part 8

467 29 0
                                    

Eunji sudah datang awal pagi untuk berkelah bersama sama dengan mereka.Dia sudah pilih lokasi yang terbaik untuk berkelah.Eunji masuk ke dalam rumah tetapi sunyi je.Belum bangun lagi mereka.Eunji telah meletakkan peralatan di bonet kereta.Dia hari ni mengenakan pakaian simple.Skirt paras lutut dan baju lengan pendek berwarna hitam dibaluti dengan cardigan putih.Eunji mula mengetuk pintu setiap bilik.

Eunji:Korang!!,bangun kata dah janji nak pergi berkelah ngan aku.

Ketika sampai di bilik Kris,dia mula terfikir idea jahat.Dia perlahan lahan membuka bilik Kris.Dia melihat Kris sedang lena tidur.

Eunji mengambil alat solek di meja.Dia mengambil lipstik lalu mencalit ke arah bibir Kris .Perfect

Setelah itu,Eunji menuju ke  bilik lain untuk dikejutkan.Sampai pula di bilik Kai,dia mengetuk pintu.Kemudian ketika Eunji hendak beredar,Kai tiba tiba memeluk dari belakang.Eunji terkejut.Dia membuka langkah dengan memulas tangan Kai.Kai mengaduh kesakitan.

Kai:Kau ni!Sama je dulu dengan sekarang.Suka pulas tangan orang.

Eunji:Pantang aku kalau orang backhug tiba tiba.

Kai:Kan aku kan kekasih di hati kau.

Eunji:Eww,pleaselah tak nak aku.

Kris ketika tu sudah bangun terus menuju ke arah mereka berdua.Kris jeles tengok mereka berdua backhug.Kai ketika itu memandang muka Kris terkejut.

Kai menekup mulut ketawa.Kelakar melihat muka Kris.Kris pelik.Dari tadi membernya yang terserempak dengan dia gelak gelak.Tao,Baek,Suho even Kai pun.Dia melihat Eunji pun tergelak juga.Eunji menarik tangan Kris menuju ke cermin.

Kris:Oh My God!!!!!!!!.What happen to my face.Who the hel whahhh!!

Siapa yang buat muka aku camni hah?!Punahlah harapan aku!!

Penghuni dalam rumah hanya ketawa sahaja.

12 tengah hari

Kris memasamkan muka.Eunji mula dihuni rasa bersalah.Kris tidak bercakap sepatah apa pun.Mereka dah sampai di sebatang sungai.Sungainya jernih dan boleh mandi.Luckily Eunji sudah bagitahu mereka boleh bawak baju lebih.

Suho bentangkan tikar.Tao pula menyusun makanan di tikar.Chanyeol,Sehun,Baekhyun pula dah merasmikan mandi sungai dulu.D.o pula sedang meletakkan makanan di pinggan.Eunji sedang membeli air ditemani Kai.Kris sedang bertapa atas batu.Lay dan lain lain berselfie bersama sama.

Kai:Kenapa dengan Kris tu?

Eunji:Salah aku lah.Aku pergi mekapkan dia time dia tidur.

Kai:Aku nak cakap apa ek?Hah padan muka.Perangai nakal kau tak pernah berubah.

Eunji:Kau ni,sebagai sahabat kau kena tolong aku lah.Ni tolong bagi tekanan pulak.Kang ada yang tak panjang umur.

Kai:Leklah.Nanti Kris okaylah tu.

Eunji hanya mampu mengeluh je.

Kris hanya jadi patung duk situ Dia nak Eunji pujuk dia.Cepatlah pujuk dia.

impossible loveWhere stories live. Discover now