06 ~ Glimmer

158 13 3
                                    

"Marvel kom je eten!" 3 keer klop ik op zijn deur. Ik moest hem roepen van Lysanna, maar het blijft stil. "Volgensmij is hij hier niet?" "Probeer het nog eens?" krijg ik als antwoord. Ik zucht en besluit naar binnen te gaan. "Marvel?" ik steek mijn hoofd om het hoekje "Waar ben je? We gaan eten!" zachtjes loop ik de kamer binnen. Marvel is nergens te bekennen. Misschien is hij in de badkamer. Weer klop ik op de deur, en weer geen reactie.

"Marvel is er ècht niet!" Lysanna kijkt me verontwaardigd aan. "Hij is ook niet in de rest van het appartement?" Ik schud mijn hoofd. Marvel was echt verdwenen. "Ik ga even naar het appartement van district 2, misschien is hij daar." Lysanna knikt bevestigend, en ik loop de deur uit.

"Hallo, sorry dat ik stoor, maar kan ik Cato en Clove misschien even spreken? Het is nogal dringend." De avox bij de deur laat me netjes binnen, en ik loop rustig naar de eettafel, die precies op dezelfde plek staat als die van ons. Cato en Clove kijken verbaasd als ze mij zien. "Met 'vanavond' bedoelden we rond een uur of 8, Glimmer." "Ja, en waarom heb je Marvel niet meegenomen?" vult Cato haar aan. "Dat is het probleem nou juist!" roep ik iets te paniekerig. "Marvel is weg!" Cato staat direct op. "We moeten hem NU zoeken." Clove houdt hem direct tegen. "Rustig, misschien wil hij gewoon een luchtje scheppen." zegt ze sussend. "Dat had hij dan best wel even kunnen zeggen, we kunnen hem beter maar gewoon gaan zoeken. Wat nou als hij wel in de problemen zit?" Zo te zien geeft Clove me gelijk, ze staat op en loopt het appartement uit.

"Hoe pakken we dit aan?" begint Cato, zodra we buiten staan. "Geef me opties." Ik denk diep na, maar het is uiteindelijk Clove die met een idee komt. "Naar de spelmakers stappen, misschien kunnen zij hem vinden met behulp van camera's. Er hangen er hier zat." Het lijkt mij een goed idee, en ook Cato stemt ermee in. "Waar vinden we de spelmakers eigenlijk?" daar had ik nooit aan gedacht. Maar Clove zo te zien wel. "Ik heb gehoord dat ze tegenwoordig op verdieping 13 verblijven. Laten we er heen gaan!" Halsoverkop ren ik naar de lift toe. We moeten Marvel vinden, en snel.

De tocht naar boven duurde gelukkig maar kort, ik storm direct de lift uit, en ren naar de avox bij de deur toe. Clove en Cato lopen rustig achter mij aan. "Mogen wij alsjeblieft de spelmakers spreken?" de avox kijkt ons streng aan. "Het is nogal... dringend. Mijn medetribuut is verdwenen." Het gezicht van de avox staat nu bezorgd, en hij opent de deur voor ons. Ook de spelmakers zaten te eten. Verbaasd kijkt de hoofdspelmaker, Seneca Crane, naar ons "Wat heeft dit te betekenen?" Zijn verbaasde blik verandert in een boze, en zachtjes vertel ik wat er is gebeurd. "Vermist?!" Een andere spelmaker kijkt hem direct aan. "Hij kan toch niet langs de bewakers zijn gekomen?" Ik zie Clove even aarzelen "Hebben jullie geen ehhh camera's ofzo? Misschien kunnen we hem via de camerabeelden vinden?" Seneca knikt voorzichtig, en kijkt bezorgd naar ons. "Jullie mogen niet mee, het is verboden om camerabeelden aan tributen te laten zien, in verband met privé gesptekken tussen andere tributen." Hij begeleidt ons naar de deur. "Ga maar weer terug naar jullie appartementen, zodra we iets weten, krijgen jullie het te horen"

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 06, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The 74th Hunger Games || The other tributes.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu