Kat sekolah, kebanyakkan murid murid akan bosan kan? Author pun sama. Sebagai Cikgu, mestilah lakukan yang terbaik supaya anak anak muridnya tak bosan dan sukakan kelasnya. Kelas Cikgu Blaze dan Cikgu Taufan akan bergabung lagi.
Hari ini adalah hari Sabtu, sekolah ganti untuk Sekolah Menengah Kebangsaan Pulau Rintis untuk tingkatan 1 dan 2. Best ah kelas diorang dapat PJ. Nak PJ gakkkk ;w; *peluk Pinky*
Taufan : Hah, nak buat apa hari ni, Cikgu Blaze? Janji jangan bola sepak. Dah muaklah asyik main bola sepak je.
Blaze : Jap leeee. Aku tengah cuba fikir lah ni. Hm...... apa kata kita buat benda lain dari yang lain kali ni?
Taufan : Maksudnya macam mana?
Blaze : Kan kita asyik main permainan yang gunakan alatan je kan? Macam bola, gelung rotan dan sebagainya. Apa kata, kali ni kita main permainan yang tak gunakan apa apa alatan?
Taufan : Hm..... Bagus jugak tu. Tapi, permainan apa yang tak gunakan apa apa alatan?
Blaze : Hm...... ahah! Apa kata main sorok sorok?
Taufan : Sorok sorok?
Blaze : Ya! Kan kelas yang lain semua tengah ada dalam kelas dekat tingkat atas. Jadi, kita gunalah yang dekat tingkat bawah ni. Budak budak tu pun ramai. Buatlah beberapa murid jadi pencari. Baru adil. Hah, amacam? Kita guna satu sekolah!Sekolah diorang ni bukan kecik tau? Ada 7 block kelas, kantin, padang sekolah yang luas, taman PPKI, kebun, bangsal basikal, hah, hang ingat itu kecik?
Taufan : Wuish! Cantiklah! Bagus idea kau!
Blaze : Hah, pergilah bagitahu budak budak tu.Taufan pun bagitahu permainan yang diorang akan main pada anak anak muridnya itu. Jumlah yang menyorok adalah 50 orang. Dan yang jadi pencari adalah seramai 10 orang. Ini dia pencari kita
Cicakman
Elsa
Mimi Peri
Kaktus
Slenderman
Aquaman
T-Rex
Noodle (Lawak Kampus)
Sajat
Gardenia(Cicakman : Apasal aku muncul lagi ni? Author dah tak ada nama lain lagi ke?
Author : Suka hati Author lah. Kau nak gaji kau ke tak? Jadi Superhero pun, bukannya ada orang suka kau. Duit pun tak dapat. Ni dah dapat kerja dengan aku ni pun, dah nasib baik tau, aku bagi gaji.
Cicakman : *murung di tepi* Tahulah aku ni tak ramai yang suka. Tak payahlah ungkit. Hisk.)Permainan pun bermula. Semua orang diberi masa 10 minit untuk bersembunyi. Mereka bersembunyi di semua tempat.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Hampir semua pelajar sudah dijumpai. Hanya tinggal 2 orang lagi.
Elsa : Hm...... *masuk bawah tangga, jumpa Kelawar* Hah! Jumpa pun!
Kelawar : Alahhhhhhh. *keluar dari baaah tangga dengan perasaan kecewa*
Sajat : Yay! Dah jumpa semua!
Gardenia : Ehhh, belum lagi lah. Kita tak jumpa Batman lagi.
Cicakman : Eh, ya tak ya jugak. Kat mana dia ni? Dah satu sekolah cari.Semua pencari pergi mencari Batman di kawasan pokok besar di belakang sekolah. Tiba tiba, Batman muncul dari atas pokok dengan keadaan bergayut secara terbalik. Kepala kat bawah.
Batman : Hai.
Pencari : WAHHHHHH!!!! *pengsan*
Batman : Aik? Pengsan pulak? Hmmmm. *geleng kepala*Merek pun masuk balik ke kelas untuk permainan seterusnya.
Tamat.
YOU ARE READING
BBB Elemental Jadi Cikgu?! (CONTEST BOOK) ONE SHOT
FanfictionBuku ini Author buat untuk sebuah contest (っ'▽')っ. Apa jadi kalau BBB Elemental jadi cikgu?! Temui di buku ini!