---
bloody promise"aku nak pergi Busan ni , nak ikut tak ?" soalnya dengan nada yang lembut. Bahu Seokjin disentuh perlahan. Takut kelakuannya akan mengganggu emosi kawannya.
"kau nak pergi , pergi jelah. Ajak aku kenapa ? Tahu tak kat sini banyak kerja !?" bentak Seokjin. Tangan Jisung yang berada di atas bahunya ditepis kasar.
Jisung menarik nafasnya dalam lalu mengambil tempat dihadapan Seokjin.
"seokjin-ah , aku pergi Busan atas urusan kerja. Bukan saja nak tarik diri dari kes ni. Kita dah mula sama-sama , kenalah habiskan sama-sama juga. Dah lah , kau tak nak ikutkan ?" soal Jisung.
Tapi soalannya dibiarkan sepi sunyi. Seokjin diam. Jisung berura-ura untuk meninggalkan Seokjin sendirian.
"take care. Tolong jagakan eomma dan saeng aku." pesan Jisung sambil menepuk bahu Seokjin dua kali kemudian meninggalkan Seokjin sendirian.
Fikirannya bercelaru. Hatinya mula berasa resah. Perasaan mula bercampur baur.
Seokjin menyentuh lembut bahu Puan Yoon kemudian mengambil tempat disebelahnya. Seakan faham akan keadaan , Seokjin memeluk erat badan wanita tua itu.
"S-seok ah. U-uri Jisung..."
"uljima eomma-nim , seok janji akan cari pembunuhnya." pujuk Seokjin. Tersedu-sedan Puan Yoon dalam pelukan Seokjin.
Kini Seokjin beralih pula pada adik perempuan Jisung , Yoon Eunsung. Tanpa berkata mahupun memberi isyarat , Seokjin memeluk tubuh gadis itu. Teresak-esak gadis itu menangis dibahu Seokjin.
"uljima Eunsung-ah...i'm here. Seok akan jaga eomma-nim dan Eun. Yaksok." pujuk Seokjin. Makin kuat tangisan Eunsung di buatnya.
💀
Aku memandang wajah Yoongi.
"aigoo , uljima hae-ah. You make my heart hurt alot." ujar Yoongi sambil mengusap air mata yang mengalir deras diatas pipi aku menggunakan kedua-dua ibu jarinya.
"i promise you , aku tak akan ambil masa lama untuk siapkan semua ni. Yaksok." Yoongi menghulurkan jari kelingkingnya.
Aku hanya memandang jarinya dengan pandangan kosong tanpa menyambut jari itu.
Aku bakal berjauhan dengan Yoongi sekali lagi ?
Lagi ?
Again ?
"Haeyoung...do you hear me , sweet heart ?"
p. s. Bapak ah cringe nya seya 🙃
Aku diam sambil menggigit bibir ku. Kedua belah tangan Yoongi menekup pipi ku.
"hey , listen here. Aku janjikan aku akan kembali ? Tapi mengambil masa 2 - 3 tahun lah." ujar Yoongi sambil tersenyum nipis.
Sungguh hatinya tidak kuat melihat wajah isteri yang dipenuhi air mata itu. Tangannya tidak henti-henti mengelap air mata itu. Hatinya juga sakit , tapi ini jalan terbaik untuk kekal lama di muka bumi.
YOU ARE READING
Bloody Promise || 슈가 [bts] ✅
Fanfiction•[피의 약속 || 슈가]• "kalau aku tak nak ?" -cast- •minyoongi •parkhaeyoung •kimseokjin •yoonjisung start ; 18.05.20 end ; 09.07.20 ©fckdaaalbyeoool