part 10

491 26 1
                                    

Mereka semua pulang setelah seronok bermandi manda.Penatnya.Mereka menaiki van yang sudah sedia menunggu.Tao memandu manakala di sebelah tao pula ialah Sehun.Susun atur adalah berikut

Baris 2-Luhan,Lay,Chen

Baris 3-Xiumin,D.o

Baris 4-Chanyeol,Baekhyun

Baris terakhir-Kai,Eunji,Kris,Suho

Tao:Jom kita bergerak.Kajja

Sehun:Yehet,Jom!!

Masing masing mula melelapkan mata.Eunji sudah menguap lalu tertidur.Kris melihat tangan Eunji yang berada di tepinya.Dia melihat Kai dan Suho sedanh berbual lantas Kris memegang tangan Eunji.Eunji tidak menyedari lansung kerana tidur mati.

Tiba-tiba kereta berhenti mengejut.Eunji yang ketika itu hendak ke depan terus dipeluk Kris.Eunji memang tak sedar lansung.Yang lain terkejut.

Xiumin:Aish napa berhenti ni?.Terkejut kitaorang.

Tao:Sorry hyung,Entah kereta depan ni masalah doe berhenti tiba tiba.

D.o:Nasib tak kena langgar-.-.

Sehun:Rileklah.Past is the past.

Baekhyun:Dah dah aku nak sambung tidur.Pandu elok elok sikit.

Mereka menyambung tidur semula.Kris masih lagi memeluk Eunji.Kai yang melihat terus berdehem.Suho ketika itu sibuk dengan telefonnya.

Kai:Ehem ehem.

Kris:Blewk. :p

Kai:woi dah lah tu*bisik.

Kris:Oh aku dah makan dah *bisik

Kai terus memegang tangan Eunji erat.Dia cuba mengambil Eunji dari pelukan Kris.Mereka mula tarik menarik.Setelah 10 minit kemudian,mereka tertidur.

Kai bersandar di bahu kiri Eunji manakal Kris bersandar di bahu kanan Eunji.Kris dan Kai memegang erat tangan Eunji.Suho akhirnya menarik nafas lega.Senyap jugak.Dia mengambil telefon dan menangkap gambar mereka bertiga.So sweet!

Eunji telah bekerja selama 6 bulan.Half year.Wah daebak.Dia berjaya melunaskan hutang bapanya.Tetapi bapanya belum balik lagi.Aish entahlah.Seperti biasa,Eunji datang bekerja.Dia kelihatan tidak sihat tetapi dia tetap nak datang.Risau dengan ahli rumah sana.

Eunji melihat Jimin sedang menyiram pokok.Eunji dan kenal semua penghuni jiran sebelah.Malah dah kenal managernya iaitu Encik Lee Kwang Soo.Manager yang paling lawak gila.

Eunji:Hello hello?

Jimin:What?

Eunji:Hello hello?

Jimin:What?

Eunji:Okeh dah la tu.Mentang mentang tu lirik lagu korang.

Jimin:Lek ah.Gurau waktu pagi.Aku ada tengok rancangan satu ni,nama dia positif hati..Dia kata kena banyak ketawa supaya hormon positif kita bertambah.

Eunji:Yelah.Aku surrender.Kau siram pokok ek?

Jimin:Takdalah aku tengah tanam padi seluas 5 ekar.Napa? Nak tolong tuaikan nanti?

Eunji:Kau ni jahatlah.Kau bukan buat aku ketawa,buat hormon panas baran bertambah adalah.

Jimin:Lek ah.Weh Eunji,muka kau pucat napa?

Eunji:Entahlah.Eh dalha,aku masuk dulu.Bye.

Jimin:oookeh.Byeee.

Eunji segera masuk ke dalam dan mengejutkan penghuni rumah.Dia mengetuk pintu setiap bilik.Saat sampai di bilik Kris,mata mula kabur.Dia mula rasa pinar.Kris ketika itu sudah membuka pintu terkejut melihat Eunji yang terbaring.

impossible loveWhere stories live. Discover now