Section 7 (End)

71 10 6
                                    

끝의 시작
(Permulaan Akhir)

___________________

"Finally its just the same"

___________________

All exclude Choi Soobin

KRINGG!!!!!!

Loceng itu masih lagi tidak berhenti, lampu juga masih berkelip-kelip. Mereka masih melihat sekeliling mereka.

"Nak buat macam mana ni?"soal Taehyun.

Tiba-tiba lampu itu berhenti berkelip dan suasana dibilik itu amatlah gelap.

"Aik..dah berhenti?"soal Yeonjun.

Tiba-tiba botol air mineral yang berada diatas meja tadi kurang keseimbangan.

Lampu mula menyala seperti asal dan botol air mineral yang dipenuhi air itu jatuh dan isinya keluar membasahi lantai bilik itu.

"Eh? Dah jadi dah" ujar mereka serentak.

"Huh, lega."kata Taehyun.

Saat pada jam yang berada dibilik juga turut bergerak.

"Mana Soobin Hyeong?"soal Hueningkai.

"Entah, tadi dia ada" jawab Beomgyu.

"Dia keluar kot.."tambah Taehyun.

Choi Soobin / 죄수빈

Soobin melangkah dari arah lif ke pintu bilik latihan tarian itu kembali.

Dia perlahan-lahan memasuki ruang bilik itu.

KREKK..(bunyi pintu)

Soobin mula melangkah masuk kedalam bilik itu. Sebaik sahaja dia melangkah masuk kedalam bilik itu, semua sahabat-sahabatnya mula berpaling kearahnya.

"Soobin ahh~ kau pergi mana?"soal Yeonjun.

"Entah..keluar tak cakap kalau jadi apa-apa dekat hyeong macam mana?"tegas Hueningkai.

"A-ah bianhae..Aku tak apa-apa lah.."jawab Soobin selamba.

"Hurm yelah tu"sampuk Taehyun. Beomgyu pulak asyik sibuk dengan telefon pintarnya. Dah macam atuk dah.

Kemudian mereka semua kembali ke tempat asal mereka dan melakukan aktiviti yang tertunda buat sementara itu tadi.

'Erk..hampeh betul..ingatkan nak peluk aku, rupanya makin palau aku adalah. Kurang asam!'bisik hati Soobin. Soobin masih lagu berdiri berhampiran dengan pintu lagi. Mukanya jelas tidak berpuas hati.

Soobin kemudian mula menuju kearah cermin dibilik latihan itu.

Beomgyu pula sedang merakam percakapan Yeonjun dan Hueningkai. Kemudian dia berpusing kearah lain. Beomgyu terlihat Soobin lalu Soobin dirakamnya.

Soobin berhenti seketika daripada melangkah. Tangan kanannya yang digenggam dihalakan dihapan dan dia mula membuka genggaman tangannya.

Didalam genggaman tangannya terdapat satu dadu yang muncul pada sec 2. Dadu itu mula mengeluarkan gelombang namun kali ini ia tidak begitu kuat. Dia menggengam lagi tangannya dan teruskan melangkah. Sebaik sahaja dia tiba betul-betul dihadapan cermin itu, dia mula berhenti. Soobin merenung lama kearah cermin itu.

"I opened my eyes and found out that night
The day of the fire rain
A nightmarish dance
Endless rhythm"

"This darkness that swallowed the scream
Growing gap between you and me
This graffiti before one's eyes
Swim back into your dreams"

Akhirnya..Soobin..masih lagi bersendirian..

(Sendu dowh soobin😢)

Soobin mula menulis sesuatu dicermin itu memandangkan cuaca hari itu agak sejuk dan berangin sehinggakan menimbulkan wap-wap dicermin itu.

"내 이릉을 기억해"

(Ingat makam saya)
.
.
.
.
-The End-

🐻: okey gaes, ff ni dah end ye sayang..and korang dah thu kan sapa yg tk dpat kebahagian dye..hoho baidewehh ayat last tu seram siot hoho..meremang bulu roma aq..aishh!

Okey babai🤗

Vote and comment sila .

[COMPLETE✔]ETERNALLY •A TXT fanfiction•based on official MV•Where stories live. Discover now