23 ; Choi Jaeho

104 18 2
                                    


---
bloody promise || suga

Seoul

"sedia kereta." arahnya ringkas. Sebaik saja tiba-tiba dibandar yang penuh dengan kesibukan dunia itu , dia meregangkan tubuhnya.

Dia menghirup udara yang kurang segar disitu sebelum topi yang dipakainya diturunkan sedikit. Dia memasuki satu kedai berdekatan.

Niatnya yang hendak mencapai beberapa botol air bergas itu terbantut taktkala mendengar suara TV yang dikuatkan.

"Sesiapa yang melihat namja ini sila laporkan kepada polis dengan segera. Suspek didakwa telah membunuh Kim Gyeongsoo , Kim Woosung dan Park Aeha. Di minta , para penduduk berhati-hati dan menjauhkan diri bila melihat namja ini. Sila laporkan dengan segera. Keselamatan anda adalah keutamaan kami—"

Disebalik topeng muka yang dipakai olehnya dia tersenyum sinis. Dengan selamba dia membuka langkah mendekati kaunter. Dua botol minuman diletakkan diatas kaunter.

Penjaga kaunter yang melihat seorang namja seolah-olah sama seperti yang dikatakan , mula mencurigainya.

"s-semuanya 20 won." ujar si penjaga kaunter sambil tergagap-gagap. Minyoongi yang mendengar akan itu , ketawa kecil. Kepalanya yang tertunduk sejak tadi di angkat agar bertentang mata dengan penjaga kaunter itu.

p. s.  pasal wang korea tu kalau salah sila betulkan ? ehe.

Yoongi meletakkan duit yang mengcukupi diatas kaunter sejurus itu beredar. Sebaik saja kakinya berada diluar kedai , sebuah kereta singgah betul-betul dihadapannya.

"lambat betul lah." rungut Yoongi. Seat sebelah pemandu menjadi pilihannya. Kereta itu laju meluncur di atas jalan raya Kota Seoul itu.

"huf—"

Si penjaga kaunter yang melihat kelibat Yoongi mula menghilang itu , terus mencapai gagang telefon dengan tangan yang terketar-ketar.

"e-encik , saya nak buat l-laporan tentang—"

BoOm !!

💀

Busan

"duduk !" ujar pegawa polis itu sambil menolak kasar tubuhnya supaya duduk di atas kerusi. Lelaki muda itu tidak membantah mahupun memberontak , hanya mengikut sambil tersenyum.

Topi hoodie yang menutupi mukanya itu ditarik kasar oleh pegawai polis yang bertugas di Busan itu , Simon Gong.
Dia tersenyum sinis memandang wajah tegang milik Simon.

"kau siapa ?" soal Simon dengan nada yang mendatar. Lelaki itu tertawa kecil. Tangannya bergari itu dia letakkan di atas meja. Wajah Simon dipandang kosong.

"Choi."

"Jaeho."

Jawabnya dengan menyebut satu-persatu.

p. s.  choi jeoho yang dimaksudkan disini salah satu namja yang menyertai program I-land. Peuwpeuw

"Kenapa kau lari bila polis kejar kau tadi ?" soal Simon lagi. Jaeho menyandarkan tubuhnya pada kepala kerusi. Wajah Simon dia tilik.

"saja nak mainkan polis." jawabnya selamba. Simon mengepalkan penumbuknya. Geram !

"sebelum tangan aku melayang dekat muka kau , better kau jawab betul-betul." jawab Simon dengan nada geram. Pandangan yang dingin kini berubah benci + menyampah.

"betullah , aku saja mainkan polis. Wae ? Polis semua sial ! Orang suruhan. Konon menegakkan keadilan tapi senang jatuh hukum dekat orang miskin macam kitaorang ! Bila duit mengaburi mata , semua benda pun jadi hanya dengan memetik jari !"

Bentak Jaeho. Dadanya naik turun menahan amarah. Matanya pula memerah bila mengenang nasib appanya dulu.

Terdiam sejenak Simon dibuatnya. Dia memandang Jaeho yang berada dihadapannya.

"apa perasaan kau , umur 15 tahun dah kena berdikari hidup. Belajar ? Huh ! Tolak tepi. Aku terpaksa bekerja siang malam sebab nak tanggung hidup aku yang memang dah tunggang-langgang ni ! Ditambah pula bila appa aku dituduh membunuh dengan bukti yang cap jari appa ada dekat senjata tu. Sial. Disebabkan detective sial tu , eomma aku bunuh diri. Appa aku pula mati di dalam penjara !"

Luah Jaeho tiba-tiba. Nada suaranya berubah menjadi bergetar. Simon diam membisu , tidak tahu mahu membalas apa.

"So sekarang nak buat apa ? Sumbat aku dalam penjara ? Persilakan. Aku tak kisah." sambung Jaeho lagi.

"ah lupa. Memang aku yang bunuh detective yang dihormati ramai orang tu. Padanlah keluarga dia , dapat juga rasa kehilangan orang tersayang." tutur Jaeho.

Tanpa berlengah lagi , Simon mengarahkan pekerjanya agar membawa Jaeho ke dalam lokap untuk ditahan beberapa hari sebelum hari perhakiman(?) nanti.

💀

"So tuan nak buat apa sekarang." soal Chanyeol.

"turunkan aku dekat sini jelah. Masanya untuk main kejar-kejar dengan polis tu." ujar Yoongi. Dengan segera Chanyeol memakirkan kereta dibahu jalan.

"take care boss." pesan Chanyeol. Yoongi mengangguk sebelum keluar dari kereta itu. Topinya diturunkan menutupi mukanya agar kelihatan mengcurigakan.

Dia mula mendekati keramaian manusia. Semua orang memandangnya pelik. Ada yang mula berbisik satu sama lain. Ada juga yang mula mengeluarkan phone , berura-ura untuk menelefon polis.

"Call lah polis. Pabo!"

---

auu mau nampak yoongi bunuh orang lagi ? Untuk kali terakhir before ff ni tamat ? 😂❤

ohohoooo

sksksks sho shick bila mau apdet langsung revision story ni au HUAAA

Keep reading and voting :: 🌼

Bloody Promise || 슈가 [bts] ✅Where stories live. Discover now