutut berwarna coklat terang dan tidak memakai baju. Dengam abs dia lagi. Ya tuhan.... mencabar diri betul.
"Kau fikir apa! Panggil aku lepas tu, aku datang2 tengok kau dalam bilik tak pakai baju!? Kau fikir ni ninja worrie ke nak tak pakai baju?!"marah tasya sambil mencubit salah satu abs jordan.
"Aws!! Sakitlah.."
"Pahal kau panggil aku pergi sini?"
"Aku dah daftarkan kau sekolah. Tapi ni sekolah untuk budak kaya je. Jadi kau jangan risau."kata jordan sambil menunjukan bentuk sekolah."
"Jap. Sebelum kita pergi situ. Kau pakai baju dulu."kata tasya sambil menunjukan kearah almari.
"Hari ni panas. Aku tak nak pakai baju. Kenapa? Tergoda?"tanya jordan sambil menunjukan absnya.
"Kalau ye kenapa?"jawap tasya sambil memberikan pandangan maut kearah jordan. Jordan yang faham pun terus mengambil baju dan memakainya.
"Ha.. baru sedap mata aku tengok. Ok, sambung."
"A-a. Kau mesti menyamar jadi nerd."
"What? No waylah."
"Please!!!.... Aku tak nak orang takut dengan kau."
"Biarlah.. bukanya aku bunuh diorang pun. Kalau aku nak bunuh, tak kan kat dalam sekolah."
"Alah.. tapi nanti kau lonely. Aku tak suka tengok kau lonely."
"Biarlah. Lagi pon, bukanya aku mati kalau lonely."
"T-tapi semua orang akan takut dengan kau. Sekolah ni bukan kerajaan yang punya."
"Ish! Aku cakap aku tak nak, AKU TAK NAKLAH! Faham tak?!"marah tasya kepada jordan
"Tapi diorang akan takut dengan kau. Tolong, ayah kau suruh aku jaga kau bila dia dah tak de. Tolong... dengar cakap aku."rayu jordan
"Biarlah diorang nak takut. Bukanya aku suka sangat pukul orang."
"Haih.. lantak kaulah. Kalau kau tak nak menyamar, aku hantar seseorang untuk jaga kau."
"Pale holick kau! Aku boleh jaga diri sendirilah!"
"Kau dah tak de pilihan. Sekolah kau pakai baju biasa. Aku daftarkan kau sama sekolah dengan aku."kata jordan lalu menyelak beberapa helaian buku ada diatas katil.
"So... Bila aku sekolah?"
"Kenapa? Bukanya kau tak de ilmu. Ada ijazah dah kot. Budak 18 tahun dah ada ijazah. Wow.!"
"Ish, jawablah."
"Esok."
"Boleh tumpang? Aku malas nak memandu."
"Aku pakai moto esok, kau sanggup ke?"
"Serias ah. Kau yang selalu ajak aku lumba motokan. B*doh."kata tasya mengoncak rambut depan jordan dan terus keluar.
YOU ARE READING
THE MAFIA CHEIF, AND THE SCHOOLBOY~💙
Fiksi RemajaTengku Tasya Riana Abdullah Nama yang manis sama macam si empunya. Tetapi, sifat tidak terletak pada nama. Gadis 17tahun yang berperangai agak kasar, dan lasak. Menjadi anak yatim selepas ayah dan ibunya meninggal dunia akibat dibunuh. Menjadi penga...