Aku menilik jari jemari aku...
'asallah dapat sekolah bermasalah macam ni..aku baru nk buang perangai lama...'getus hati dhia.."Hai bad mood nampak.."tegur seorang lelaki dihadapanku..
'ni mesti buaya darat...'getus hati dhia lagi...
"Tau tanya lah lgi!"perli dhia..
"Lah lek lah...saya amir kawan farhan.."jelas amir..
"Umm..saya nk tanya skit boleh"tanya dhia..
"Boleh!apa dia?"tanya amir balik..
"Ketua pengawas sekolah ni Farhan eh...asal rude sangat..muka kalahkan iceberg ko tau..!"luah dhia...
"Shh..nanti dia dengar mampus awak dia marah.."tegur amir..
"Lah,marah jelah..aku nk takut ape...satu lagi ko ni nak kawan dgn aku ke ape?"tanya dhia serius..
"Of course kawan!"jawab amir teruja
"Kalau kau nak kawan dengan aku, aku nak panggilan kau tu aku, kau jer, aku tak suka kalau dengan kawan aku berawak saya....macam married couple..euw!"jelas dhia..
"Alahu je pun..ingat kan apa tadi...hmm..yg pasal Farhan tu...."x habis lagi kata ii amir Farhan mencelah...
"Hah..korang buat ape?asal sbut ii nama aku nye..sepak kang!"kata Farhan tegas..
"Alah , Farhan..leklah xde pape pon.."kata Amir,tukar topik..
Tiba-tiba
"Kau nak ape ah pompuan!!"jerit elynn lalu menolak bahu dhia dgn jari nya..
"Asal?"kata dhia sepatah..
Pergaduhan itu telah menarik perhatian orang ramai...
"Kau tanya kenapa..aku ank Dato' tau..
Aku saman kau nanti...!!"marah Elynn lagi ."So?"dhia terus berdiri lalu bergerak ke depan sedikit untuk mendekati si Elynn itu..
"Kalau anak Dato skali pon,or ank raja dunia skali pon,kalau xde adab pegi mati ah,Nabi bukan ank Dato' pon baik je adab dia asal kau org yg terhina ni boleh biadap dengan org ah??Aku pelik lah dgn skolah ni..? macam-macam perangai nk kena hadap!"kata dhia lalu duduk di kerusinya..
Satu kelas sudah ternganga mendengar pembebelan dari cik dhia,hah,kau jgn pandang dhia sebelah mata eh!.. hehehe
"Asal!jakun tgok org kena marah!"kata dhia kpada rakan sekelas nya..
Farhan dengan hidupnya sendiri..malas nk layan dramatik ...
Si Elynn dah mengamuk lalu pergi ke arah Farhan..
"You!tgok dia tu!"ngadu Elynn,gedik..
Farhan membuat muka iceberg dia...
Elynn bengang"YOU!"
"'PANG'bunyi hentakan di meja dhia..
"Nak memekak bukan kat sini !!serabut dgr suara kau tau tak.. menyemaknya lah kau ni..org nak study ,kalau kau sebok nk bercouple,bina skolah sendiri ye!nak terpekik ke terlolong ke ikut sukahati kaulah!"marah dhia lalu mencampak buku nya kelantai dengan kasar...
Terhenjut bahu semua pelajar skali dgn Elynn.. Farhan hanya senyum sendiri.. senyuman itu hanya dia mengetahuinya..
"Eik,dhia awk nak pergi mana?" Tanya teacher linda..
"Sorry teacher..saya migrain,nak balik,pening dgn ank murid teacher..teacher tgur ii jelah diorang tu.."jelas dhia,sopan..
"Oh,k..rehat cukup ii tau"terang teacher linda..
Aku tersenyum ikhlas..
BALIK...
"Weyh.gilalah si dhia tu..brani gila cool!"kata Amir,teruja.."Tu ah, terkejut gila aku..first time i see a brave girl just like her.."kata amri pula
"Dahlah,... dia tengah panas tu.."tegur kasyaf,sepupu si Farhan sama sama hot ..pendiam..macam sepupu dia jgk..lebih kurang..
"Kita buat kawan nk?aku tanye dah dkat dia,dia on jer..."kata amir,lagi
"Aku tye jgak dgn si syaf tu..dhia kata dia takkan marah dgn org yg tak cari masalah dgn dia..,so boleh tak Han?"tanya amri kepada farhan..
Farhan angkat bahu,"ikut sukahati koranglah,idc..."
"Yes!!"jerit amir..
Keesokkan harinya...
"Umm..ya.."panggil amir,Farhan disebelah sudah mengagak apa yg amri buat...
"Hmm.."kata dhia lalu meneguk air nya..
"Kau join team kami leh ,ko masuk ah team pompuan tu dhaniyah,syafrina n others"kata amir laju..
Tersedak air yg Dhia minum..
"Kenapa,tak leh ke.."kata amri( Buat muka sayup)
"Eh,taklah aku on je,tapi sape team korang?"tanya dhia
Dgn pantas nya amir menjawab"aku,amri,farhan,kasyaf,
putera dgn izuan.."Dhia hanya mengangguk kepala..amir tersenyum gembira..
"Kau jgn ingat ko masuk group aku boleh buat hal eh..ko budak biasa,group aku lbih byak pengawas so..behave.."tiba tiba Farhan membuka mulut..
Semua terdiam,takut..
"Tch,ikut sukahati kau lah"kata dhia
Tiba-tiba geng si syaf muncul didepan aku..
"Yeay..kau masuk..yeay yeay"
Dhia mengeluh,asal lah aku masuk group iceberg ni...dhia memerhati Farhan yg duduk disebelahnya..
"Ape!"tegur Farhan..
Dhia terus memalingkan wajah nya kehadapan...kenapa?kenaap hati aku berdebar..
Ouh,sorry guys...sampe situ je...tak byk pon,aku penat skit harini so
Aku tulis pon secara spontan...
.
.
@nikputri_
YOU ARE READING
ENCIK PENGAWAS OR ENCIK TUNANG(Update)
Romance⚠️⚠️⚠️‼️🔞 Kisah seorang gadis yg hipster and sentiasa cool dan seorang ketua pengawas yg ice berg payah untuk senyum walaupun sedikit kepada org yg x rapat mna.. . . Kisah hidupnya berubah apabila gadis dan lelaki itu jatuh cinta..terus menjadi ro...