awal dari segalanya

76 9 2
                                    

Seulgi dan jisoo memasuki area sekolahnya sambil berborak kosong namun langkah mereka terhenti bila melihat dua orang yeoja berdiri di lorong sekolah dengan wajah kebingungan.

"siapa tu?"kata seulgi.jisoo mengangkat bahu tidak tahu lalu mengajak seulgi pergi kearah dua yeoja tersebut.

Kedua yeoja tadi tampak terkejut apabila melihat jisoo dan seulgi datang kearah mereka.

"annyeonghaseyo,du myeong-ui saeloun hangsaeng-ibnikka?(hai kamu berdua pelajar baru ke?)" kedua yeoja tadi berpandangan antara satu sama lain lalu mengangguk.

Seulgi dan jisoo membow kepada mereka berdua begitu juga dengan mereka lalu memperkenalkan diri masing-masing.

"kim jisoo imnida,panggil jisoo je ok"kata jisoo ceria.

"kang seulgi imnida,seulgi"kata seulgi tersenyum tipis.

"park chaeyoung imnida,tapi panggil chaeng atau rose"kata yeoja tersebut memperkenalkan dirinya sebagai rose.

"kim yerim imnida panggil yeri"kata yeoja yang satu lagi dengan wajah manisnya.

"korang berdua nak pergi mana sebenarnya?"soal jisoo yang mendapat pukulan dilengannya.

"dah sah-sah diorang dekat sekolah mestilah nak cari bilik guru"jisoo terkekeh lalu meminta maaf.rose dan yeri tertawa kekok sambil mengangguk.

"kalau macam tu kitorang hantar korang pergi bilik guru jelah"kata seulgi yang diangguki oleh jisoo.

Belum sempat mereka berempat melangkah,tiga orang yeoja lagi datang kearah mereka.

Dua orang yeoja jalan beriringan sambil bercerita dan seorang yeoja lagi berjalan dibahagian hadapan dengan wajah dinginnya.mereka berempat memandang antara satu sama lain apabila ketiga yeoja tadi berhenti tepat dihadapan mereka.

"annyeonghaseyo,maaf menganggu tapi korang tahu tak kat mana bilik guru? Kitorang bertiga pelajar baru dekat sini"kata salah satu yeoja yang bertubuh tinggi.

"ah actually kami berdua pun pelajar baru dekat sini,tapi seulgi dan jisoo boleh tunjukkan bilik guru untuk kita"kata yeri yang diangguki oleh mereka bertiga.

"ah nde,btw i'm park soo young,joy"kata yeoja yang memperkenalkan dirinya joy sambil membow.

"jennie kim imnida"kata salah seorang yeoja lagi sambil tersenyum manis.

"lalisa imnida"mereka berempat tersenyum kekok kearah yeoja yang bernama lalisa kerana memandang wajah mereka dengan wajah dinginnya.

"lisa memang macam tu,korang tak payah ambil hati ne?"kata jennie sambil meletakkan lengan kanannya diatas bahu lisa.seulgi,jisoo,rose dan yeri mengangguk ramah.

"jom kitorang tunjukkan bilik guru,tak lama lagi kelas dah nak mula ni.baik kita cepat"kata seulgi.mereka bertujuh berjalan bersama-sama menuju kebilik guru dengan seulgi dan jisoo sebagai penunjuk arah mereka.

Dalam perjalan menuju kebilik guru mereka melewati sebuah perpustakaan besar dan usang yang sudah lama tidak diurus bersebelahan dengan sebuah pokok besar.seulgi dan jisoo sudah terbiasa melewati kawasan itu,tapi tidak bagi mereka yang lain kerana pertama kali masuk kessekolah ini dan pertama kali melihat perpustakaan yang tidak dirawat dan terbiar di sekolah ini.

Rose,yeri,jennie dan joy mempercepatkan langkah mereka untuk berjalan disebelah seulgi dan jisoo dihadapan mereka.manakala lisa berjalan biasa dibelakang sambil memandang kosong kearah perpustakaan yang menarik perhatian sejak dia dan yang lain melalui kawasan ini.

Tiba-tiba sebuah angin sepoi menyapa wajah mereka menyebabkan tubuh badan mereka merinding.seulgi dan jisoo yang sudah terbiasa lalu dikawasan ini ikut merinding kerana ini pertama kalinya mereka merasakan hal yang sedemikian setelah bertahun-tahun bersekolah disini.

7Human in 1SoulWhere stories live. Discover now