part number (3)🌏

68 2 0
                                    

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد⁦♥️⁩
________________________________
بعد  انتهاء العمليه تخرج  ملاك وبالتأكيد بفضل الله والدكتاره  نجحت العمليه،،،
ملاك وهي علي وشك الذهاب الى المكتب وتسمع نداء شخص،،،

الشخص:ملاكك.

ملاك وهي تلتفت لتري من الذي ينادي عليها

ملاك(بفرحه):هدي وحشتيني اوي.

هدي(بابتسامه):وانتي كمان يصغنن.ثم تذهب وتحتضن ملاك وفعلت ملاك مثلها.
ثم قالت ملاك:تعالي نروح لعشق دي هتفرح اوي.

هدي:تمام يلا لحسن دي وحشاني اوي.

ثم يشرعون ف التوجه إلي  عشق،،

استووووووب⁦⁦❤️⁩

هدي اسماعيل:٢٣ عاما،صديقه ملاك وعشق تعرفوا علي بعض ف الثانويه،عيونها رصاصي غامق،بشرتها برونزية،تملك جسد رشيق،مهندسه ديكور.

نكمل😴
__________________________

في مكتب عشق كانت قاعده وماسكه فونها علي صوره والدتها وتبكي وتقول:وحشتيني اوي يا ماما رغم أن بابا مش منقصني حاجه بس انتي غير انتي امي انا محتاجلك اوي حقيقي عرفت قيمتك لما موتي ربنا يرحمك يا حبيبتي دا كل اللي اقدر اساعدك بيه،عارفه طنط مريم بتعاملني كويس اوي بس برضو مش هيبقي زي الام.

ثم مسحت دموعها عندما استمعت إلى دق علي الباب وقالت: ادخل.

ثم دلف كل من هدي وملاك الي المكتب،،واول ما عشق شافت هدي جريت عليها وحضنتها وكذلك هدي،،هدي(باشتياق): وحشتيني يا بومه.😂

عشق(بضحك):وانتي كمان.

ملاك(بحزن مصطنع):طب وانا مش وحشتكوا.

عشق، وهدي(بضحك)ويفتحون يديهم:تعالي.

ثم تجري ملاك اتجاههم ويحضنون بعض.

ثم تقول ملاك (بجوع):بقولكوا اي انا جعانه اوي تعالوا نروح مطعم ناكل.

وافقوا ثم جمعوا اشيائهم وخرجوا من  المكتب متوجهون الي سياره ملاك وذهبوا الي وجهتهم وقفت ملاك امام المطعم ونزلوا جميعا ودلفوا الي الداخل وذاهبوا بتجاه الطاوله ونادوا الجارسون وطلبوا طعام ثم اخذوا يتحدثون عن عدة مواضيع وبعد قليل جاء الجارسون بالطعام وشرعوا في تناول الطعام،،،وبعد أن انتهوا حاسبوا وخرجوا وذهبوا باتجاه السياره وركبوا،،،ثم قالت ملاك:بقولكوا اي ما تيجوا تباتوا معايا.

عشق:ماشي.

هدي:لا معلش لحسن انا عندي سفر.

قالت ملاك(باستغراب):سفر اي.

قالت هدي:ابدا يا ستي دا شغل هعمل تصميم قري سياحيه مع شركه قاسم المغربي.

عند هذا الاسم  وفصلت ملاك عن العالم ودق قلب ملاك بشده لم تصدق أذنيها هل قالت قاسم هذا قاسم معشوقها ومعذبها وصديق طفولتها نعم قالت هذا ياالهي هل أتخيل لااالااالا نعم هي قالت قاسم هل سنجتمع من جديد هل وهل والف الاساله تضرب ف عقلها،،،ثم تفوق علي صوت عشق وهي تقول:ملاك روحتي فين.

ملاك(بتوهان):ها معاكو معاكو،ثم وجهت حديثها ل هدي،هو انتي قولتي قاسم المغربي.

هدي:اها دا صاحب شركات المغربي هو وشركاؤه شركتهم كبيره جدا وناجحه، ثم أكملت بتزكر،،دا حتي عامل صفقه مع باباكي بعد اسبوع.

ملاك(باختصار،وشرود): تمام.

ثم قادت السياره متوجه الي منزل هدي ونزلت هدي ثم قامت ملاك بتحريك السياره متوجه الي منزلها هي وعشق،،،وبعد وقت وصلوا ودلفت ملاك الي غرفتها بدون اي كلمه وسط استغراب عشق ومريم،،واخدت شاور ونامت،،،

في الاسفل،،،

مريم(بتساؤل،واستغرب):هي مالها ملاك يا عشق.

قالت عشق:مش عارفه والله.

ثم قالت مريم:طيب يا حبيبتي اطلعي نامي يلا.

قالت عشق: حاضر يا ماما.

وذهبت باتجاه غرفتها ونامت،

في مكان اول مره نروحه
_________________________________
في غرفه جميله تملئ بالبهجه والألوان واللوحات الفنية الجميله تجلس فتاه تحاول أن ترسم صوره ل طفل بملامح شاب وتستمع الي الموسيقي الهادئه وثيابها تملؤها الالوان وتجمع شعرها بإهمال وتشرب النسكافيه الخاص بها وترسم ولكن يقاطعها دخول،،،؟؟!!!

مين ياترا البنت دي؟؟

ومين الشاب اللي بترسمه هل ياترا هدي م شخص اخر؟؟!

مين الشخص اللي دخل دا؟؟!

تفاعلللللللللللللل وقالوا رأيكم 🌏

#الكاتبه/اسراء اشرف

"ملاكي الصغير♥️".    "قيد الكتابة"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن