Sesampai aje dekat depan pintu bilik. Terus Hali bukak pintu tanpa ketuk pun. Bila bukak pintu...
HaliTau : GEMPAAA!
___________________________________________________________Hali : Taufan, hubungi ambulan!
Taufan : Okay! (Berlari ke ruang tamu)
Hali : Gempa bertahan!
HALI POV
Aku terkejut sangat. Gempa terbaring kat atas lantai dengan hidung berdarah. Aku memeriksa nadi dia. Ah! Nadi dia lemah!! Apa dah jadi pada dia?! Mesti lelaki tak guna tu ada buat sesuatu!
HALI POV end;
Bila dengar jerutan Hali dengan Taufan, elemental elemental yang lain terus naik ke atas. Mereka mula panik bila Hali kata nadi Gempa lemah. Tak lama selepas itu, ambulan datang. Gempa dibawa ke hospital dan dimasukkan ke dalam wad kecemasan. Elemental yang lain menunggu di luar wad.
Thorn : Apa dah jadi pada abang Gempa? Hiks...hiks.. Dia...hiks...akan okay...hiks...ke? (Peluk Solar)
Solar : Jangan risau, dia pasti akan okay. (Peluk Thorn)
Ice : Apa yang dah jadi sebenarnya Hali, Taufan?
Taufan : Kitorang tak tahu. Bila kitirang masuk je, kitorang nampak dia terbaring kat lantai dengan darah.
Hali : Masa aku kejut dia, muka dia nampak pucat. Bila dia kata dia sakit kepala je, aku percaya lah. Nak kata dia demam, badan dia tak panas. Aku pun tak tahu lah apa yang dah jadi.
Blaze : Huaaaa! Abang Gempaaaa!!
Ice : Blaze... Janganla nangis... (peluk Blaze)
Tiba tiba, doktor keluar dari wad.
Hali : Doktor, kenapa dengan adik saya?
Doktor : Saya pun tak pasti. Kami tak kesan masalah pada dia. Dia tak ada sakit apa apa pun. Luka dia pun dah makin sembuh dengan baik. Jadi, kami tak dapat nak pastikan apa masalah dia.
Hali : Jadi, dia okay ke?
Doktor : Dia dah stabil. Kami dapat hentikan pendarahan rongga hidung dia. Sekarang dia sedang berehat.
Taufan : Boleh kami tengok dia?
Doktor : Silakan.
Selepas mendapat kebenaran, elemental2 masuk ke dalam wad di mana gempa ditempatkan. Mereka sedih. Selepas satu masalah, satu lagi mumcul.
Thorn : Abang Gempa. Bangunlah.
Gempa : Erk...eh... (buka mata) Thorn?
Thorn : Abang Gempa! Abang okay ke?
Gempa : Entahla...
Taufan : Gempa, apa yang dah jadi? Boleh kau bagitahu kitorang?
Gempa : (cuba untuk duduk)
Ice : Jangan bangun. Badan kau lemah lagi sekarang ni.
Gempa : Ok. (Baring semula)
Solar : Boleh tak kau cerita, apa dah jadi?
Gempa : Malam tu aku tak boleh tidur. Badan aku rasa sakit sangat. Dada aku sesak. Aku tak boleh nak bernafas dengan betul. Kepala aku sakit sangat.
Hali : Kenapa kau tak panggil kitorang?!
Gempa : Aku tak nak kejutkan korang. Lagipun, aku tak mampu nak keluarkan suara aku. Aku cuma mampu menerima kesakitan tu.
All x Gempa : ...
YOU ARE READING
Gempa! Jangan Tinggalkan Kami!!!
FanfictionKisah tentang tujuh adik beradik yang mempunyai kuasa elemental iaitu Halilintar, Ais, Gempa, Taufan, Blaze, Solar dan Thorn. Ia menceritakan tentang seorang adik yang sangat di sayangi keluarga. Tapi apabila mereka semua tahu ada yang ingin membunu...