33 : ℍ𝕒𝕡𝕡𝕪?

113 6 12
                                    

..
╔════ ≪ ❈ ≫ ════╗
Voodoo ℒℴνℯ
╚════ ≪ ❈ ≫ ════╝
..

___________________________________________
Before;
.
"You know.. taking people life, torture them, blood. It's really not my thing"
.
"Tenanglah nae adeul..."

"Bagaimana? Bagaimana harus Chan tenang eomma?! Tell me how?!"
.
"You love to kill, why denying the fact your Highness?"

"Yes and I'll kill you.. itxaron ezazu jaun maitea (wait for it dear lord)"
.
"30 December. Kosongkan jadual kau, kita berkumpul di Korea"
___________________________________________

.

.

Note : Jalan cerita murni dari imaginasi pelangi Nz yang Nz cuba untuk kaitkan dengan peristiwa sebenar. And abaikan segala typo. Hahahahaha
.

.

Seoul, Korea.

Mereka kata.

Ada 3 jenis manusia di dunia ini.

Mereka yang berada di atas.

Mereka yang berada di bawah.

Dan mereka yang jatuh.

Dan setiap dari mereka membuktikan posisi di mana mereka berada. Ditindas atau menindas? Berkuasa atau dikuasai? Memerintah atau diperintah?

Siapa yang tidak kuat untuk menerima kenyataan mereka itu lagi, jatuh adalah suatu hal yang pasti menanti. Namun jangan kau lupa pada kitaran roda kehidupan. Mereka yang berada di atas, pasti akan merasai berada di posisi bawah. Dan saatnya yang diperintah akan menguasai. Kejatuhan itu adalah suatu yang pasti untuk mereka yang pernah berada di atas. Kerana pembalasan dendam akan bermula.

Mungkin itu adalah kebenarannya. Kai hanya kaku melihat rajanya kini sudah berubah hampir 180° dari sifat asalnya. Dan andai boleh jujur. Dia ketakutan saat ini.

Darah entah milik siapa yang terus mengalir di kakinya, pisau yang masih lagi berlumuran darah di dalam genggaman lelaki itu. Topeng yang dikenakan oleh rajanya juga sudah pecah kepada kepingan kecil.

"Ia sudah berakhir?" Suara lemah Tao bergema di ruangan itu.

"Tidak... Belum lagi... Ini tidak akan pernah berakhir"

Kai bersandar lemah pada dinding bangunan tua itu. Matanya hampir tertutup. Hanya melihat sekilas bayangan kekasihnya mendekat sebelum semuanya kelam.

Apa yang terjadi? Pasti kalian tertanya-tanya. Kenapa? Bagaimana?

Mari kita putar semula cerita ini sedikit lebih jauh. Biar aku fikir...

Ahh, iya. Malam tahun baru, 2020. Di mana semuanya berubah sehingga 360°.

.

.

.

[Flashback]

New Year's Night
1st January 2020
2.00 am
EXO dorm.

Sebaik sahaja tamat menyambut malam tahun baru mereka di restoran, kini Chanyeol masih terdiam di ruang tamu bersama 3 botol wine merah di hadapannya. Di mana yang lain?

𝑽𝒐𝒐𝒅𝒐𝒐 ℒℴνℯ [COMPLETE] Where stories live. Discover now